framtidenskrig
Basic
Ny replokal och äntligen plats för att köra stereoförstärkare. Som balsam för själen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ska du köra 13-62 på den därSådär ja.. helig graal för mig. 2001 custom shop sub sonic, var blå från början men har blivit grön med tiden.
Ska du köra 13-62 på den där
Coolt!Det är en bariton, 27".
Stämd BEADF#B just nu.
En baryton har jag varit sugen på att prova, av videos jag sett så kan man ju få fram massa sköna harmonier. Inte minst akustiskt alt rent ljud med lite reverb och chorusNu inväntar jag bara själva gitarren…
Nice!Jakten efter den heliga graalen pågick länge och nu är den här. Vilken lycka.
Gibson j-45 Vintage (2015)
Tjenare, va kul. Det tycker jag du ska göra. Finns många märken och modeller att testa. Akustiska gitarrer kan vara mer utav en djungel, alltså de varierar rätt mycket även om det är av samma modell. J-45 vintage är tveklöst den bästa j-45an företaget byggt (min åsikt). Ett billigare alternativ är eastman, e10ss. Jag har en e1ss. Liknande specs till 1/4 av priset.Nice!
Är Gibson-fan-boy avseende elgitarrer (helst vintage/äldre grejer), och har ett gäng LP’s, en 335:a, en Firebird och ett par Epiphone ”kopior”, men aldrig testat nån akustisk faktiskt. Värt det?
Super Strat av nåt slag?Min Washburn A15 är lagad!
Fick en lokal gitarr lekare att göra nytt plektrumskydd utifrån den gamla, trasiga. Lite annorlunda för honom eftersom han håller på med gamla gitarrer från 1920-talet och äldre.
Inte helt 100 men för priset jag betalade och det faktum att han gjort ett plektrum skydd som är ”unobtanium” till denna gitarr så är jag sjukt nöjd. Lade faktiskt upp den på en Facebook grupp just för dessa japanesiska Washburns där någon skrev att detta är Nr.2 i världen de vet om som är beige med svart bindning.
Man får ta det för vad det är och ovanlig är inte lika med värdefull.
Älskar den. Jävlar vad den smala och skarpa V halsen är bekväm. Kan inte längre spela min Gretsch med sin stora C hals (som knappt ens är stor egentligen).
Och så en teaser på vad jag har på väg hem från Tyskland. Bör få den i början av Oktober på grund av att säljaren skall till Stockholm på något möte och tar med sig den då och vi avslutar affären F2F.
Tillverkningsår 1983. Japansk byggd också.
Kan någon gissa? Det är inte en Japansk LP eller liknande.
Icket.Super Strat av nåt slag?
Icket.
Tror det blir väldigt svår gissat faktiskt.
Dubbla humbucker med coil split, neck-through konstruktion och som du ser stall av mässing och densamma med översadeln - mässing den med.
Även fret markers i mässing.
Vet inte men tyckte att den påminde litegrann om min Washburn raven från -79 (gissningsvis) Ser att det inte är en likadan men ändå.Min Washburn A15 är lagad!
Fick en lokal gitarr mekare att göra nytt plektrumskydd utifrån den gamla, trasiga. Lite annorlunda för honom eftersom han håller på med gamla gitarrer från 1920-talet och äldre.
Inte helt 100 men för priset jag betalade och det faktum att han gjort ett plektrum skydd som är ”unobtanium” till denna gitarr så är jag sjukt nöjd. Lade faktiskt upp den på en Facebook grupp just för dessa japanesiska Washburns där någon skrev att detta är Nr.2 i världen de vet om som är beige med svart bindning.
Älskar den. Jävlar vad den smala och skarpa V halsen är bekväm. Kan inte längre spela min Gretsch med sin stora C hals (som knappt ens är stor egentligen).
Och så en teaser på vad jag har på väg hem från Tyskland. Bör få den i början av Oktober på grund av att säljaren skall till Stockholm på något möte och tar med sig den då och vi avslutar affären F2F.
Alltså du är så äckligt nära så ni får svaret.Vet inte men tyckte att den påminde litegrann om min Washburn raven från -79 (gissningsvis) Ser att det inte är en likadan men ändå.
Rätt märke iaf Grymt snygg, ser ut att vara väldigt väl omhändertagen också. Grattis!Alltså du är så äckligt nära så ni får svaret.
Har du fler bilder på din raven?
En Washburn A20!
Storebror till min A15.
Bild på gitarren i fråga från annonsen.
Fick bilder från säljaren och det är typ 2 små dings och 2 små repor.Rätt märke iaf Grymt snygg, ser ut att vara väldigt väl omhändertagen också. Grattis!
Har bara denna, men kan ta någon mer vid tillfälle
Menade att jag bara har den bilden, gitarrer har jag fler, men spelar mestadels akustisk gitarr Denna spelade jag mycket på för ca 20 år sedan, men har sista 15 åren mest legat tyvärr, fram till nyligen när jag fick en liten nytändning för elgitarrer. Så det mesta slitaget är det inte jag som stått för tyvärr.Fick bilder från säljaren och det är typ 2 små dings och 2 små repor.
Mycket mycket bra skick för att vara 39 år gammal. Får väl betala där efter med såklart men det är exakt den jag vill ha så bara slå till.
Två till bilder på den, mycket taggad.
Och din ser ju mycket trevlig ut!
Och välspelad! Du måste gilla den som bara har den och ser ut att ha spelar mycket på den!
Jaha!Menade att jag bara har den bilden, gitarrer har jag fler, men spelar mestadels akustisk gitarr Denna spelade jag mycket på för ca 20 år sedan, men har sista 15 åren mest legat tyvärr, fram till nyligen när jag fick en liten nytändning för elgitarrer. Så det mesta slitaget är det inte jag som stått för tyvärr.
Mycket mycket vacker!Ser att ni snackar Washburn.
Coola guror de där A-modellerna.
Har tyvärr ingen bild att erbjuda på min washburn A23 vilken verkar vara en prototyp om man läser på olika Washburnforum. Ska se om jag kan hitta någon gammal bild på datorn. Guran står förvarad med massor av andra på annat ställe så kan inte ta en färsk bild heller.
Bjussar på en bild på min Washburn Falcon istället och för den som vill se fler bilder, kika på denna sidan och klicka på Washburn Falcon där ni kan se flera bilder.
Pga flytt till mindre ska mycket av min gear avyttras så ser ni något spännande på sidan, bara skicka en rad. Blev aldrig klar med sidan men finns nog ca två ggr till denna mängden som står.
Beror på, prioriterar du att det ska vara smidigt eller vill du få så mycket betalt som möjligt?Vart gör man bäst att eventuellt byta en gitarr, forum / facebook / butik?
Sen kan man väl säkert sälja med iofs.
Smidighet trumpar det mesta skulle jag säga! Som att använda det här forumet för klockor osvBeror på, prioriterar du att det ska vara smidigt eller vill du få så mycket betalt som möjligt?
Isåfall butik.Smidighet trumpar det mesta skulle jag säga! Som att använda det här forumet för klockor osv
Underbar! Är det min gamla? Är osäker!? Kolla första sidan i denna tråd. Där är lite info!Min Washburn A15 är lagad!
Fick en lokal gitarr mekare att göra nytt plektrumskydd utifrån den gamla, trasiga. Lite annorlunda för honom eftersom han håller på med gamla gitarrer från 1920-talet och äldre.
Se där! Två stycken av dessa udda fåglar i samma tråd!Underbar! Är det min gamla? Är osäker!? Kolla första sidan i denna tråd. Där är lite info!