+1 på den. Epiphone och Guild är också kanonval om man kan hitta beggat,Var i liknande situation för några år sedan med ungefär samma budget och då föll valet på en begagnad Taylor 110e. Behövdes lite justering av hals osv men efter det har jag varit relativt nöjd med den, men har aldrig riktigt fått en wow-känsla varken ljud- eller kvalitetsmässigt. Hade jag varit på jakt idag så hade jag nog snarare kikat på tex någon av dessa (sannolikt svårare att hitta begagnat dock).
![]()
Epiphone Hummingbird AAN
Steel-String Guitar with Pickup Inspired by the Gibson Hummingbird, Design: Square Shoulder Dreadnought, Top: Solid sitka spruce, Back and sides: Solid mahogany, Neck: Mahogany, Fretboard: Indian laurel, Fretboard inlays: Mother-of-pearl split...www.thomann.se
![]()
Guild D-120 Nat Westerly
Acoustic Guitar Style: Dreadnought, Body: Mahogany, solid, "Westerly Concert Scalloped" X-Bracing made of Sitka spruce, Neck: Mahogany, Fingerboard: Rosewood, Neck profile: C, Scale: 648 mm, Nut width: 44.5 mm, Fingerboard radius: 16", 20 Frets,...www.thomann.se
Tillägg: Yamaha LL6 som nämns ovan är en väldigt trevlig gitarr för pengarna också.