• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Här ställer du snabba och korta klockrelaterade frågor

Hej, fortfarande inte bestämt mig om jag behåller klockan men känner att länken behöver kortas en aning på min Omega Seamaster (se bild). Går det att göra det? Inget jag är intresserad av att göra själv så vad kostar det och har ni någon rekommenderad urmakare i Sthlm för att utföra detta? Tack!

Sen undrar jag även om det finns någon handlare i Sthlm som säljer det blåa gummiarmbandet med vita sömmar (Planet Ocean-bandet) och om det passar (rent tekniskt) till denna klocka?

Tack!
 

Bilagor

  • 25318000.png
    25318000.png
    142.9 KB · Visningar: 59
Hej, fortfarande inte bestämt mig om jag behåller klockan men känner att länken behöver kortas en aning på min Omega Seamaster (se bild). Går det att göra det? Inget jag är intresserad av att göra själv så vad kostar det och har ni någon rekommenderad urmakare i Sthlm för att utföra detta? Tack!

Sen undrar jag även om det finns någon handlare i Sthlm som säljer det blåa gummiarmbandet med vita sömmar (Planet Ocean-bandet) och om det passar (rent tekniskt) till denna klocka?

Tack!
Rob Engström eller Nymans Ur i Stockholm kan fixa det lätt, du bör även ha störst chans att hitta det blåa gummiarmbandet där.
 
Tjena!

Är det nån som upplever att bezeln på dykarklockor rör på sig? Dvs om man greppar kl 12 och kl 6 och drar den fram och tillbaka så rör den på sig. Kan det påverka vattentätheten?
 
Hur långt tid tar UPS på sig för att levera till dörr efter att det står ''ute på leverans'' , har väntat nästan 6 timmar nu.
 
Hur långt tid tar UPS på sig för att levera till dörr efter att det står ''ute på leverans'' , har väntat nästan 6 timmar nu.
Hur långt är ett snöre? :)
Skämt åsido, det varierar från gång till gång och är omöjligt att svara på. Det är inte ens säkert att det levereras innevarande dag.
 
Vart gör man en länkförkortning på en dyrare klocka? när det inte finns AD i staden för den märket.
Går det bra att göra det ändå?
 
Vart gör man en länkförkortning på en dyrare klocka? när det inte finns AD i staden för den märket.
Går det bra att göra det ändå?
Svårt att svara 100% när du inte skrivet vad det är för klocka det rör sig om, "dyrare klocka" är väldigt relativt... Men om det inte är något väldigt extraordinärt borde vilken urmakare som helst reda ut det.
 
Har märkt att glaset på min DS Action Diver Precidrive sticker upp lite ovanför vridringen kl 12. Läste på watchuseek att detta kan påverka vattentätheten pga att glaset sitter snett? Nån mer som upplevt detta fenomen på nån klocka?
 
Ingen ork till att starta en ny tråd så ger det ett försök här.

Skulle uppskatta några förslag på en billigare klocka med GMT funktion som klarar bad och sol. Läs billig då jag strax blir student och det är tänkt som en liten present till brosan som skall ut i världen en sväng!

Något som inte är skräp och skonsamt för ekonomin måste ju finnas där ute :)
 
Ingen ork till att starta en ny tråd så ger det ett försök här.

Skulle uppskatta några förslag på en billigare klocka med GMT funktion som klarar bad och sol. Läs billig då jag strax blir student och det är tänkt som en liten present till brosan som skall ut i världen en sväng!

Något som inte är skräp och skonsamt för ekonomin måste ju finnas där ute :)
Vad tänker du för prisklass? Låter ju som en G-shock skulle vara intressant kanske?

Vill du ge en automat så kanske en sånhär Orient med GMT och 200m WR:
http://www.seriouswatches.com/orient-ffe06001b.html
 
Vad tänker du för prisklass? Låter ju som en G-shock skulle vara intressant kanske?

Vill du ge en automat så kanske en sånhär Orient med GMT och 200m WR:
http://www.seriouswatches.com/orient-ffe06001b.html
Orienten, nu snackar vi! :D
Gällande prisklass så är du rätt ute med dina förslag, säg på sin höjd 2 lappar.

Inget illa om g-shock men tänkte mig något som passar till det mesta, i stil med ditt andra förslag! Måste kika mer på den.
 
Orienten, nu snackar vi! :D
Gällande prisklass så är du rätt ute med dina förslag, säg på sin höjd 2 lappar.

Inget illa om g-shock men tänkte mig något som passar till det mesta, i stil med ditt andra förslag! Måste kika mer på den.
Orient är grymt med klocka för pengarna! Gillar din bror klockor annars eller är detta en väg in i en dyr hobby? ;)
 
Någon som är har kunskap om hur man bäst får tag på ett oysterband passande DJ 16200, går det att få tag på runt 5k eller lägre? Skulle gärna vilja ha polerade mittlänkar men opolerat funkar också.
 
Tjo, vart i Södermanland eller i närheten av Södermanland kan man fixa ett äkthetsbevis på en black bay?
Har kortet från Tudor och siffrorna stämmer överens med dom som stå på klockan.
Kan dock vara bra med ett riktigt bevis.

Ni kanske kan avgöra annars?
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg
 
Hej kära ks:are! Google och jag har blivit osams och jag undrar följande: En privat säljare har en rolle jag är sugen på i Ängelholm. Jag hade tänkt få den kilad på i Hbg av Carlssons ur men de har konkat förra sommaren! Var i närheten kan man få ett expertisutlåtande innan köp?? Tack snälla!
 
Hej kära ks:are! Google och jag har blivit osams och jag undrar följande: En privat säljare har en rolle jag är sugen på i Ängelholm. Jag hade tänkt få den kilad på i Hbg av Carlssons ur men de har konkat förra sommaren! Var i närheten kan man få ett expertisutlåtande innan köp?? Tack snälla!
Närmaste Rolex AD i Sverige är Malmö (Bergströms ur).
 
Är en bit ifrån :) tänkte ngn kände till en värderare eller liknande. Nu var inte säljaren speciellt angelägen om att bevisa klockans äkthet så jag la ner dessvärre :( säljaren påstod bergströms ville ha 1800 pix för ett äkthetsgaranti vilket lät orimligt dessutom. Tack för svar!
 
Är en bit ifrån :) tänkte ngn kände till en värderare eller liknande. Nu var inte säljaren speciellt angelägen om att bevisa klockans äkthet så jag la ner dessvärre :( säljaren påstod bergströms ville ha 1800 pix för ett äkthetsgaranti vilket lät orimligt dessutom. Tack för svar!
Priset stämmer faktiskt.
 
God kväll alla härliga KS-are!
Såld ju min SD i våras pga ett bostadsköp. Ångrar mig varje minut jag är klar i huvudet.

Ni är många som postar schyssta sportrollar som gör att mitt vill-ha-begär växer.

Tänkte att jag behöver lite hjälp med nästa klocka. Ska inhandlas inom två månader.

Tänker mig en Hulken, Batman eller en TT sub. Den sista ligger lite utanför min budget just nu. Har snöat in fullkomligt på Hulken men en blå TT sin vore också grymt.

Hit me.
 
Tillbaka
Topp