framtidenskrig
Basic
Som gammal gitarrist på 80-talet har jag börjat snegla på att återuppta spelandet.
Har en hårdrocks-Ibanez så tanken går mot en Fenderstrata och tar tacksamt emot tips ifrån Er
Jag vill hitta en begagnad CS eller ska jag titta efter en modern vintagemodell?
Jag är ingen jättefan av relic men kan leva med det om jag inte hittar nåt annat, dock undviker jag gärna CBS-eran.
Hellre skönspelad än rätt mickar. Är moderna halsar med jumbo ( C, 9,5 ) ett måste för modern spelteknik eller funkar det att spela allround med "rundare" hals?
Vart letar jag ? Blocket, Ljudbojen eller här?
Finns massa grupper på facebook där det krängs gitarrer höger och vänster, kolla runt lite där. Vend funkar också bra, även hittat en gitarr här på KS som jag är supernöjd med. Blocket försöker jag undvika....
Har en AVRI '59 med nitrolack, D-shape hals med 7,25-radius, fungerar utmärkt att köra bends på den och känns som smör rent generellt, föredrar helt klart 7,25 framför 9,5. Kan starkt rekommendera den modellen, annars har Fender precis släppts sin nya MIM-serie Vintera som verkar vara en fullträff för pengarna man ger: