• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gitarrister på forumet?

Björklund

Panerai
Glömmer alltid bort den här tråden av någon anledning.
Blev lite sugen på en Chase Bliss Mood idag, men den här kombon är ju inte helt fel…
BB790455-B822-424A-B2EB-21409D10D1FC.jpeg
 

Björklund

Panerai
Goddagens på er allihopa! 😊

Håller på och rensar lite här hemma och hittade då en av mina favoritstärkare. 😊

Ett stycke Fender ”Blackface” Deluxe Reverb från 1966.

En bild på den och dagens klocka, Frogman Antarctica.

8AB5454C-E604-4798-BD1C-54F0EF7174E7.jpeg
Du hade bara råkat glömma bort att du hade en sån pärla? 😱🤟😀
 

Daion

Panerai
2-Faktor
Du hade bara råkat glömma bort att du hade en sån pärla? 😱🤟😀
Ha ha, nja, visste att den stog och gömde sig i ett rum med massor av prylar. Jag är (har varit) en galen samlare men försöker nu städa upp i hemmet. Det är ett stort jobb men jag är fast besluten att lyckas. 😊

En del av mina gitarrer för den som vill se. Började med ett projekt där jag skulle fota alla guror och basar men det tog stopp halvvägs ungefär. Men en del kom på bild iaf. Varning för bildtung sida. Håll till goda alla gitarrvänner! 😊

 

Larsmustasch

Cartier
Då har jag lekt lite med nya overdriven.
Den nya bd-2 har ett ”custom mode” och nya uppgraderade delar som buffer osv.
Men i ”standard mode” låter den väldigt likt originalet, fast med mer diskat. Denna pedal är väldigt diskantrik så det är inget jag vill ha mer av.
I”C” läget däremot: rejäl knuff i det lägre registret, en lätt puckel i mellan/övre mellanregistret. Det är väldigt välkomnande för denna pedal, då den kan kännas rätt urholkad i mellanregistret i vanliga fall.
jag upplever lite mer kompression i C läget också.

Boss DB-2w får helt klart stanna, och även ersätta originalet. Ingen annan pedal jag testat beter sig så mycket som en rörstärkare som denna. När man vrider ner volymen stannar alla höga och skimrande frekvenser kvar. Mums!

5C2669B2-E8A2-494E-9D05-D0F182D90161.jpeg
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Får väl lägga upp, spelade min göra akustiskt i ca ett halvår men nu har jag en förstärkare.
Blev Boss Katana 100w med 2x12", spelar den enbart i 0.5w, provat 50w och det är oerhört högljutt, vågar inte ens testa 100w i huset.
Skitenkelt att vrida in fina toner i den, synd bara att jag inte kan spela 😂
20210512_120526.jpg
 
Senast ändrad:
Köpte gitarr för att ta upp spelandet igen. Nu 1,5 år senare kom suget. Var tvungen att köpa en kurs för att ha ett mål att jobba mot. Nu lutar det mot ytterligare ett köp fast denna gången en el-gitarr.

Någon mer som lirar på en Eastman?
IMG_20210723_131113.jpg
 
Söker en bra nybörjargitarr åt grabben. Han fick nåt set (det billigaste) från Gear4Music i julklapp av släkten. Totalt ospelbar till och med för mig som spelat i band hela 80 och 90 talet. Har ingen riktig koll längre men kikat lite på Ibanez som var helt ok ”på min tid”. Vad rekommenderar ni i dagsläget? Budget typ 3K. Kanske till och med är någon som har något att avyttra. Metall är det som gäller och han dreglar en del över Jackson etc.
 

Derix

Patek
2-Faktor
Söker en bra nybörjargitarr åt grabben. Han fick nåt set (det billigaste) från Gear4Music i julklapp av släkten. Totalt ospelbar till och med för mig som spelat i band hela 80 och 90 talet. Har ingen riktig koll längre men kikat lite på Ibanez som var helt ok ”på min tid”. Vad rekommenderar ni i dagsläget? Budget typ 3K. Kanske till och med är någon som har något att avyttra. Metall är det som gäller och han dreglar en del över Jackson etc.
Det har nog aldrig förr gått att hitta så pass prisvärda gitarrer som nu. Om du kan stretcha budgeten till 4k så får du en riktigt bra gitarr. Många Squier (Fender) och Epiphone (Gibson) ligger i den prisklassen. Ibanez gör också bra gitarrer för pengarna.

Edit: Köp begagnat om du har möjlighet, där sparar du 30-40% direkt.
 

ante_77

Cartier
2-Faktor
Söker en bra nybörjargitarr åt grabben. Han fick nåt set (det billigaste) från Gear4Music i julklapp av släkten. Totalt ospelbar till och med för mig som spelat i band hela 80 och 90 talet. Har ingen riktig koll längre men kikat lite på Ibanez som var helt ok ”på min tid”. Vad rekommenderar ni i dagsläget? Budget typ 3K. Kanske till och med är någon som har något att avyttra. Metall är det som gäller och han dreglar en del över Jackson etc.
Jackson och Ibanez skulle säkert sitta bra.
Själv kör jag en sliten Jackson RR5.
Gillar han att dra lite snabba solon så kan man snegla på Ibanez RG-serien.

För min egen del så passar inte Fender Stratocaster. Volymratten är ju så felplacerad som en volymratt kan bli.

Bra grejer är ett måste om lusten ska hållas vid liv.
 

Sledger

Cartier
Söker en bra nybörjargitarr åt grabben. Han fick nåt set (det billigaste) från Gear4Music i julklapp av släkten. Totalt ospelbar till och med för mig som spelat i band hela 80 och 90 talet. Har ingen riktig koll längre men kikat lite på Ibanez som var helt ok ”på min tid”. Vad rekommenderar ni i dagsläget? Budget typ 3K. Kanske till och med är någon som har något att avyttra. Metall är det som gäller och han dreglar en del över Jackson etc.

Den här kostade ca 3k inkl frakt. :)

gura_02-jpg.1757402


Vågar man sig på lite udda märken så finns det mycket roligt att handla nu. Eart, som är märket på gitarren ovan är väldigt mycket gitarr för pengarna. Kolla på https://eartguitar.com/
Det är väldigt många som är nöjda med Harley Bentons gitarrer nu för tiden. Kolla på https://www.thomann.de/se/harley_benton_elgitarrer.html
Annars skulle jag kolla efter begagnade Ibanez. Mest för att jag spelat Ibanez sedan 80-talet. :)
 
Den här kostade ca 3k inkl frakt. :)

gura_02-jpg.1757402


Vågar man sig på lite udda märken så finns det mycket roligt att handla nu. Eart, som är märket på gitarren ovan är väldigt mycket gitarr för pengarna. Kolla på https://eartguitar.com/
Det är väldigt många som är nöjda med Harley Bentons gitarrer nu för tiden. Kolla på https://www.thomann.de/se/harley_benton_elgitarrer.html
Annars skulle jag kolla efter begagnade Ibanez. Mest för att jag spelat Ibanez sedan 80-talet. :)
Har också hört/läst gott om Harley Benton men kommer nog försöka få tag i någon beggad Ibanez/Jackson.
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Blev en American Performer Strata i färgen Penny som jag hittade till ett vettigt pris. Denna färgen verkar inte sälja så bra, strängarna såg gamla ut så fick byta :)
Riktigt nöjd!
Funderar på att byta till white pearl pickguard istället.
C4AB0F61-7170-41E0-B3DF-8A04B6251C60.jpeg
0E21D75F-F5C7-408E-B241-33C6154049F9.jpeg
 
Topp