Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Förstår inte frågan? Vill du ha hjälp att välja?God kväll alla härliga KS-are!
Såld ju min SD i våras pga ett bostadsköp. Ångrar mig varje minut jag är klar i huvudet.
Ni är många som postar schyssta sportrollar som gör att mitt vill-ha-begär växer.
Tänkte att jag behöver lite hjälp med nästa klocka. Ska inhandlas inom två månader.
Tänker mig en Hulken, Batman eller en TT sub. Den sista ligger lite utanför min budget just nu. Har snöat in fullkomligt på Hulken men en blå TT sin vore också grymt.
Hit me.
Jag hade valt Hukes!Min cwc drog sig ca 15 min härom kvällen. Ev batteribyte på G.
Var byter man i malmö-trakten? Valfri uris? Hukes?
Förstår inte frågan? Vill du ha hjälp att välja?
Du ska ha en 116610LV (Hulk). Punkt!Vill ha hjälp att välja min nästa klocka. Få lite tips. Budget runt 70.
Du ska ha en 116610LV (Hulk). Punkt!
Den är helt galet cool. Kör på den, utan tvekan.Det var de jag ville höra!!
Den är helt galet cool. Kör på den, utan tvekan.
Batman är rätt tråkig live. TT sub är lite för mycket. Hulken grym sportklocka för vardagen.
Bättre med the real deal tycker jag. Alla dagar i veckan. Annars kommer du gå och störa dig på din AM-länk...Bäst aftermarket länk till en 1603? Var bör man kolla och hur mycket kan det kosta? Skulle ni köra med en aftermarket länk tills ni hittar the real deal?
Har någon fotat sin klocka ovanpå en hundbajs ?
F:ö är det är inte många forum där man ser orden SD utan att det efterföljs av glåpord och förlöjliganden.
I hate the world, I swear I hate the world...
Vill hitta en schysst Breitling som inte är för stor eller bärs för stort, kommer att köpa nytt så begagnat är absolut inte aktuellt just nu.
Har sneglat mycket på Navitimer men känns som alla är så stora
Chronomat 41 är ett alternativ men inte helt hundra, sen hittade jag Unitime men den ser också extremt stor ut.
Mina krav eller önskemål rättare sagt är följande.
-Breitling
-Inte för stor, 42 mm Max
-Automat
-Helst Gmt funktion då jag saknar det extremt mycket.
-Datum
-Länk är att föredra men läder funkar. (Ej mesch)
Har ni några tips? Budgeten är väl runt en 50 k men är ej skrivet i sten om jag hittar en perfekt.
Väl mött![]()
Inte hunnit! Ska kolla hos AD nästa vecka.Har du provat 43 mm Navitimer på armen? Har läst att den bärs mycket mindre. Är själv sugen på en, men inte kommit till skott att prova en![]()
Den sitter som den sitter som vilken skruv/mutter som helst. Ren slump om den sitter rakt/rätt. På exp ll iaf vad jag vet.Bör inte loggan vara vågrät på kronan och inte sitta "snett"? Kronan är åtdragen korrekt.![]()
Korrekt är bara Skydwellern den alltid är rak på som jag fått lära mig i alla fallDen sitter som den sitter som vilken skruv/mutter som helst. Ren slump om den sitter rakt/rätt. På exp ll iaf vad jag vet.
Sitter alltid rakt på min Sub 114060 ocksåKorrekt är bara Skydwellern den alltid är rak på som jag fått lära mig i alla fall![]()
Men kanske inte på alla andra subbar?Sitter alltid rakt på min Sub 114060 också![]()
Kolla på Seiko Landmaster serien, finns flera olika modeller.Hejsan!
Jag är rätt förtjust i Seiko Spacewalk (som dessvärre det finns väldigt, väldigt få av). Det är huvudsakligen utseendet och stilen jag är ute efter. Har ni några tips på klockor som är liknande?
Tack!![]()