• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Golfare på KS

Aldrig lirat Barsebäck. Blir typ bara Sthlms-banor men ska neråt åt det hållet med familjen i juli och tänkte spela den då. Då behöver jag förresten spelsällskap då jag hade tänkt att min fru får ta kidsen.
Trevligt! Den brukar vara i bäst skick i juli med tanke på SM. Bara skicka pm några dagar innan du ska spela så ska jag se om jag kan göra dig sällskap.

Yes. Där både lör och sön. Ska faktiskt också spela castle course på lördagen. Farligt att slica för mkt, risken finns att jag sänker ngt proffs på stadium.
Det är bara på 3:an du behöver hålla igen (går parallellt med 2:an på Stadium). I övrigt är det bara att ösa på! :D

Gick med Stenson, Westwood och Karlberg i dag. Sjukt imponerande att se dem in action! :)

Det är bara på 3:an du behöver hålla igen (går parallellt med 2:an på Stadium). I övrigt är det bara att ösa på! :D

Gick med Stenson, Westwood och Karlberg i dag. Sjukt imponerande att se dem in action! :)
Ja. Får köra spoon ut där :)

Ja galet. Sån sjuk hög nivå. Tänkte gå runt lite sön fm. Sen har jag tillgång till en lounge på 18:e så hänger där på em.

Ja. Får köra spoon ut där :)

Ja galet. Sån sjuk hög nivå. Tänkte gå runt lite sön fm. Sen har jag tillgång till en lounge på 18:e så hänger där på em.
Du kan nog köra drive. Du måste slicea MYCKET för att nå in till fairway på tvåan. Men det vore kul om du la ut den där med flit, gick in och sa åt proffsen att vänta lite medan du gjorde ditt inspel :D

Loungerna är rätt små på 18 men är du där i god tid så borde det inte vara något problem. Hade också tillgång till en men orkade inte ens gå dit. Stod på VIP-läktaren på 17 och såg Stenson dra sin boll i vattnet :(

Det som imponerar mest på mig är deras bollbana. De har sånt tryck i bollen och den flyger så vackert!
(Man måste nog vara golfare för att se något vackert i det :rolleyes:)

Du kan nog köra drive. Du måste slicea MYCKET för att nå in till fairway på tvåan. Men det vore kul om du la ut den där med flit, gick in och sa åt proffsen att vänta lite medan du gjorde ditt inspel :D

Loungerna är rätt små på 18 men är du där i god tid så borde det inte vara något problem. Hade också tillgång till en men orkade inte ens gå dit. Stod på VIP-läktaren på 17 och såg Stenson dra sin boll i vattnet :(

Det som imponerar mest på mig är deras bollbana. De har sånt tryck i bollen och den flyger så vackert!
(Man måste nog vara golfare för att se något vackert i det :rolleyes:)

Cool. Nej så jäkla mkt drar jag inte ut den. Men du kom med en bra idé!

Vi har en egen lounge och det kommer inte vara så mkt folk där. Kommer bli galet bra. Förra gången satt jag från typ 12 och vakta min plats för de sista bollarna på eftermiddagen.

Jag är nog mer intresserad av golf än klockor. Därav drog jag för två år sedan igång ett golfforum :)
Men då och då sticker jag in hakan här och botaniserar i klockdjungeln.

Någon som ska till Bro Hof och kolla Nordea Masters?
Ska faktiskt dit på Söndag och glo lite :)

Aldrig lirat Barsebäck. Blir typ bara Sthlms-banor men ska neråt åt det hållet med familjen i juli och tänkte spela den då. Då behöver jag förresten spelsällskap då jag hade tänkt att min fru får ta kidsen.
Spelade Bro-Bålsta igår, faktiskt riktigt trevlig bana och utmanande, dock hade jag absolut inte turen och humöret med mig.. 114 slag och djävligt många bollar borta, men var en fin kväll igår :D :D

Var en sväng på Nordea idag, sjukt varmt.
Vi satt mest på läktaren och beundrade inspel mot 17 och 18.
Tog även en sväng mot 1:an när Stensson skulle slå ut, men där va vi inte direkt ensamma....
Stod kvar en stund och fick en rätt skön bild när Robert Karlsson slår ut, helvete vilken smäll!
20160603_130052.jpg

Spelade Upsala GK idag. Superfin bana! Rekommenderas. Varmt som f-n dock, men det var ju inte banans fel... :cool:

Det var en sån där dag då golf var sååååå enkelt.
40 p! Vann matchen mot mor med 5-3.
Gick på par hål 10-16! 5 par, en birdie, en bogey. Sen blev det lite Kalle Anka när matchen var avgjord, tyvärr...
Å jag har hcp. 14,5 (hade... numera 13,2...)

Mera golf till folket! På söndag får det nog bli en runda...
(Å på måndag & på onsdag...)

I år har det bara blivit två rundor. Son på 6 månader har en tendens att ta all min tid :).
Men de rundor jag gått har varit riktigt roliga och båda har råkat vara 2-mannascrambles. Resultat: en vinst och en tredjeplats.
Det har dock blivit diskussioner på båda tävlingarna ang hcp-reducering. I bägge falle har tvåmannalaget fått 20% av gemensamt hcp.
Är detta ett korrekt sätt att räkna ut hcp? Försökt att googla men inte hittat säkra källor.
Mvh Martin (hcp 8,7)

I år har det bara blivit två rundor. Son på 6 månader har en tendens att ta all min tid :).
Men de rundor jag gått har varit riktigt roliga och båda har råkat vara 2-mannascrambles. Resultat: en vinst och en tredjeplats.
Det har dock blivit diskussioner på båda tävlingarna ang hcp-reducering. I bägge falle har tvåmannalaget fått 20% av gemensamt hcp.
Är detta ett korrekt sätt att räkna ut hcp? Försökt att googla men inte hittat säkra källor.
Mvh Martin (hcp 8,7)

Ja, diskussioner om hcp vid parspel har en tendens att bli infekterat, särskilt om nån eller båda undret har få registrerade ronder. Och just scramble gynnar ju låghandikappare då reduceringen blir mindre för dessa i reella tal. Just 20% låter rimligt för 2-manna kan jag tycka. Spelar en scramble-match-serie under sommaren där man får 25%, men den är av mer plojkaraktär. Brukar oxå spela en scramble för 4-mannalag på vår golfvecka på somrarna och där är det 10% av gemensam hcp, så det ger ju samma sak rent matematiskt. Det brukar alltid vara lag med bara låg-hcp:are som hinner den.

Just därför brukar sällan "seriösa" tävlingar spelas som scramble. Fast kul är det!

Ja, diskussioner om hcp vid parspel har en tendens att bli infekterat, särskilt om nån eller båda undret har få registrerade ronder. Och just scramble gynnar ju låghandikappare då reduceringen blir mindre för dessa i reella tal. Just 20% låter rimligt för 2-manna kan jag tycka. Spelar en scramble-match-serie under sommaren där man får 25%, men den är av mer plojkaraktär. Brukar oxå spela en scramble för 4-mannalag på vår golfvecka på somrarna och där är det 10% av gemensam hcp, så det ger ju samma sak rent matematiskt. Det brukar alltid vara lag med bara låg-hcp:are som hinner den.

Just därför brukar sällan "seriösa" tävlingar spelas som scramble. Fast kul är det!
Bra svar. Och nej, dessa två tävlingar var inte särskilt seriösa :)
En sak har jag lärt mig på dessa tävlingar. Lira aldrig texas scramble med någon som bara spelar järn från tee. Var väldigt svårt att få ihop till hans utslagspott...

Lirade första 9 hålarn för säsongen idag, -3 efter 6, men med bogey på 8an så blev det 35 slag och -2. Skaplig start i år ändå.

Fore!

Spelade Bro-Bålsta igår, faktiskt riktigt trevlig bana och utmanande, dock hade jag absolut inte turen och humöret med mig.. 114 slag och djävligt många bollar borta, men var en fin kväll igår :D :D

Min hemmabana. Kul att du trivdes och vi får hoppas att du får revansch på banan snart!

Fyfan.. Spelade Chalmers GK igår eftermiddag, gick ut 18. Första 9 gick galant med 18 pinnar, hade goda förhoppningar för rundan! Sen jävlar kom knotten. Dra åt helvete va knott det var! Jag som har ett psyke som en 5-åring när det kommer till det så drog jag in på totala 31p.. Tråkigt! Får ta igen det under helgen på en runda...

Fyfan.. Spelade Chalmers GK igår eftermiddag, gick ut 18. Första 9 gick galant med 18 pinnar, hade goda förhoppningar för rundan! Sen jävlar kom knotten. Dra åt helvete va knott det var! Jag som har ett psyke som en 5-åring när det kommer till det så drog jag in på totala 31p.. Tråkigt! Får ta igen det under helgen på en runda...
Dom där satans knotten kan sabba även det bästa psyket:D

Sååååå j-la nära HiO idag.
165 m i motvind med en lugn järn-6:a. 2 dm kort precis i linjen...

image.jpeg

Nåväl; enkel birdie som följdes upp av en till! 20 p på 9 hål. Godkänt!

Vet känslan av det där.. Har varit koppsnurr som närmst... :(

Har haft koppsnurrar och cm bakom hål oxå.
Och även gjort en som junior för mååååånga år sedan. Ingen skumpa då, tyvärr.

Har sett ett gäng och fått skumpa iofs. 2 ggr på vårt familjemästerskap och en gång på en grabbgolfresa. Alltid lika kul!

• Like
Reactions: M.U
Har haft koppsnurrar och cm bakom hål oxå.
Och även gjort en som junior för mååååånga år sedan. Ingen skumpa då, tyvärr.

Har sett ett gäng och fått skumpa iofs. 2 ggr på vårt familjemästerskap och en gång på en grabbgolfresa. Alltid lika kul!
Körde bästboll/sämstboll i "familjemästerskap" då jag och min gudfar gick ihop, drog HIO på 3an och 8an.. Blev dubbel skumpa för han den rundan :D

Tillbaka
Topp