• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Golfare på KS

Snyggt! Grattis!
Vilken skumpa blev det?
Tyvärr hade alla i bollen väldigt bråttom till andra åtaganden så vi skall ta den en annan dag,
Grattis! Har själv inte lyckats på 30års spel. 2cm ifrån som närmast :)
Tackar! Har spelat i kanske 14 år, men kan nog inte fortfarande förstå det!
Så man brukar göra ju... Sjukt jobbigt att behöva ta fram puttern. ;)

Stort grattis!
Tackar! Ja dessutom är jag sjukt dålig på mitt närspel så detta kanske får ta och bli standard ;)
Grattis!

Du lagade väl nedslagsmärket?
Alltid!!
Gratulerar! Sluta på topp, lägg klubborna på hyllan ;)
Exakt de klubborna är nu pensionerade, får ta och beställa nya :D

Bolljäveln vill inte va med trots jag väldigt tydligt pekar ut hållet åt den
image_zpsdmsi5bzq.jpeg

50m snett på 150m känns inte bra ens för mig som 30+are

Var ute igår och testade mina nya järnklubbor, Nike VR Pro Combo. Oslagbart mjuka om man träffar sweetspot, annars som att slå med ett järnspett. :cigar:

Nu skall de bara förlängas en halv tum sen jäklar finns det nog hopp för det!

Yes, till att börja med. Finns extensions att köpa som funkar väldigt bra i mitt tycke. Känns det bättre kanske det händer att jag köper nya skaft och sätter i. Poor man's custom fitting. ;)
Blir aldrig bra att förlänga skaft.. Sjukt svårt att få till svingvikter osv när man stoppat i extensions.

• Like
Reactions: CLT
Är det inte risk att man får knasig lie om man bara förlänger skaften?
Jo självklart. När jag gjorde custom fitting senast rekommenderades klubbor som var en halv tum förlängda samt lite upright, 0.5-1 vill jag minnas. Dock tycker jag att jag för tillfället grundar klubban ganska så parallellt vid träff men det skvallrar en lie-bräda snabbt om.

I alla fall, om du nu själv förlänger klubborna med låt oss säga 1 tum, sätt 4 gram blytejp på klubbhuvudet så bör du vara i närheten av ursprungsläget på klubban.
Oavsett detta så är en liejustering definitivt att föredra om du förlänger/kortar klubbor. Samtliga proshops, dormy varuhus och liknande utför denna tjänst för runt 40kr klubban. Om du frågar snällt sätter de nog upp dina järn i SW-vågen så vet du svingvikten också.

Gjorde en hållare till pluntan med greenlagare och peggfack till polaren..Ett måste på golfbagen:p:D
20160514_142135.jpg

• Like
Reactions: M.U
Tillbaka
Topp