• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Grilltråden v2.0

Jag fick min Masterbuild idag och måste säga att monteringen var busenkel och relativt snabbt utförd, förutom en ring-**vel som ska hålla de keramiska plattorna på plats. Men total tid landade på runt 20 min.

ska elda in den i helgen om det hinns med i flyttkaoset.
Vad roligt och att den även verkar vara riktigt lättmonterad.
Har du hunnit testa den ännu?

Jag får vänta mint en vecka på min ser det ut som.
Varifrån beställde du och hur snabbt fick du hem den?

Vänliga hälsningar

Vad roligt och att den även verkar vara riktigt lättmonterad.
Har du hunnit testa den ännu?

Jag får vänta mint en vecka på min ser det ut som.
Varifrån beställde du och hur snabbt fick du hem den?

Vänliga hälsningar

Testkörde den idag, sjukt nöjd!
Var väldigt enkelt att reglera temperaturen så körde lite enkel fläskkarré på 165 grader tills innertemperaturen var 55 grader sen dundrade jag upp tempen till 250-270 tills jag hade fått en härlig yta. Blev riktigt saftigt och gott.

ser fram emot att grilla på en entrecôte och större bitar under längre tid.

Köpte min på southside BBQ, de löste till och med hemkörning av den i fredags kväll, aldrig varit med om bättre kundservice. Kan verkligen rekommendera dem.

DD42AF0D-87B7-40D7-ADFC-48115DBD49EC.jpeg

Var väldigt enkelt att reglera temperaturen så körde lite enkel fläskkarré på 165 grader tills innertemperaturen var 55 grader sen dundrade jag upp tempen till 250-270 tills jag hade fått en härlig yta. Blev riktigt saftigt och gott.

Köpte min på southside BBQ, de löste till och med hemkörning av den i fredags kväll, aldrig varit med om bättre kundservice. Kan verkligen rekommendera dem.

Kul, grattis!! Ja Alexander på SSBBQ är grym!! Både kunnig och oerhört serviceminded

Härligt att höra!
Låter som ett bra köp!
Är lite avis måste jag säga :)

Låter som South Side är en handlare som man måste börja handla av.
Support your locals :)

5CA3F7BA-40DC-4B19-B194-86EBCD7AD4DC.jpeg

Min favorit, korta revben av Wagyu, Koshersalt och svartpeppar in i grillen i tio timmar. Återkommer med slutresultat.

Den där biten short ribs såg ju magisk ut!

Kan inte bli annat än fantastiskt.
Men, behövs verkligen 10h tillagning?
Jag har fått bra resultat på 6-7h på runt 110 grader.

Vänliga hälsningar

Den där biten short ribs såg ju magisk ut!

Kan inte bli annat än fantastiskt.
Men, behövs verkligen 10h tillagning?
Jag har fått bra resultat på 6-7h på runt 110 grader.

Vänliga hälsningar

Det beror på biten. Skulle säga att hela processen tar minst tio timmar. Någon timma innan "stal" där rökprocessen slutar,sen folierar jag och tillsätter öl. Sen någon timma till och till sist vila i handuk i isolerad låda minst en timma. Jag kör 100c. Detta brukar ta nära samma tid som en brisket (inte riktigt samma men nära)

Det beror på biten. Skulle säga att hela processen tar minst tio timmar. Någon timma innan "stal" där rökprocessen slutar,sen folierar jag och tillsätter öl. Sen någon timma till och till sist vila i handuk i isolerad låda minst en timma. Jag kör 100c. Detta brukar ta nära samma tid som en brisket (inte riktigt samma men nära)
5CA3F7BA-40DC-4B19-B194-86EBCD7AD4DC.jpeg

Min favorit, korta revben av Wagyu, Koshersalt och svartpeppar in i grillen i tio timmar. Återkommer med slutresultat.
Men sluuta nu! Sitter för tusan och dreglar redan. Får bli en sväng förbi ”slaktaren” efter jobbet. :hungry::)

Ah! Makes sense!
Trodde du skulle röka i 10h :)
Att hela processen hamnar däromkring låter helt rimligt.

Ser grym ut!
Har två i kylen jag med men för senare tillfälle.
Är även din köpt på kötthallen?

Tillbaka
Topp