Kul!Tack!
Jag klippte en Taylor Academy 10/e igår.
Återkommer med lite intryck senare även om jag är helt grön, så det blir väl svårt att lämna en vettig utvärdering.
Upp med en video nu.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kul!Tack!
Jag klippte en Taylor Academy 10/e igår.
Återkommer med lite intryck senare även om jag är helt grön, så det blir väl svårt att lämna en vettig utvärdering.
Njae…Kul!
Upp med en video nu.
Nu får jag försöka hitta ett vettigt sätt att bli bättre på. Spelar mest lite enkla låtar efter tabulatur, övar ackord och lite skalor.
Det svåra är när man sitter hemma i soffan och inte vet riktigt vad man ska göra…
Det bästa vore kanske att ta lite lektioner av nån musiklärare som extraknäcker. Sen skulle jag behöva en vettig bok tror jag. Jag har spelat igenom sonens första gitarrbok men nåt med lite mer bredd vore nog bra.
Håller med Alarik ovan. Det är det bästa sättet att "hålla ut" och samtidigt känna att man utvecklas. Om du inte redan har hittat Marty Schwartz på Youtube rekommenderar jag hans kanal. Roliga låtar och pedagogiskt förklarat.Nu får jag försöka hitta ett vettigt sätt att bli bättre på. Spelar mest lite enkla låtar efter tabulatur, övar ackord och lite skalor.
Det svåra är när man sitter hemma i soffan och inte vet riktigt vad man ska göra…
Det bästa vore kanske att ta lite lektioner av nån musiklärare som extraknäcker. Sen skulle jag behöva en vettig bok tror jag. Jag har spelat igenom sonens första gitarrbok men nåt med lite mer bredd vore nog bra.
Prog NX6? Buy once, cry once!Jaha! Nu har jag gått och blivit sjukt sugen på en Strandberg. Synd bara att de har begränsat med 6-strängade modeller som har H-H konfiguration och tremolo. Kan bli dyrt detta.
Prog NX6? Buy once, cry once!
Tycker du det är dyrt så kolla in nån av biltrådarna här, då framstår en gitarr för 30-35 som rena fyndet.
Thomann alla gånger.Någon som har koll på ställen i Sverige eller Europa som säljer lite delar?
Har en Strata som saknar en "Bridge Plate" (vet inte vad det heter på svenska)
Verkar finnas en del i USA men hittar inget häromkring.
Mer specifikt en sån här,
American Series/American Standard Strat® Bridge Plate ('86-'07) | Parts
American Standard Strat Bridge Plate ('86-'07), Chromewww.fender.com
Nu var det längesedan jag mekade, men finns det inte hos gmf.se eller gitarrdelar.se? Det var de två butikerna som ”gällde” förr iafNågon som har koll på ställen i Sverige eller Europa som säljer lite delar?
Har en Strata som saknar en "Bridge Plate" (vet inte vad det heter på svenska)
Verkar finnas en del i USA men hittar inget häromkring.
Mer specifikt en sån här,
American Series/American Standard Strat® Bridge Plate ('86-'07) | Parts
American Standard Strat Bridge Plate ('86-'07), Chromewww.fender.com
Dom verkar ha en del grejer men inte just den delen jag behöver. Men man blir ju lite sugen på att montera ihop en egen gura när man kollar på alla delarNu var det längesedan jag mekade, men finns det inte hos gmf.se eller gitarrdelar.se? Det var de två butikerna som ”gällde” förr iaf
Om du någon gång känner att du vill adoptera en gänglig 18 åring så skulle nog min kunna passa. Han äter väldigt lite och är skapligt rumsrenPlockade fram ESP & LTD-gänget
Riktigt nice Snakebyte camo.Plockade fram ESP & LTD-gänget
I mitten på nittiotalet (i samband med att Metallica slutade göra bra musik) sålde jag min ESP EXP custom shop. Vill minnas att jag fick styva 11000 för den och tyckte att jag gjorde världens bästa affär eftersom jag köpte den begagnad för drygt tio ett par år innan.
När man ser priserna på dem idag inser jag att det inte var ett snilledrag.
Jävlar. de såg ju slicka ut! Jag pluggar in guran in en Yamaha THR10 sen har jag trådlös koppling mellan den och telefonen där jag har backing tracks. Men, jag tappar ju den trådlösa hörlursfunktionen… Lurar med sladd har jag inte längre och det är ju f ö rätt jobbigt med gura. Ska testa de där Boss Waza Air!Jag köpte nyss de här hörlurarna från boss, waza air, som låter en spela ipluggat utan ljud för omgivningen. Kan verkligen rekommendera dem, speciellt för de som bor i lägenhet. Tar upplevelsen till en ny nivå när man kan välja alla möjliga typer av ljud och spela till backing tracks, det ger en bra och ny taktförståelse. Man kan drömma sig bort och delta i en rockkonsert en måndagkväll Ett mycket bättre köp än ännu en gitarr som bara kan spelas akustiskt.
Ja, gör det! Litet knepigt att få till med appen, men man kan kolla YT som med allt annat…Jävlar. de såg ju slicka ut! Jag pluggar in guran in en Yamaha THR10 sen har jag trådlös koppling mellan den och telefonen där jag har backing tracks. Men, jag tappar ju den trådlösa hörlursfunktionen… Lurar med sladd har jag inte längre och det är ju f ö rätt jobbigt med gura. Ska testa de där Boss Waza Air!
Okej, jag förstår. Tack!Ljudbojen har blivit ganska dött senaste tiden. Blocket går nog snabbare.