GrandSeiko
Basic
Är det någon som kannhjälpa mig med att hitta en klocka, den ska heta något med timemax eller något liknande automat och svart urtavla. Hittar den inte nu, va lite dress på den. 40mm tror ja den va. Tack på förhand
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kanske Timex du är ute efter?Är det någon som kannhjälpa mig med att hitta en klocka, den ska heta något med timemax eller något liknande automat och svart urtavla. Hittar den inte nu, va lite dress på den. 40mm tror ja den va. Tack på förhand
Inte dem, men liknande namn dress 40mm steel braclet inte helt rund urtavla. Blir tokig, den är som bortblåst och jag kan verkligen inte komma på va den hette.Kanske Timex du är ute efter?
Undvik generellt mellan 21 och 03 för att inte skada datumväxlingsmojängerna. (Tidsspannet är väl tilltaget eftersom det beror på urverk. Endel urverk har inga problem alls.)När ska man ställa om tiden på en automatklocka? (Superocean) för att inte skada verket? Finns det en specifik tid som är bäst?
Med Vänliga Hälsningar!
Hur svårt kan det vara att förstå varandra?Kan ni inte flytta tråden till den som redan finns eller att TS köper de där 10 extra klockorna för att får lukta på en Daytona?
F ö om TS servat sina klockor hos en AD så är det knappast något incitament någon någonstans. Som att tycka man ska få förtur för en Ferrari för att man bytt däck på samma ställe tidigare.
Rolex - Tråden där ni diskuterar ”värdeökning”, listor, orättvisor och spåkulor
Välkomna att spekulera och diskutera Rolex värdeökning, hur man bäst tar sig in på listor, vilka modeller som kommer bli discontinued och andra spåkule-funderingar. Kör hårt och have fun!klocksnack.se
Da ar det ju bara att kopa den klocka du vill ha pa begmarknaden till marknadspris och ha den pa armen inom 72timmar.Hur svårt kan det vara att förstå varandra?
Jag håller inte med att köpa och sälja klockor ,jag viste inte att det finns stor efterfrågan eller listor eller face control för att köpa Rolex.
Jag vill köpa Rolex inte för investera pengarna men som present till min son.
Att sälja vidare en klocka med vinst kanske 100k det är inte min grej som många gör nu för tiden med Rolex och sist varje gång när jag lämnar min bil för service eller byta däck hos Audi dom kommer ihåg mig eftersom det heter Serviceinriktad .
Det är ganska enkelt. Skruvmejsel i mindre storlek så klarar du det själv!Någon i GBG som kan tänka sig att korta ner länken på en BB58 mot en flaska eller en peng?
Du kan ju alltid gå till en urmakare som fixar det snabbt o enkelt om du inte vågar själv o ingen annan kan hjälpa digNågon i GBG som kan tänka sig att korta ner länken på en BB58 mot en flaska eller en peng?
Borde vara 5k?Prövar här också då det är lite bråttom
Rimligt pris för
- rengöring av boett och länk
- täthetsservice
- polering
på en omega aqua terra quartz (hos omega AD)
Tack på förhand!
Inte dem, men liknande namn dress 40mm steel braclet inte helt rund urtavla. Blir tokig, den är som bortblåst och jag kan verkligen inte komma på va den hette.
Dvs priset för en vanlig service. Då ingår ju täthet, nya packningar och ev enkla material samt valfri polering. Omega quartz utan komplikationer kostar 5k @DiskarenBorde vara 5k?
Stort Tack! Hittade nu samma information på omegas hemsida. Ibland är man lat och skriver innan man undersöker. Vart dock förvånad att omega var så transparenta med prissättning.Dvs priset för en vanlig service. Då ingår ju täthet, nya packningar och ev enkla material samt valfri polering. Omega quartz utan komplikationer kostar 5k @Diskaren
Där jag hittade Förut har exv krons och Nymans skrivit ut servicekostnad på alla deras varumärken men när jag kollade nu på deras sida så länkas man bara till en 404 not foundStort Tack! Hittade nu samma information på omegas hemsida. Ibland är man lat och skriver innan man undersöker. Vart dock förvånad att omega var så transparenta med prissättning.
Byt urverk om du vill ha kvar klockan. Borde kosta mindre än en ny klocka i alla fall.När det är dags för service av slumpvis mikromärkes klocka med ett NH35A, Miyota eller liknade. Var gör man det? Är det värt det? Eller ska man anse klockan som "avskriven" och skaffa ny mikromärkes klocka?
Det kan nog kanske bli svårt att hitta då varken du eller jag lyckats men du kanske kan tänka dig canvas i liknande stuk som substitut? Det finns bl.a. här: https://ligerstraps.com/products/ready-made-19mm-straps-canvas-vintage-whiteVar i hela friden kan man köpa ett vitt sailcloth i 19mm? Min google-fu är svag och mitt tålamod etter värre.
Jag har väldigt dålig koll på vintageklockor men har sett ett gäng vrak med varierande kvalitet på urtavla som skyddas av safirglas så ett vridringsinlägg borde gissningsvis också kunna påverkas av lång exponering mot solljus, fukt osv.Kan klockor med safirglas-vridring utveckla patina, dvs blekas av solen? Är det aluminium under glas alltså?
En keramisk vridring "åldras" ju inte. Tanken är ju att den ska se ny ut för alltid (på gott och ont).
Aluminium-vridring bleks av sol och hav men repas ju också ganska lätt osv.
Så är tanken att safirglas-vridringen skyddas av glaset mot repor/smuts men likt aluminium ändå kan patineras en del iaf med hjälp av solen?
Tacksam för svar
Blancpain FF antar jag har det liksom en del andra vintagedykare.Kände inte ens till att det fanns. Har inte haft nån klocka med safirglas över insertet.
Vilka modeller gäller det?
Hm, är inte Blancpain FF insert av keramik?Blancpain FF antar jag har det liksom en del andra vintagedykare.
Ingen aning, jag antog bara att det var safir med tanke på utformningen.Hm, är inte Blancpain FF insert av keramik?
Jag har ingen aning heller. Jag har utgått ifrån att det är keramik men man kanske får kolla upp det, om inte @yonsson vet?Ingen aning, jag antog bara att det var safir med tanke på utformningen.
Förr i tiden var det väl vanligare med plast.