• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Guinand

Hmm.. i "old radium" såg det faktiskt bättre ut. Kanske går att få annan färg på lysmassan :)
Hanhart var väl en av de första som producerade till Bundeswehr och de har ju samma visare på sin nya 417.

1636468391871.png

Fan är det denna man ska bli OWG med eller? Båda mina Tudors är nu sålda och så är den här coola tysken kvar och verkar inte vilja lämna. Nu när jag tänker på det är den rätt jävla bra alltså :)
632D6828-1ABF-4D44-9743-9104CA816AD6.jpeg
1763481F-8EFF-49C0-AED6-B23B666570D7.jpeg
Tycker den är snygg!
Skulle jag inte en annan på ingång så skulle den ligga bra till.
Absolut en OWG klocka.
Du kan ju har den som det tillsvidare?

Tycker den är snygg!
Skulle jag inte en annan på ingång så skulle den ligga bra till.
Absolut en OWG klocka.
Du kan ju har den som det tillsvidare?
Ja den funkar verkligen till allt jag gör. Det är sällan jag är på finare tillställningar och då är det morfars gamla förtjänstklocka som gäller ändå, så denna passar mig perfekt i vardagen och ute på äventyr. 200m WR, kronograf, vridbar bezel, tuff men samtidigt bra "hantverk". Och så är det kul att den är lite udda!

Blir nog att hålla i den tillsvidare som du säger. Känner mig nöjd med den för tillfället.

Fan är det denna man ska bli OWG med eller? Båda mina Tudors är nu sålda och så är den här coola tysken kvar och verkar inte vilja lämna. Nu när jag tänker på det är den rätt jävla bra alltså :)
Du kanske borde satsa på TWG. Det är ju inte fel med en sportigare och en lite mer allround modell. Komplettera med en GP laureto eller en DJ eller valfri GS så är du hemma 😃. Känns lite som att det där kan vara ett sälj du kommer att ångra...

Du kanske borde satsa på TWG. Det är ju inte fel med en sportigare och en lite mer allround modell. Komplettera med en GP laureto eller en DJ eller valf
Håller med.
Modellen är klassisk med en fantastisk fin tavla. Sen kul att bära ett klockmärke som fortf jobbar the old way. Bygga bra klockor till rimligt pris och sälja direkt till kund utan mellanhänder.
Det tar vi en kaffe på 😀
31BD41D9-3CEA-4D9E-BC9D-A434F530AE4E.jpeg

Den är grym. Har varit så frestad många gånger när jag tittat på din annons, men den är lite för lik min Sinn 103 ST.

Du kanske borde satsa på TWG. Det är ju inte fel med en sportigare och en lite mer allround modell. Komplettera med en GP laureto eller en DJ eller valfri GS så är du hemma 😃. Känns lite som att det där kan vara ett sälj du kommer att ångra...
Kanske! Jag är inne lite på vintage-spåret också för en lite mer allround/dressigare vardagsklocka.
Den är grym. Har varit så frestad många gånger när jag tittat på din annons, men den är lite för lik min Sinn 103 ST.
Tavlan kommer verkligen till liv när den får lite direkt ljus på sig. Riktigt fin. Den är lik 103:an, helt klart. Det är väl mest tavlan som är den enda egentliga skillnaden om man inte vill gå in mer på detaljer.

Tillbaka
Topp