Tycker det är svårare att få bra bilder i dagsljus. På min bratte ändrar tavlan dessutom färg beroende på vinkel.Varför gillar du inte att fota klockor med AR?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tycker det är svårare att få bra bilder i dagsljus. På min bratte ändrar tavlan dessutom färg beroende på vinkel.Varför gillar du inte att fota klockor med AR?
Så AR tar inte bara bort reflexer utan kan också påverka färger?Tycker det är svårare att få bra bilder i dagsljus. På min bratte ändrar tavlan dessutom färg beroende på vinkel.
Ja. Min Breitling har svart tavla men i vissa vinklar blir den blåaktig. Har fått kommentarer om att det är snyggt med blå urtavlaSå AR tar inte bara bort reflexer utan kan också påverka färger?
Jaha, vad skumt!Ja. Min Breitling har svart tavla men i vissa vinklar blir den blåaktig. Har fått kommentarer om att det är snyggt med blå urtavla![]()
Byta packningar hos AD för ~2200kr eller hos icke AD för 500-1000kr?
Får se hur jag gör, AD skulle det ta 2-3veckor medans ICKE AD skulle fixa det på 1-5dagar.Så länge dom har samma garanti på utfört jobb, så varför inte använda icke AD. Personligen skulle jag nog gå till AD, då vet jag med säkerhet att det blir rätt gjort, med rätt packningar etc.
Bild? Vilken klocka?Hej , om man får en repa på glaset kan man då känna den med fingrarna? Har fått något på glaset men jag känner inget det ser mer ut som damm som sitter på insidan av glaset men är det ens möjligt?
Tudor men det är svårt att få med det på bildBild? Vilken klocka?
Jag ser. Du borde kunna känna den med nageln om det är en ding.Ovanför fyraminuters markeringen.![]()
Svårt att se på bilden, dock ingen omöjlighet att det kan vara damm som kommit in av misstag förra gången klockan var öppen.Ovanför fyraminuters markeringen.![]()
Var precis på bergströms ,det är ett dammkorn så dom tog in den.Svårt att se på bilden, dock ingen omöjlighet att det kan vara damm som kommit in av misstag förra gången klockan var öppen.
Ouch, Synd! Då är det bara slänga den. Jag kan ta den av dig för återvinning för 1500:-?Var precis på bergströms ,det är ett dammkorn så dom tog in den.
klockan är helt ny , så det måste ha legat i klockan från början. Fast sånt kanske händer ibland , men tråkigt var det iallafall.Svårt att se på bilden, dock ingen omöjlighet att det kan vara damm som kommit in av misstag förra gången klockan var öppen.
Hoppas dom fixar det fort!klockan är helt ny , så det måste ha legat i klockan från början. Fast sånt kanske händer ibland , men tråkigt var det iallafall.
Jag åker till lägenheten idag och kommer hem den 13:e och då skulle den vara klar, lagom till gtg.Hoppas dom fixar det fort!
Gött! Ha det fint där nereJag åker till lägenheten idag och kommer hem den 13:e och då skulle den vara klar, lagom till gtg.
Hur och vart hittar man tillverkningsår för Rolex m.h.a. serienumret?
Ingen ska åka snålskjuts på en Rolex
Nej, jag har ingen aning och jag stör mig som fan på det.
Det där säger ju ingenting. Det är klart dom har det, annars hade dom haft AR. Vilka är skälen är det intressanta.Har haft flera AR-klockor och irriterat mig oerhört på den blåa nyansen svarta tavlan fick i vissa vinklar. Såg billigt ut.
Rolex har sina skäl att undvika AR.
Det där säger ju ingenting. Det är klart dom har det, annars hade dom haft AR. Vilka är skälen är det intressanta.
Vet du något annat skäl?Ett av dem är det jag skrev.
Nej, men kan gissa att AR-ytan är repkänsligt, varför det åldras inte så genomsnyggt.Vet du något annat skäl?