• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Golfare på KS

Ganska fin kväll!
image.jpeg

Fundering. Är det god ton att förlora mot sina kunder? Skulle tagit emot för mig att medvetet slå sockets hela rundan :)
Tror de flesta kunder kan se igenom det rätt lätt.. Och tänk om kunden i sig har en skit dag? Får liksom 23 pinnar på 18 hål så måste du anstränga dig för att vara sämre? Nja.. Ser hellre att man inte gör tävling av det öht och bara kör gött tjöt och en trevlig runda :)

Första golflektionen tagen, nu jävlar ska det golfas! Så om det är någon social golfprick i Malmö som vill hänga på ranchen och klocksnacka, hojta till! Nästa inköp: Golfhandske, typsikt att detta också är en materialhobby
Välkommen till en fin sport!
Golfhandsken är tyvärr en inköpsport till tyngre droger. Golfskor, bagar, olika typer av klubbor och inte minst greenfees... ja jävlar. Hade det inte varit för golfen hade min klocksamling varit enorm... :cool:

Välkommen till en fin sport!
Golfhandsken är tyvärr en inköpsport till tyngre droger. Golfskor, bagar, olika typer av klubbor och inte minst greenfees... ja jävlar. Hade det inte varit för golfen hade min klocksamling varit enorm... :cool:
Väl rutet! Och uppbackat av en som vet.. Allt nytt i år.. Det enda som är kvar är en 56 gradare och putter.. Som snart kommer att bytas ut.. :D

Kommer att vara i Falsterbo 12-14 juli och Helsingborg 14-17 juli med familjen. Är det någon i dom trakterna som vill lira en runda golf och jämföra golfklockor så hojta till!

Väl rutet! Och uppbackat av en som vet.. Allt nytt i år.. Det enda som är kvar är en 56 gradare och putter.. Som snart kommer att bytas ut.. :D
Prylarna är minst halva grejen ju.
Själv behöver ( på riktigt ) jag investera i en 52 och 60-graders wedge. Putter och Driver vill jag uppgradera men har inget akut behov av det... och sen vill jag ha nya golfskor, och en fet keps vore på sin plats också. Just fan. Lirade Hills i Fredags och det gick en del bollar. Bara Pro V1 som gäller...

• Like
Reactions: M.U
Jävla materialsport, ny keps och handske beställda igår.. Customfitting på Dormy är också gjord dock inte klubbor beställda men min plånbok får nog förvänta sig ett stort hål då de ska ha 10,5 k för just "mina" klubbor :p

Jävla materialsport, ny keps och handske beställda igår.. Customfitting på Dormy är också gjord dock inte klubbor beställda men min plånbok får nog förvänta sig ett stort hål då de ska ha 10,5 k för just "mina" klubbor :p
Bra grejer kostar pengar sägs det.
Vad köpte du?

Funderar på att införskaffa en ny driver. Vill ha en som går rakt, alternativt med lite draw, och landar runt 270 meter.
Tips? :p

Allt över birdie med den utrustningen är ju katastrof :D
Hahaha!! Ja det får vi hoppas, dock har jag lovat mig själv att jag inte ska köpa nya klubbor förens jag är under 20 i HCP. Ligger på 22 idag med en runda planerad i EM så kanske kommer snabbare än vad min plånbok önskar :D

Funderar på att införskaffa en ny driver. Vill ha en som går rakt, alternativt med lite draw, och landar runt 270 meter.
Tips? :p
Ett tips är att boka en 25-min lektion hos din Pro för att få ordning på stansen och swingen.
Om det är en golfklubb där de har shop så kan du passa på att testslå med lite demoklubbar under lektionen... så gjorde jag , och då besparade jag mig 5000 spänn på ny driver just där o då ( då jag slog bättre med nuvarande än de jag testade ) , men som sagt. Prylar är kul och ombyte förnöjer!

Sjukt, vilket dormy har Nippon för utprovning?
Dormy i min region har inte Nippon. Jag har varit intresserad av att prova Modus 3 skaften några år men känns bra illa att antingen köpa ett set med skaften i eller köpa ett löst för 1500ish bara för kul...

Sjukt, vilket dormy har Nippon för utprovning?
Dormy i min region har inte Nippon. Jag har varit intresserad av att prova Modus 3 skaften några år men känns bra illa att antingen köpa ett set med skaften i eller köpa ett löst för 1500ish bara för kul...
Dormy Barkaby i Stockholm har iallafall Nippon NS Pro 950 DST då det är dom jag ska ha :p

Ja då var inte det heller så intressant.
Har NS Pro 950 i stiff och NS Pro 1150GH i X-stiff. Men upplever att de är lite för fladdriga.
Har Project X 6,5 i järnen nu och upplever att de blir styvare och styvare för varje säsong. Måste vara något med stålet ;)

Prylarna är minst halva grejen ju.
Själv behöver ( på riktigt ) jag investera i en 52 och 60-graders wedge. Putter och Driver vill jag uppgradera men har inget akut behov av det... och sen vill jag ha nya golfskor, och en fet keps vore på sin plats också. Just fan. Lirade Hills i Fredags och det gick en del bollar. Bara Pro V1 som gäller...
Har förstått att det är en materialsport, vilket jag iof gillar. Alltid roligt att köpa nya prylar, dock är det något som skrämmer skiten ur tjejen. Men börjar med handske ;)

Tillbaka
Topp