• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gruppköp Certina DS PH200

146592

images

a57fb8949e1f9dc8e77bdcc9d4604f10.jpg

https://forums.watchuseek.com/f2/mido-caliber-80-movement-serviceability-lifespan-4332034-2.html
Den saknar även vanlig ruckningsmekanism.
High tech material och free sprung balans!
 
Det ska bli riktigt roligt. Imponerande kombination av kul design, väldigt bra pris och min första klocka med Powermatic 80 verket. Som Hodinkee skrev om urverket:

"What's inside really matters here too though. The standard Powermatic 80 movement – named for the automatic winding and 80-hour power reserve – has been fitted with a silicon balance spring to make it more resistant to magnetism. Jack's told you why this is a big deal, and silicon balance springs are almost exclusively used in much more expensive watches. This is a perfect example of a large group (Swatch, in this case) being able to offer something at great value due to the benefits of scale. And I'm certainly not complaining. "

https://www.hodinkee.com/articles/tissot-ballade-powermatic-80-silicon-hairspring-introducing
 
Hej,

Då intresset för Certinas re-edition av PH200 varit så stort så har klocksnack tillsammans med forum sponsorn @Mollstedt Ur tagit fram detta gruppköp.

Leverans är satt till Oktober enligt Certina och ett event kommer att hållas i samband med leverans, mer info om detta kommer till de som beställer de första 18st.

Nu är platserna fullbokade & vi ser fram emot eventet!

EDIT: Båda banden ingår.


Väl mött,
@hook @leben @Mollstedt

DS_PH200M_C036.407.16.050.00_PR.jpg
DS_PH200M_C036.407.16.050.00_SLD.jpg
Går det fortfarande att vara med och vad kostar det I så fall?

mvh
Peter
 
Hej på er!
Nu börjar det röra sig med leveransen klockorna. De första Basel-ordrarna är nu påväg ut och enstaka klockor kan ha landat i svenska butiker.
Vårt gruppköp har någon vecka kvar till leverans, men jag återkommer så snart vi har exakt besked eller fått klockorna på plats! //Klas
Kul med uppdatering, ska bli najs och se alla nya klockor sen när dem kommer.
 
Massa bilder & intryck tack :)

x2 på den. Reveal the truth!

Haha, vilken succé. Jag hade på maxupplösning så det går inte att ladda upp några bilder :) Men jag ska åka tillbaka imorgon och prova en gång till och lovar att ta kort då, den är paxad åt mig fram till stängning.

På ett sätt hade det varit roligt att köpa bara för att vara först i och med att det var jag som drog igång gruppköpet men blev utan plats när det gick lite väl snabbt att gå från gruppköp till limiterat gruppköp...men sådan är jag ju inte :angel::D

Oavsett så tror jag inte att jag kommer slå till. Min handled klarade luggarna precis, men för mig blev det tydligt att de skulle ha behållt den ursprungliga storleken om man hade velat bibehålla mer av vintagekänslan. Nu är det som en nyare dykare vilken som helst och jämförelserna hamnar för mig med min U1 och då är det W.O. i Sinn´s favör. Jag gillade inte alls läder/mocka-bandet som klockan satt på. Det kommer med ett nato också, men den skulle verkligen må bra av länk.

Jag ogillar att prata ner en klocka för mycket och jag är övertygad om att majoriteten kommer älska den, och med all rätt. För att använda ett slitet och devalverat uttryck så är det mycket klocka för pengarna, men i det här fallet med en prislapp på ca 6´stämmer det verkligen. Trevlig paketering i Pelicase-låda bidrar till en liten premiumkänsla.

Lite trist är det allt att det inte blev omedelbar kärlek. Hade ju till och med valt introfilm för paketöppningen :)

 
Haha, vilken succé. Jag hade på maxupplösning så det går inte att ladda upp några bilder :) Men jag ska åka tillbaka imorgon och prova en gång till och lovar att ta kort då, den är paxad åt mig fram till stängning.

På ett sätt hade det varit roligt att köpa bara för att vara först i och med att det var jag som drog igång gruppköpet men blev utan plats när det gick lite väl snabbt att gå från gruppköp till limiterat gruppköp...men sådan är jag ju inte :angel::D

Oavsett så tror jag inte att jag kommer slå till. Min handled klarade luggarna precis, men för mig blev det tydligt att de skulle ha behållt den ursprungliga storleken om man hade velat bibehålla mer av vintagekänslan. Nu är det som en nyare dykare vilken som helst och jämförelserna hamnar för mig med min U1 och då är det W.O. i Sinn´s favör. Jag gillade inte alls läder/mocka-bandet som klockan satt på. Det kommer med ett nato också, men den skulle verkligen må bra av länk.

Jag ogillar att prata ner en klocka för mycket och jag är övertygad om att majoriteten kommer älska den, och med all rätt. För att använda ett slitet och devalverat uttryck så är det mycket klocka för pengarna, men i det här fallet med en prislapp på ca 6´stämmer det verkligen. Trevlig paketering i Pelicase-låda bidrar till en liten premiumkänsla.

Lite trist är det allt att det inte blev omedelbar kärlek. Hade ju till och med valt introfilm för paketöppningen :)

Jag hade eventuellt tänkt plocka upp en imorgon som jag reseverat. Jag har varit pepp hela dagen men med en gnagande tanke - den borde ha länk. Får se om jag håller med dig efter att ha provat.
 
Haha, vilken succé. Jag hade på maxupplösning så det går inte att ladda upp några bilder :) Men jag ska åka tillbaka imorgon och prova en gång till och lovar att ta kort då, den är paxad åt mig fram till stängning.

På ett sätt hade det varit roligt att köpa bara för att vara först i och med att det var jag som drog igång gruppköpet men blev utan plats när det gick lite väl snabbt att gå från gruppköp till limiterat gruppköp...men sådan är jag ju inte :angel::D

Oavsett så tror jag inte att jag kommer slå till. Min handled klarade luggarna precis, men för mig blev det tydligt att de skulle ha behållt den ursprungliga storleken om man hade velat bibehålla mer av vintagekänslan. Nu är det som en nyare dykare vilken som helst och jämförelserna hamnar för mig med min U1 och då är det W.O. i Sinn´s favör. Jag gillade inte alls läder/mocka-bandet som klockan satt på. Det kommer med ett nato också, men den skulle verkligen må bra av länk.

Jag ogillar att prata ner en klocka för mycket och jag är övertygad om att majoriteten kommer älska den, och med all rätt. För att använda ett slitet och devalverat uttryck så är det mycket klocka för pengarna, men i det här fallet med en prislapp på ca 6´stämmer det verkligen. Trevlig paketering i Pelicase-låda bidrar till en liten premiumkänsla.

Lite trist är det allt att det inte blev omedelbar kärlek. Hade ju till och med valt introfilm för paketöppningen :)

Exakt de två nackdelarna, storleken och saknade länken gjort att man inte har slagit till på denna skönhet.
Den ser jäkligt bra ut och är säker att många kommer vara nöjda med klockan, mycket bra utseendemässigt.
Inväntar någon som kan matcha klockan med rätt länk :)
 
Tillbaka
Topp