Ja Napoleon kan även vara intressant, förstått att det här märket är premium när det kommer till grillar.
Kring termometer så har jag sedan tidigare weber termometer, men varianten som kan flyttas till andra grillar då jag ville ha flexibilitet
Varför kan man aldrig bara åka till en butik och handla utan att man alltid ska jämföra, läsa på och tillslut veta hela historian om märket man köper på sina prylar
Den sista raden kan jag svara på.
Det är för att man är så snål.
Det är ju skitenkelt att köpa grill egentligen. Hosta upp stålar för den dyraste, så kan det inte gå fel. Sedan kan man köpa några extra grillar ifall oturen skulle vara framme om den dyraste inte alls var den rätta grillen.
Jag har ett satans "optimaliseringsproblem". Jag jämför och jämför och kommer aldrig till skott.
Inte ens när det är dags för semesterresa så kan jag bestämma mig och vill helst optimalisera det hela så att jag max har 3t dödtid efter att jag har klivit av arbetspasset tills jag sitter på flyget.
Tur man har kärring som sätter ner foten och säger att vi åker 15:e. Om det är en måndag, tisdag, onsdag,torsdag eller någon annan dag skiter hon i.
Oavsett, tillbaka till grillen.
Jag brukar köra en hel del picanha. Först sous vide och sedan en våldsgrillning med fettsidan neråt. Flammor i luften, fett överallt och allmänt grisigt.
Detta gör att jag ändå behöver en "skitgrill" och skulle nog inte kleta ner en Weber med denna sörja. En rengjöringsprocess som hade pågått hela sommaren skulle nog till för att få ordning på en 435:a.
Som sagt så har även jag gått i tankarna på Weber Genesis II. Men jag funderar även på att köpa ny espressomaskin.
Just nu läser jag alltså om Gutenberg och tryckkonsten, för att klura ut hur dom har tryckt förpackningarna till både grill och kaffemaskin. Man kan ju inte köpa en vara med en sämre producerad kartong än snittet.....
Enklast är det om någon bara pekar och man snällt betalar.