• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Golfare på KS

Ett tips är att boka en 25-min lektion hos din Pro för att få ordning på stansen och swingen.
Om det är en golfklubb där de har shop så kan du passa på att testslå med lite demoklubbar under lektionen... så gjorde jag , och då besparade jag mig 5000 spänn på ny driver just där o då ( då jag slog bättre med nuvarande än de jag testade ) , men som sagt. Prylar är kul och ombyte förnöjer!
Skojade lite bara. Provade ut mina befintliga klubbor med mitt Pro :)

Men en ny driver måste inhandlas för den gamla börjar det lossna delar ifrån... :D

Taylormade M1, funkar hur bra som helst för mig ;) Dock kör jag lite tyngre x-stiff skaft :)
Har testat både M1 och M2 på rangen och det slutar alltid med att jag slår precis lika bra med min befintliga. Tänkte nog boka tid hos någon med Trackman så man får svart på vitt vilken driver som passar mig bäst. Lite svårt att se exakt hur långt de går och hur spridningen blir.

Har testat både M1 och M2 på rangen och det slutar alltid med att jag slår precis lika bra med min befintliga. Tänkte nog boka tid hos någon med Trackman så man får svart på vitt vilken driver som passar mig bäst. Lite svårt att se exakt hur långt de går och hur spridningen blir.
Vad spelar du idag?

Nej! Men när jag gjorde custom fitting så provade jag bland annat bridgestone, Mizuno och alla de vanliga (Titleist ((som de blev till slut)), taylormade, ping, nike, callaway etc etc etc) :)

Ok. Ska tydligen vara ganska ovanligt här i swe. Enligt dormy, där jag köpte dem.
Enligt dem hade dem tagit hem 6st set i hela Sverige.

Funkar kanon iaf. Spelas dock alldeles för lite.

Jag har alltid varit duktig i alla bollsporter jag lirat, tills jag började spela golf. Nu har jag lirat golf i 3 somrar och det känns som att för varje runda jag tar ett steg framåt, tar jag nästa runda två steg bakåt. Så himla frustrerande sport, ena dagen blir alla slag raka och man tror man äntligen fått kontroll på klubbhelvena, nästa dag letar man bollar i skogen igen. :banghead:

Jag har alltid varit duktig i alla bollsporter jag lirat, tills jag började spela golf. Nu har jag lirat golf i 3 somrar och det känns som att för varje runda jag tar ett steg framåt, tar jag nästa runda två steg bakåt. Så himla frustrerande sport, ena dagen blir alla slag raka och man tror man äntligen fått kontroll på klubbhelvena, nästa dag letar man bollar i skogen igen. :banghead:
Haha jag har spelat i typ 15 år...(till i från..) det är så för mig med ;)

Exakt samma som för M.U här, spelat sen 97 till och från och Järnklubbor har alltid fungerat för mig. men inte längre.. Nu letar jag fan fler bollar i skogen än på fairway...

Exakt samma som för M.U här, spelat sen 97 till och från och Järnklubbor har alltid fungerat för mig. men inte längre.. Nu letar jag fan fler bollar i skogen än på fairway...
Hahahah... Fattar inte vad jag gör för fel, tror jag skulle behöva gå någon kurs. Jag har en hybrid 3:a och en hybrid 5:a, av någon anledning går alla bollar spikrakt med 5:an, men med 3:an slice:ar jag som satan. Kanske för klubban är längre, vet inte.

Det var roligt att läsa kommentarerna till artikeln. :hilarious:

Tråkigt att det höjs så pass mycket men samtidigt så kanske det behövs för att hålla banan i topp skick. Jag har spelat sämre banor (i mitt tycke) med liknande greenfee, dock utomlands. Jag ska spela Stadium i morgon så får väl ta med stora plånboken!
Ja, det var inte många glada miner där inte! :D

Utan att veta så tror jag att Bro-Hof helst hade varit en medlemsklubb likt Svartinge där man bara kan spela som gäst tillsammans med en medlem. Kanske blir så i framtiden om det funkar ekonomiskt. De som gillar sånt och har pröjsat +300.000:- i medlemsavgift är väl inte så glada när hantverkarbilarna står på parkeringen :woot:

Fan..... Idag va det tydligen någon som behövde min kikare bättre än mig.... Stulen utanför klubbhuset när man var inne och vände..

Fan..... Idag va det tydligen någon som behövde min kikare bättre än mig.... Stulen utanför klubbhuset när man var inne och vände..
Jävla patrask det finns, är tyvärr dessa idioter som inte betalar för sig vid 9 fikan. Och som gör att golf inte längre är en gentlemans sport där ärlighet varar längst..

Jävla patrask det finns, är tyvärr dessa idioter som inte betalar för sig vid 9 fikan. Och som gör att golf inte längre är en gentlemans sport där ärlighet varar längst..
Ganska tragiskt att man ska behöva ha golfbagen på ryggen när man går in i klubbhuset eller omklädningsrummet...

Har dom inte någon kamera övervakning?
Förhoppningsvis, men tror den är riktat åt ett annat håll idag då shoppen har haft påhälsningar ett par gånger.... Ska undersökas imorgon.

Fan va trist... Brukar känna mig säker på golfklubbar. Där har man ju allt möjligt i bagen när man går in i shop/klubbhus/restaurang mm. Aldrig varit med om att nåt försvunnit.

image.jpeg
Stack iväg igår och tränade lite på bjäre gk. Helt underbar kväll. Men spelet gick skit haha.

image.jpeg

Slängde bara ner några klubbor för att träna lite, men valde att gå 9 ist. Inte så mycket att väja på. Liiiite brist på mellanjärn. Ingen uppvärmning/avståndsklocka.
Kommer gå på par?!?

:cool:

• Like
Reactions: WHU
Tillbaka
Topp