• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Här ställer du snabba och korta klockrelaterade frågor

Kan någon lägga upp lite tips på sidor för köp av läderarmband. EU-only.

Tänker mig inte i den billigaste prisklassen (typ tid och ting)

M v h
Har bara köpt ett band från CF men är mycket nöjd med det.

Har några zulu nato med märket Gekota, ett av dom har jag använt ganska mycket och det börjar bli något mjukare men resterande är styva som björknäver.
Har gruppen någon metod att mjukgöra natoband på utan att behöva bära bandet?
20220226_075604.jpg
Mvh

Senast ändrad:
Har några zulu nato med märket Gekota, ett av dom har jag använt ganska mycket och det börjar bli något mjukare men resterande är styva som björknäver.
Har gruppen någon metod att mjukgöra natoband på utan att behöva bära bandet?
20220226_075604.jpg
Mvh
En av klocksnacks bästa stunder:
Nöta nato-tråden

Här hittar du gott om kreativa idéer! Min favorit är natot monterat med buntband på bilantennen. 5+ :D:D

Tänkte göra ett större köp hos AD och har aldrig gjort det förut? Finns endast möjlighet till kortbetalning eller brukar banköverföring också fungera?

Faktura funkar. Lite segt att stå och vänta i en butik i något dygn på en banköverföring.

Vid bokat besök hos Rolex återförsäljare i Stockholm för att prata om möjligheten att komma med på lista för köp av en Rolex inträffade följande: Säljaren sade att för att få bli uppsatt på deras lista för köp av Rolex så krävdes motprestationen att jag skulle behöva köpa en klocka av dem från befintligt sortiment som de redan hade hemma. Jag blev förbannad och tackade nej och gick därifrån. Detta känns inte affärsmässigt och etiskt rätt och jag skulle önska att alla andra som blir utsatta för samma sak gör likadant dvs lämnar butiken så att de inte får något sålt. Det är inte ok att göra på detta sätt.

Vid bokat besök hos Rolex återförsäljare i Stockholm för att prata om möjligheten att komma med på lista för köp av en Rolex inträffade följande: Säljaren sade att för att få bli uppsatt på deras lista för köp av Rolex så krävdes motprestationen att jag skulle behöva köpa en klocka av dem från befintligt sortiment som de redan hade hemma. Jag blev förbannad och tackade nej och gick därifrån. Detta känns inte affärsmässigt och etiskt rätt och jag skulle önska att alla andra som blir utsatta för samma sak gör likadant dvs lämnar butiken så att de inte får något sålt. Det är inte ok att göra på detta sätt.

Varfor ar det inte ok nar det ar deras butik?
Du som kund har ju valet att gora precis som du gjorde. Dvs tacka nej till forslaget och lamna butiken.

Hade det funnits en boll här, hade du dessvärre inte varit etta på den. Inte tvåa heller. Välkommen till 2022. Det har hänt en del sen Sundsvall brann😊

Inte affärsmässigt? Dom har horder av folk som vill köpa Rolex och dom vill då hellre sälja till kunder (dvs sådana som också köper andra klockor) istället för sådana som bara vill få komma på listan.

Inte etiskt rätt? Vad hade varit ”etisk rätt” enligt dig?

I all välmening- bara nyfiken att förstå 🙂

Senast ändrad:
Inte affärsmässigt? Dom har horder av folk som vill köpa Rolex och dom vill då hellre sälja till kunder (dvs sådana som också köper andra klockor) istället för sådana som bara vill få komma på listan.

Inte etiskt rätt? Vad hade varit ”etisk rätt” enligt dig?

I all välmening- bara nyfiken att förstå 🙂

Jag anser att det var etiskt ratt att salja mig en gron Submariner....Daremot var det synnerligen oetiskt erbjuda mig en 28mm OP [For den vill jag ju inte ha] om jag tolkar TS ratt👻

Jag tycker också det är jobbigt att behöva köpa, enligt min uppfattning, skitklockor för att få den klockan jag faktiskt vill ha.

Men med det sagt så förstår jag handlarna till 100%. Bra kunder premieras…. Det om något ÄR affärsmässigt etiskt rätt. Det är nog bara svårt för ”oss” som står på ”andra sidan” att se det.

Kan ni inte flytta tråden till den som redan finns eller att TS köper de där 10 extra klockorna för att får lukta på en Daytona?
F ö om TS servat sina klockor hos en AD så är det knappast något incitament för någon någonstans. Som att tycka man ska få förtur för en Ferrari för att man bytt däck på samma ställe tidigare. 🤦🏻‍♂️

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp