Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
WAOW!!!!Äntligen landade den.
Hade egentligen reserverat en Klassik 12 och såklart vore den varit en kalasfin klocka att ha...men den var lite för fin för mig.
Högpolerade klockor och jag är en dålig kombination.
Så ställde frågan till Petra på Guinand om det gick att få GMT med satinerad boett och andra visare?
- Javisst
- Hur mycket extra kostar det?
- Ingenting.
Jag skulle dock få vänta 8-9 veckor och för det skickade dem med ett extra läderband à 59€.
Under tiden så kom de ut med sin nya boett så när jag mejlade och frågade om jag får den nya eller gamla sa de att vi fixar den nya till dig.
Bezeln är dock den gamla med friktion men om jag vill kan jag köpa den nya och trycka dit den. Har dock börjat gilla den utan hack på Starfightern.
Den här känns också nästan för fin men jag vänjer väl mig
Det är verkligen ett litet företag med stort hjärta.WAOW!!!!
Jävlar vad bra den blev som satinerad. Och att de fixade allting så där utan extra kostnad också. Helt sjukt vad Guinand köttar på bra alltså
Ja de är helt fantastiska.Det är verkligen ett litet företag med stort hjärta.
Äh en bild till va?
Helt sjukt fin mycket bra val måste jag säja!! , får nog bli en Guinand i framtidenÄntligen landade den.
Hade egentligen reserverat en Klassik 12 och såklart vore den varit en kalasfin klocka att ha...men den var lite för fin för mig.
Så ställde frågan till Petra på Guinand om det gick att få GMT med satinerad boett och andra visare?
- Javisst
- Ingenting.
Jag skulle dock få vänta 8-9 veckor och för det skickade dem med ett extra läderband à 59€.
Under tiden så kom de ut med sin nya boett så när jag mejlade och frågade om jag får den nya eller gamla sa de att vi fixar den nya till dig.
Bezeln är dock den gamla med friktion men om jag vill kan jag köpa den nya och trycka dit den. Har dock börjat gilla den utan hack på Starfightern.
Tack känns bra i magen.Helt sjukt fin mycket bra val måste jag säja!! , får nog bli en Guinand i framtiden
Stort grattis! Ser riktigt bra utÄntligen landade den.
- Javisst
- Ingenting.
TackStort grattis! Ser riktigt bra ut
Hur upplever du skillnaden i strl mellan den och SF?
Grattis! Guinand levererar. Hur upplever du länken om du jämför med tex med Sinn?Tack
Den ger ett helt annat intryck än STF.
Tur jag valde satinerad, känns nästan lite för fin även så.
Tycker nog inte att det skiljer speciellt i storlek?
Det är ju bara någon mm som skiljer.
Nu är den på länk så den känns mer på armen.
Tack!Grattis! Guinand levererar. Hur upplever du länken om du jämför med tex med Sinn?
Otroligt bra duo måste jag säja! Och väldigt bra bilder Du har aldrig testat en sinn 103 ? skulle vara kul att höra lite storleksjämförelse Är så sjukt sugen på att beställa en men skulle vilja veta om den upplevs större för Sinn103 va max vad jag kan bära uppTack
Den ger ett helt annat intryck än STF.
Tur jag valde satinerad, känns nästan lite för fin även så.
Tycker nog inte att det skiljer speciellt i storlek?
Det är ju bara någon mm som skiljer.
Nu är den på länk så den känns mer på armen.
Aldrig provat en 103 men de är ju väldigt lika stl mässigt. Tror Guinand är någotOtroligt bra duo måste jag säja! Och väldigt bra bilder Du har aldrig testat en sinn 103 ? skulle vara kul att höra lite storleksjämförelse Är så sjukt sugen på att beställa en men skulle vilja veta om den upplevs större för Sinn103 va max vad jag kan bära upp
103 ST är 15,5mmAldrig provat en 103 men de är ju väldigt lika stl mässigt. Tror Guinand är något
tunnare?
Den är verkligen vacker!103 ST är 15,5mm
Övriga verkar vara 17mm.
GMT är 15,2mm.
Första dagen på jobbet.
Äsch - du är vackerDen är verkligen vacker!
Ska ju inte vara så mycket som skiljer, Är mest att lug to lug är någon mm längre som jag förstår det, Och mest det jag hängt up mig på men får nog ta och beställa en inom en kort framtid och din klockan gör sig verkligen som bostad riktigt snygg103 ST är 15,5mm
Övriga verkar vara 17mm.
GMT är 15,2mm.
Första dagen på jobbet.
Guinand är en av få som skriver ut måtten vi gärna vill veta, lug to lug till exempel.Ska ju inte vara så mycket som skiljer, Är mest att lug to lug är någon mm längre som jag förstår det, Och mest det jag hängt up mig på men får nog ta och beställa en inom en kort framtid och din klockan gör sig verkligen som bostad riktigt snygg
Aldrig haft något problem med länkens lås på min iallafallLänken då?
Känns gedigen men saknar microinställningar som Sinns.
Gillar att de fasar kanten.
Själva låset har tryckknappar på sidorna så får väl se om de löser ut sig själva.
Kör en @perhog och tänkte behålla plasten på låset
Verkar sitta så säkert inga problem.Aldrig haft något problem med länkens lås på min iallafall
HahaSåg att Guinand hade en bild av dig på Instagram, Är det så att vi har en influenser i tråden ? Otroligt bra specad klocka från din sida för övrigt hur nöjd är du nu någon dag senare ?