• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Golfare på KS

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Hur var skicket på Ågesta? Är min ena hemmabana men har inte varit där på en månad, men ska lira den nästa helg.
Halv OT. Vad tar de för ett medlemsskap? Spelat där rätt mycket, och angående det vi nyss skrev om så är jag tyvärr riktigt oimponerad av speltempot som förekommit många gånger senaste två åren. Har klivit av två gånger för att det har vart såna köer på banan.

Banan i sig är ju dock helt ok. Dock inte riktigt värt 750 i greenfee imo. Kul att 9hålaren fått sig en upprustning dock, och nice att banan ligger så nära stan.
 

JDQ

Panerai
2-Faktor
Helt enig. Jag skulle säga att jag själv har ett otroligt bra speltempo. Jobbar hårt på att piska de andra i mitt golfsällskap varje runda att speeda på mer och mer. Alltid ready golf. Hatar att vänta.

Fick tyvärr frispel nyligen på en boll framför där fyra pers väntade i tur och ordning och inte släppte igenom. De provsvingade så otroligt många gånger var. Och var tyvärr var alla rätt dåliga. Vilket innebar typ 4-5 slag var för att nå en par5. Vilket man självklart får vara. Alla är nya någon gång. Men… släpp igenom…. Läs regler…. BAH.

Drog ett rejält skrik. Ekade långt. Ingen reaktion. Så jag och min boll klev av rundan helt. Hål 5. Dåligt av mig möjligtvis men… var värt ett försök.
Hehe hoppas du inte tog mitt tidigare inlägg som att jag menade precis dig, var mer en generell så länge du spelar i bra tempo får du göra som du vill för mig. :)
Men angående att släppa igenom är jag så enig känns inte som att golfare vet var det är längre. Kan nog räkna antalet gånger jag blivit genomsläppt i år på en hand och då har jag säkert lirat 60 rundor och känns som man får vänta på 95% av rundorna.
 

JDQ

Panerai
2-Faktor
Halv OT. Vad tar de för ett medlemsskap? Spelat där rätt mycket, och angående det vi nyss skrev om så är jag tyvärr riktigt oimponerad av speltempot som förekommit många gånger senaste två åren. Har klivit av två gånger för att det har vart såna köer på banan.

Banan i sig är ju dock helt ok. Dock inte riktigt värt 750 i greenfee imo. Kul att 9hålaren fått sig en upprustning dock, och nice att banan ligger så nära stan.
Håller med om Ågesta katastrofalt speltempo. 750kr i pris känns alldeles för mycket borde vara 500kr. Jag är 29 så har haft sista året som äldre junior då är det ca 4200kr vilket känns väldigt billigt. Men jag är även medlem i Uppsala där majoriteten av rundorna har blivit i år.

Edit: kommer inte vara med nästa år tror spelrätt krävs då och betydligt dyrare och med tanke på speltempot finns ingen chans att jag betalar det.
 

MartinGFX

Cartier
Hur var skicket på Ågesta? Är min ena hemmabana men har inte varit där på en månad, men ska lira den nästa helg.
Helt ok skick! De jobbar på med att fixa till tee’s så nästa år blir den nog riktigt bra. Håller med om speltempot, idag var första rundan jag spelat i år utan kö på något hål. Säkert därför det gick så dåligt, ingen väntöl på tee ;)
 
Fått en rejäl nytändning på golfen efter mycket lite spel i ett drygt decennium. Var ner på hcp 5 som bäst. Ligger 10+ idag.

Gick jämt på flagg för birdies. Eller långa inspel för chans på eagles. Så hade kunnat motivera en kikare. Även om jag generellt tycker mer om old school, spela bollen som den ligger osv. Och va f-n är det för ny stil när man droppar?!

kör nog vidare med klocka, så;

apple watch vs renodlad golfklocka?
Och hur ställer sig t ex Garmins S62 mot samma märkes Fenix 6

någon som lirar på Sollentuna?
 

stigge

Omega
2-Faktor
Fått en rejäl nytändning på golfen efter mycket lite spel i ett drygt decennium. Var ner på hcp 5 som bäst. Ligger 10+ idag.

Gick jämt på flagg för birdies. Eller långa inspel för chans på eagles. Så hade kunnat motivera en kikare. Även om jag generellt tycker mer om old school, spela bollen som den ligger osv. Och va f-n är det för ny stil när man droppar?!

kör nog vidare med klocka, så;

apple watch vs renodlad golfklocka?
Och hur ställer sig t ex Garmins S62 mot samma märkes Fenix 6

någon som lirar på Sollentuna?
Kör med Fenix 5 och den funkar bra för mina behov. En ren golfklocka ger ju mer men en Fenix är bra om du håller på med annat än golf.
Kolla in hemsidan för skillnader
 

stigge

Omega
2-Faktor
Nu var Ryder Cup igång :)

måste få med en golfbild oxå
 

Bilagor

  • F0C95CC4-C79D-4E76-A72A-4464BA33BE4B.jpeg
    F0C95CC4-C79D-4E76-A72A-4464BA33BE4B.jpeg
    400.8 KB · Visningar: 15

DML20

Omega
Vet att det finns lite glada investerare är på KS, och i denna tråd finns lite golfare kan man tro. Någon som norpat ett medlemskap i LinksDAO, världens första decentraliserade golfklubb på blockchain? Medlemskapen köps som NFTs på Ethereum och kostar cirka 10k eller 35k (finns två olika medlemskap).
 

ETMC

Omega
Vet att det finns lite glada investerare är på KS, och i denna tråd finns lite golfare kan man tro. Någon som norpat ett medlemskap i LinksDAO, världens första decentraliserade golfklubb på blockchain? Medlemskapen köps som NFTs på Ethereum och kostar cirka 10k eller 35k (finns två olika medlemskap).

Första gången jag hör om det och ser inte alls värdet i det (varken golfmässigt eller investeringsmässigt) då TOS (och hela upplägget egentligen) lämnar en del att önska.

Vad tycker du låter lockande med det?
 

DML20

Omega
Första gången jag hör om det och ser inte alls värdet i det (varken golfmässigt eller investeringsmässigt) då TOS (och hela upplägget egentligen) lämnar en del att önska.

Vad tycker du låter lockande med det?
Golfmässigt kommer det absolut ta ett tag innan man kan få värde tillbaka. Tanken är ju att på lång sikt skapa nya typer av organisationer som kan fungera på andra sätt en de centraliserade aktiebolagen som styr många golfklubbar idag. En långsiktig förhoppning är ju en fortsatt tillväxt i organisationen och att man kan bygga fler golfbanor för dess medlemmar. Som du säger så bygger ju dessa investeringar i DAOs och NFTs i mångt och mycket på spekulation, men det behöver inte vara dåligt, enligt mig.
 
Topp