Aah, en fellow Rickenbacker loverSpelar primärt bas men ibland även gitarr. Får man vara med i tråden då?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Aah, en fellow Rickenbacker loverSpelar primärt bas men ibland även gitarr. Får man vara med i tråden då?
Ajjemänn, jag har alltid både älskat ljudet och utseendet.Aah, en fellow Rickenbacker lover
Mer info för tusan!Trevlig tråd. Gör debut med nyförvärvet.
Snygg stol, snygg gura och snygg sladd. Men stol med armstöd är ju värdelöst när man ska spela gura.Kör en liten bild.
I denna stol är tanken att världshits ska uppstå.
Köpte en matchande retro-sladd. Orkade inte invänta.
Snygg stol, snygg gura och snygg sladd. Men stol med armstöd är ju värdelöst när man ska spela gura.
Och förövrigt så står man upp med en LP. Helst hängande långt ner mellan knäna för max pose-poäng!
Vilka sköna färger! CoolaGod eftermiddag!
Har inte hängt i den här trevliga tråden innan men jag tänkte att jag skulle smyga mig in så smått nu. Har haft mina elgitarrer nerpackade ett tag men kände att det var dags att plocka fram dem då saknaden är stor. Brukar mest sitta och plinka på frugans akustiska Fender nu för tiden då den har fått agera beater. När man har en 1,5-åring som gärna vill vara med och spela så får man ha något som man inte är så rädd om.
Med tanke på publiken så blir det mest barnlåtar nu men hinner jag spela själv så blir det mest rock och en del cheesy sing and song writer-låtar.
Min favorit är min Gibson ES335 Dave Grohl first edition i Pelham blue. Kom över det sista exemplaret 2008 på Guitar Center i LA och kunde inte varit lyckligare.
Den andra är min Epiphone Les Paul '96 med single coil pickuper som jag bara älskar ljudet av. Skön att spela på och nog faktiskt den som används mest.
Sist men inte minst fruns Fender. Ska jag vara ärlig så köpte hon den mest för att den var mintgrön men den är riktigt trevlig att spela på.
Har även en Martin DM som jag inte spelar så mycket på för vi kommer inte riktigt överens.
Ha en riktigt härlig fredag allihop och tack för mig!
Tack så mycket!Vilka sköna färger! Coola
Det är det! Har själv en Hagström eltolva. Lånat foto, men min är likadan.Återupplivade nyligen denna skönhet efter en periods vila, då den höga G-strängen varit trasig. 12 strängar är beroendeframkallande!
Är på jakt efter en Gibson Les Paul Standard med 60-tals hals i någon form av gul/orange-burst typ Honey burst, Light burst, eller liknande. Nån som har en liggandes som ni vill bli av med?
Helst utan plektrumskydd men kan ha överseende med det.
Tack för erbjudandet! Är tyvärr rätt inställd på en gul/brun LP, men jag hör av mig om det skulle ändrasHar en värsting Classic från -96(?) i en iofs. mörk röd burst som kan vara till salu om intresse finns. Guldhardware och utbytta mickar (till -57 Classic - avsevärd skillnad!
Strippad från p-skydd, men det ligger med.
Ang p-skydd på en Les Paul så är det ju bara ta bort eller sätta dit efter eget tycke och smak. På på solida färger, av på burst är det ”rätta”!
(Stratan på bilden kan också vara till salu... Bättre/fler bilder kan jag förstås lösa snabbt, detta var den enda jag snabbt hittade i telefonen)
Tjena alla kunniga! Nu när man flyttat till hus passar föräldrarna på att dumpa saker man lämnat i barndomshemmet, till exempel denna gitarren. Så nu har suget för att börja spela igen kommit tillbaka. Men nu till min fråga, jag söker en förstärkare för hemmabruk, inget exceptionellt utan bara något litet roligt att ha hemma. Har ni några förslag?
Plocka upp en POD HD på blocket, brukar ligga ute för 1000-1500 kr. Kör med hörlurar, koppla till stereo och den kan även agera ljudkort till dator så du kan kör den vägen, och då även spela in och ha roligt.Tjena alla kunniga! Nu när man flyttat till hus passar föräldrarna på att dumpa saker man lämnat i barndomshemmet, till exempel denna gitarren. Så nu har suget för att börja spela igen kommit tillbaka. Men nu till min fråga, jag söker en förstärkare för hemmabruk, inget exceptionellt utan bara något litet roligt att ha hemma. Har ni några förslag?
Tjena alla kunniga! Nu när man flyttat till hus passar föräldrarna på att dumpa saker man lämnat i barndomshemmet, till exempel denna gitarren. Så nu har suget för att börja spela igen kommit tillbaka. Men nu till min fråga, jag söker en förstärkare för hemmabruk, inget exceptionellt utan bara något litet roligt att ha hemma. Har ni några förslag?
Tyvärr inte. Bara ett fan av Yngwie, Sveriges enda rockstjärna genom tiderna.@CptSlow
Har du något i denna tråd att göra?
Blev med PRS nyligen Grymt mycket gitarr för pengarna
Åh! Väntar på att Custom 24 i Ziricote ska komma in i lager, ser så galet mycket fram emot den. Vilken förstärkare passar du den med?