• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Här ställer du snabba och korta klockrelaterade frågor

Du har fått svaret, men i en annan tråd ;) Och för alla andra så är svaret Klockmaster i Globen :) Pris, ca 125 sek. Tog ca 30 minuter.
Jag var på Klockmaster i Västerås idag och köpte en klocka till 7-åringen hemma. Passade då på att fråga om priset för trycktest av SKX. Där kostade ett trycktest i butiken 200 riksdaler, men dom kunde bara testa upp till 10 ATM. Klockor med t.ex 20 ATM som SKX skickas till verkstaden och kostar 300 spänn.

Jag var på Klockmaster i Västerås idag och köpte en klocka till 7-åringen hemma. Passade då på att fråga om priset för trycktest av SKX. Där kostade ett trycktest i butiken 200 riksdaler, men dom kunde bara testa upp till 10 ATM. Klockor med t.ex 20 ATM som SKX skickas till verkstaden och kostar 300 spänn.
Bajskorv vad dyrt ! Hos min urmakare fick jag trycktesta Rollen gratis.
Iochförsig har jag betalat honom en hel del deg genom åren så lite goodwill känns ju på sin plats :)

Var kan man köpa legita spring bars till en 5513? vad kan detta kosta? Eller bör jag bara köra som det är?
Lite bilder ⋎

1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg

Finns av lite sämre kvalité än Rolex förstås på Kjell har jag för mig. Var något sånt där paket med alla storlekar. Fanns förut iaf.
Köp inte sådana, det finns vettiga på cousins för 10-15:- 10pack. Bäst är dock att köra original om det finns, viktigt att storleken är rätt så hålen inte vidgas.

Ska beställa klockarmband från ebay men enligt dem skickar de inte till Sverige medan om jag kontaktar säljaren så är det inga problem. Kan dock inte lägga beställningen pga detta.

Någon som vet hur man löser problemet?

Ska beställa klockarmband från ebay men enligt dem skickar de inte till Sverige medan om jag kontaktar säljaren så är det inga problem. Kan dock inte lägga beställningen pga detta.

Är det från USA? Det finns postboxar man kan använda sig av. Då får du en USA adress där allt skeppas vidare ifrån.
Mycket praktiskt då man kan handla på alla amerikanska sidor.
My US har jag för mig en heter

Du får skriva till säljaren igen så han lägger om frakten i annonsen så att han skickar internationellt, annars kan man inte köpa från bukten om han har t ex UK only..

Jag har lite problem med min Certina DS Action Diver (ETA 2824-2 verket). Det började med att jag öppnade upp den då jag hade fått dammpartiklar eller liknande på urtavlan (något som syns tydligt då jag har den svarta tavlan). Jag plockade ut kronan och kronaxeln så som man ska men har nu problem med att få tillbaka den.

När jag sedan stoppar in kronan och gängar in den i boetten hamnar den inte i rätt läge, utan istället i läget för att ställa datum. När man gängar in kronan blir det därflr så att datumet ställs om istället för att "bara gängas på".

Jag ska snart ut och resa och har tyvärr ingen back-up klocka längre så jag vore mycket tacksam om ni kunde hjälpa mig med detta så fort som möjligt!

Betalningsfrist, tid på sig att betala fakturan.
Brukar väl generellt stå något mer, antal dagar eller så?
står 1 Juli, hinner penagrna fram om jag betalar nu (det ligger inom eu)?
Eller kommer det bli cancel på min order?
vilken mailadress ska man använda ifall man har frågor till chrono24 team som tar han om ens trusted checkout?

står 1 Juli, hinner penagrna fram om jag betalar nu (det ligger inom eu)?
Eller kommer det bli cancel på min order?
vilken mailadress ska man använda ifall man har frågor till chrono24 team som tar han om ens trusted checkout?
Nu ska jag inte svara för Chrono24 då jag inte kan deras regler, men rent generellt brukar ju en kortbetalning gå direkt (I alla fall en reservation på beloppet)
Det låter dock som du ska göra en banköverföring eller hur?
Är lite osäker på det, så överlåter till proffsen!

@jabla @yonsson @Spencer66
Ni är rävar på forumet och kan det mesta och har säkert handlat på Chrono någon gång :)

när får man reda på ifall en klocka ifrån chrono24 har anlänt eller ej?, via mejl?
Har du fått bekräftelse att pengarna kommit fram?

Du får annars spårningsnummer på mail där du kan följa frakten. Sedan på din Trusted Checkout-sida ser du även status på om klockan är levererad eller inte (och skickad osv).

Tillbaka
Topp