Samma som i alla andra fall, du kan alltid försöka med ett bud.Hur fungerar det med prutning på Chrono24. Är det något man gör eller köper man alltid för det begärda priset?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Samma som i alla andra fall, du kan alltid försöka med ett bud.Hur fungerar det med prutning på Chrono24. Är det något man gör eller köper man alltid för det begärda priset?
Avbitartång?Hur förkortar man enklast den här typen av mesh? Har försökt nu en liten stund utan att få till det.![]()
Dåligt formulerat av mig. Menar hur man flyttar själva låset, så att mer av länken kommer in på insidan.Avbitartång?
Brukar vara ett litet spänne som man kan pilla upp och då kan hela spännet röra sig på meshet.Dåligt formulerat av mig. Menar hur man flyttar själva låset, så att mer av länken kommer in på insidan.
Tack, det stämde! Var dock inte helt lätt.Brukar vara ett litet spänne som man kan pilla upp och då kan hela spännet röra sig på meshet.
Brukar sitta rätt hårt när det är nytt, brukar dock bli lite lättare att få upp med tiden.Tack, det stämde! Var dock inte helt lätt.
Tack, det stämde! Var dock inte helt lätt.
![]()
Brukar sitta rätt hårt när det är nytt, brukar dock bli lite lättare att få upp med tiden.
Mindre Dyr ModellVad menas med MDM på Hublot's tidiga modeller ??
Hahah fasen, du får iaf guldstjärna för väl ment försökMindre Dyr Modell
Aeh...![]()
Den där klockan var inte att leka med. Passar extrabra till kostym ser det ut som.Sitter och kollar på Texans - Cheifs och experterna bär dessa klockor. Kan nån hjälpa till att identifiera? Den högra krävs lite handled för att bära upp..
![]()
Den slinker nog stilfullt in under manschettenDen där klockan var inte att leka med. Passar extrabra till kostym ser det ut som.
Den är svart och ful också![]()
Kan nån säga nått om denna förutom att det är en RADO?![]()
Haha enda jag vet är att den är ca 15 år gammal och den kostade ca 15-20 tkr den tidenDen är svart och ful också
Tudor Oysterdate jumbo med blå tavla på oysterlänkBästa klockköpet ekonomiskt för under 20k på 10 års sikt? Värdeminskning, servicekostnader o dylikt inkluderat.
Om jag använder en automatklocka sällan, då och då vid speciella tillfällen, ska jag då låta den gå i en winder eller bara ligga still i sin låda? Klockan ifråga är en Seamaster 300M.. Och hur länge ska jag vänta med att skicka in den på vanlig service? Har en annan bruksklocka och Seamastern kommer att agera "finklocka"..
Tack för tipset, hade inte koll på den innan, snygg var den också.Tudor Oysterdate jumbo med blå tavla på oysterlänk
Beror ju på hur "sällan" du använder den, men i grund ja, bättre med en winder än att låta den ligga. @Echo Delta kan rätta mig ifall jag säger fel.
Bra guide för winders: https://klocksnack.se/threads/en-guide-till-watchwinders-klockuppdragare.44189/
Vart 4-5 år år är tumregeln för service.
Sällan = 1ggr i veckan eller mindre..Beror ju på hur "sällan" du använder den, men i grund ja, bättre med en winder än att låta den ligga. @Echo Delta kan rätta mig ifall jag säger fel.
Bra guide för winders: https://klocksnack.se/threads/en-guide-till-watchwinders-klockuppdragare.44189/
Vart 4-5 år år är tumregeln för service.
Tack för svar! Då ska det inhandlas winder!=)Korrekt mi amigo!
Om klockan går så ser kapillärkraften och centrifugalkraften till att oljan hålls på plats.
Står den stilla en längre tid så rinner ofta oljan bort från sina tjänstgöringsytor och kan ställa till med problem så som oljefläckar, hamna på fel ställen och skapa problem osv.
Tack för svar! Då ska det inhandlas winder!=)
Men hur länge kan den stå tills jag måste serva den? Även om jag inte använder den ofta så kommer den ju att i princip gå hela tiden och servas vart 4-5år? eller kan jag ha den i 8år innan service?