• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Här ställer du snabba och korta klockrelaterade frågor

Min cwc drog sig ca 15 min härom kvällen. Ev batteribyte på G.
Var byter man i malmö-trakten? Valfri uris? Hukes?

God kväll alla härliga KS-are!
Såld ju min SD i våras pga ett bostadsköp. Ångrar mig varje minut jag är klar i huvudet.

Ni är många som postar schyssta sportrollar som gör att mitt vill-ha-begär växer.

Tänkte att jag behöver lite hjälp med nästa klocka. Ska inhandlas inom två månader.

Tänker mig en Hulken, Batman eller en TT sub. Den sista ligger lite utanför min budget just nu. Har snöat in fullkomligt på Hulken men en blå TT sin vore också grymt.

Hit me.
Förstår inte frågan? Vill du ha hjälp att välja?

Hej KS:are! Skulle verkligen uppskatta lite hjälp att bedöma skick på en OQ 17014 jag är sugen på. Finns det någon som pallar kila på några bilder och ge ett utlåtande? PM gärna, Tack snälla!!

Bäst aftermarket länk till en 1603? Var bör man kolla och hur mycket kan det kosta? Skulle ni köra med en aftermarket länk tills ni hittar the real deal?

Bäst aftermarket länk till en 1603? Var bör man kolla och hur mycket kan det kosta? Skulle ni köra med en aftermarket länk tills ni hittar the real deal?
Bättre med the real deal tycker jag. Alla dagar i veckan. Annars kommer du gå och störa dig på din AM-länk...

Länkar till äldre DJ kostar ju inte så mycket, ca 4500 från handlare och lite lägre från privatperson.
http://gripenbro.se/artiklar/brace/

Har någon fotat sin klocka ovanpå en hundbajs ?
F:ö är det är inte många forum där man ser orden SD utan att det efterföljs av glåpord och förlöjliganden.

Hejsan!

Jag är rätt förtjust i Seiko Spacewalk (som dessvärre det finns väldigt, väldigt få av). Det är huvudsakligen utseendet och stilen jag är ute efter. Har ni några tips på klockor som är liknande?

Tack! :)

Vill hitta en schysst Breitling som inte är för stor eller bärs för stort, kommer att köpa nytt så begagnat är absolut inte aktuellt just nu.

Har sneglat mycket på Navitimer men känns som alla är så stora :(
Chronomat 41 är ett alternativ men inte helt hundra, sen hittade jag Unitime men den ser också extremt stor ut.

Mina krav eller önskemål rättare sagt är följande.
-Breitling
-Inte för stor, 42 mm Max
-Automat
-Helst Gmt funktion då jag saknar det extremt mycket.
-Datum
-Länk är att föredra men läder funkar. (Ej mesch)

Har ni några tips? Budgeten är väl runt en 50 k men är ej skrivet i sten om jag hittar en perfekt.

Väl mött :)

Vill hitta en schysst Breitling som inte är för stor eller bärs för stort, kommer att köpa nytt så begagnat är absolut inte aktuellt just nu.

Har sneglat mycket på Navitimer men känns som alla är så stora :(
Chronomat 41 är ett alternativ men inte helt hundra, sen hittade jag Unitime men den ser också extremt stor ut.

Mina krav eller önskemål rättare sagt är följande.
-Breitling
-Inte för stor, 42 mm Max
-Automat
-Helst Gmt funktion då jag saknar det extremt mycket.
-Datum
-Länk är att föredra men läder funkar. (Ej mesch)

Har ni några tips? Budgeten är väl runt en 50 k men är ej skrivet i sten om jag hittar en perfekt.

Väl mött :)

Har du provat 43 mm Navitimer på armen? Har läst att den bärs mycket mindre. Är själv sugen på en, men inte kommit till skott att prova en :)

43 mm Navitimer känns helt o.k tyckte jag. :)

Är knappast expert men saknar "tyngd" i det hela. Det var en ganska intetsägande känsla. Kanske inte vad du är ute efter men Breitling Bentley Barnato 42 Midnight Carbon (utan datum).

Vad är detta???

image.jpeg

När servar ni era Rolex generellt?
Vet att flesta ad säger 5-7år men vissa (läs kanske de flesta) servar inte först förrens de går dåligt. Har t.ex en sub fr 2001 som jag själv köpt ny 2001 som går +-1,5 sek som ALDRIG blivit servad.. Borde jag serva den "bara för att"? Har trycktestat den med gott resultat.

Hejsan!

Jag är rätt förtjust i Seiko Spacewalk (som dessvärre det finns väldigt, väldigt få av). Det är huvudsakligen utseendet och stilen jag är ute efter. Har ni några tips på klockor som är liknande?

Tack! :)
Kolla på Seiko Landmaster serien, finns flera olika modeller.
Om du inte är specifikt ute efter exakt men själva utformningen är det "Bullhead" klocka du söker.
Spacewalk är en stor pjäs, 17,5 arm nedan men eftersom den är för rymd äventyr...
image.jpeg

Tillbaka
Topp