Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är inte någon som sitter inne på en kul akustisk?
Typ Collings, Martin, Santa Cruz, Bourgeois, Froggy Bottom, Preston Thompson etc?
Både OM och vanlig Dread hade varit av intresse.
Det där är inget skämt! Helvete vilken gitarr!
Här kommer några bilder på min Martin HD-28V Ambertone
PRS gör magiska gitarrer.Jag är trummis och gitarrist förutom klocknörd.
Nedan är mina favorit instrument jag samlat ihop under åren
Prs gör verkligen magiska gitarrer, snygg charcoal burst du harPRS gör magiska gitarrer.
Körde också Mesa ett tag men det blev lite otympligt som hemmarigg
Mycket PRS fantaster här. Nån som testat silver sky? Främst SE jag är nyfiken på.
2061XJMP 2022?
Oj oj oj, ett riktigt gourmet-pedalbord där!Gott nytt pedalår!
Det är en Rat-style pedal. Underbar och extra kul när man är född 1981Oj oj oj, ett riktigt gourmet-pedalbord där!
Vad är 1981-pedalen för nåt?
I mitt tycke blir det blir onödigt mycket prylar(och onödigt dyrt) om du enbart ska lyssna i lurar, direkt in i datorn med lämpligt plugin fungerar faktiskt riktigt bra idag.Någon som har en bra lösning på problemet: vill spela rörförstärkare utan att spränga studentlägenheten, kanske till och med genom hörlurar?
Hört om att man kan koppla in en så kallad load-box i högtalaruttaget istället för kabinetthögtalaren som belastar rören med den belastning som högtalaren skulle, och att man sedan via den loadboxen kan koppla in hörlurar direkt eller line-out till ljudkort på en dator där man kan spela upp typ backingtracks och liknande samtidigt som man spelar.
Någon som har erfarenhet av ovanstående?
I sådana fall skulle man ju kunna köpa enbart en rörförstärkare utan inbyggd högtalare.
Jag skulle köpa mig ett par BOSS Waza Air om jag var i samma situation. De ska tydligen vara riktigt bra, men har inte testat själv. Som @jlind skriver blir förslaget du nämner onödigt dyrt och komplicerat.Någon som har en bra lösning på problemet: vill spela rörförstärkare utan att spränga studentlägenheten, kanske till och med genom hörlurar?
Hört om att man kan koppla in en så kallad load-box i högtalaruttaget istället för kabinetthögtalaren som belastar rören med den belastning som högtalaren skulle, och att man sedan via den loadboxen kan koppla in hörlurar direkt eller line-out till ljudkort på en dator där man kan spela upp typ backingtracks och liknande samtidigt som man spelar.
I sådana fall skulle man ju kunna köpa enbart en rörförstärkare utan inbyggd högtalare.
Någon som har en bra lösning på problemet: vill spela rörförstärkare utan att spränga studentlägenheten, kanske till och med genom hörlurar?
Har din stärkare Fx loop?Tack för alla tipsen, ska kika på det