• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Golfare på KS

mackman

Cartier
har runt 20 i handikap och spelar på stockholms golfklubb, kommer nog spela en del i ullna-indoor hallen i vinter.
Min golf-sommar har inte varit den bästa precis. Satsar på 2016 ist!:p
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Själv körde jag en klassisk höstrunda.
Knep 18 poäng första nio och gick på 38 slag netto.
Sista nio skrapade jag ihop 6 poäng.......
 

Edin

Panerai
Är det bara jag som ibland hatar denna sport?
Man kan spela kalasbra och få till nästan alla knepiga slag, inspel, puttar och klara av att bara hålla sig på fairway. Men sen har man dom där rundorna där verkligen INGENTING stämmer. Hade en sådan rund för ett tag sedan och jag fick nog inte till ett enda slag. Fick jag väl det så hade jag valt fel klubba och slog för långt. Enda ljuspunkten var ett skönt inspel efter ett halvkasst utslag som resulterade i en birdie vilket tyvärr resulterade i fin, fina 12 poäng totalt...
 

chgeorg

Omega
Är väll dags att bumpa liv i denna tråd nu inför säsongen 2016!

Är nog som flera andra, spelade väldigt mycket när jag var 10-17, sen hittade man dryck med kraft i och kvinnor mer korta kjolar. Men vid 25 tog jag upp det igen och nu ligger man på stadiga 29 i HCP men siktar att gå ner till eller under 20 efter denna säsong.

Är medlem på Ingarö GK och spelat skogen 2 ggr i år och håller den samma kvalitet året ut så kan det bli en bra jävla säsong ute på IGK, väntar med spänning på öppningen utav Ängsbanan för att få chans att sänka sig lite :D
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Bra BUMP!

Golf e kul! Spelar på hcp 15, med mål att nå 10,nånting denna säsongen när jag är "inbetween jobs" och har lite extra tid att spela/träna. Har redan hunnit med en vecka i Spanien på "träningsläger" med klubben. Och kommande vecka åker jag 4 dagar med en kusin till Italien (Toscana) för golf. Gäller att passa på... ;)

Testade hickorygolf för 1:a gången igår. Skitkul! Får ni chansen så prova. Detta ska jag absolut göra flera gånger. Har en bekant som håller på som skulle hooka upp mig med ett set.

En KS-golf vore kul att få till nångång!
 

xTZ

Cartier
Man kanske skulle ta upp golfen igen... spelade som flera andra i tråden fram till jag var 16 typ, då jag även låg på 16 i HCP, men kanske skulle lite mer i ålder för att börja spela igen då! är ju trots allt riktigt kul!! :p
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Efter att ha gått faddegolf i två år (först hustrun sen dotter) har jag gått från 5,7 till 9 och det känns rätt och ganska komfortabelt. Eftersom jag är +60 tror jag inte chanserna är stora att gå ned särskilt mycket :).
Snart blir det väl röd tee...:D
 

chgeorg

Omega
Efter att ha gått faddegolf i två år (först hustrun sen dotter) har jag gått från 5,7 till 9 och det känns rätt och ganska komfortabelt. Eftersom jag är +60 tror jag inte chanserna är stora att gå ned särskilt mycket :).
Snart blir det väl röd tee...:D
Röd tee med 9 i HCP garanterar väll som högst birdies på scorekortet :D ?
 

chgeorg

Omega
Man kanske skulle ta upp golfen igen... spelade som flera andra i tråden fram till jag var 16 typ, då jag även låg på 16 i HCP, men kanske skulle lite mer i ålder för att börja spela igen då! är ju trots allt riktigt kul!! :p
Är enligt mig en väldigt bra sätt att "slappna" av och slippa tänka på något annat än hur man ska smiska iväg den där lilla vita bollen.. Vi är ett gäng vänner som alla är med på samma bana så det är väldigt enkelt att skramla ihop en 3-4 boll för att gå ut och ha lite kul och spela lite golf :D Kan vart rekommendera det upplägget!
 

Såkkett

Omega
Spelat en säsong med officiellt hcp och ligger väl precis över 30, mitt paradslag speglas i mitt nick.
Målet är väl att hinna med lite mer än dom 5 rundorna eller vad det blev förra året och försöka sänka mig till låga 20 i alla fall.
 

xTZ

Cartier
Är enligt mig en väldigt bra sätt att "slappna" av och slippa tänka på något annat än hur man ska smiska iväg den där lilla vita bollen.. Vi är ett gäng vänner som alla är med på samma bana så det är väldigt enkelt att skramla ihop en 3-4 boll för att gå ut och ha lite kul och spela lite golf :D Kan vart rekommendera det upplägget!

Precis! Så sant det! Har flyttat iväg från min hemmaklubb så känner inga jämngamla som spelar längre! Men vad hindrar det från att träffa nya golfare?! :D
Nä ska nog ta upp golfandet igen!!
 

Hoffa

Panerai
2-Faktor
Kul!
Själv är jag nybörjare, började förra året.
Premiär rundan på 9:hålaren idag.
Har 27, är medlen i Viksjö GK, så om någon annan är med där så hojta till, tar gärna en runda ellr två i år.

Henrik.
 
  • Like
Reactions: CLT

Jaguaren

Omega
Godkväll
Finns det någon i Malmöområdet som har mindre barn (5-8år) som vill testa på att spela golf så har jag en golfbag med en järnklubba och en putter i mycket bra skick som bara samlar damm i källaren.
Pma vid intresse.

Ha det Blått !
 

chgeorg

Omega
Precis! Så sant det! Har flyttat iväg från min hemmaklubb så känner inga jämngamla som spelar längre! Men vad hindrar det från att träffa nya golfare?! :D
Nä ska nog ta upp golfandet igen!!
Vart i vårt avlånga land är du bosatt? Om stockholms området så kanske en runda vore på sin plats?
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Jag tycker vi borde styra ihop KS open och en gtg när vi ändå håller på! Hade varit riktigt roligt :) jag spelade och tävlade mycket tills jag var ca 15, sedan dess blir det en runda per år och handikappet traskar friskt uppåt! Tror jag ligger runt 10 snåret för tillfället!
 

chgeorg

Omega
Kom på att jag hade denna bild liggandes ifrån premiär rundan förra helgen. Kompisens järn 7a som ja den är ingen järn 7a längre iallafall..

image.jpeg
 

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
Spelade mycket när jag var yngre men har tagit upp sporten igen och lirar på 9 i hcp. Det roligaste med sporten är att köpa relaterade prylar och äta bra luncher på klubbhuset för spelet blir man mest besviken på.
 

Xandyr91

Omega
2-Faktor
Spelat golf sedan jag föddes mer eller mindre. Fick mina första plastklubbor på BB. Så var nog tänkt att jag skulle spela.

Ligger på 4.5 i hcp (sedan 6-7 år tillbaka pga jag inte spelar några tävlingar och får inte sänka mig under sällskapsspel). Spelar nere i Skåne på Bokskogen GK.
 
Topp