Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hur fungerar det med försäkring på klockor? Ingår det i hemförsäkringen?
Vad ligger priset på för alu inserts till Rolex GMT 16710 16700 16750 etc nu för tiden?
Nya hos AD alltså.
kan man köra struts till en klocka med svart tavla (dvs struts till min Sinn 556i)? Måste man i så fall matcha skorna?
Ja. Nja.
Sackar en Quartz när det behövs batteribyte? Vet att vissa indikerar på olika sätt med sekundvisaren bla. Men kan dom då alltså bara börja gå saktare?
Ingen som vet?
Vad ligger priset på för alu inserts till Rolex GMT 16710 16700 16750 etc nu för tiden?
Nya hos AD alltså.
Skulle inte tro det baserat på egen erfarenhet. De brukar som du säger antingen ha en funktion där sekundvisaren börjar hoppa flera sek åt gången eller bara tvärdö. Men det baseras på "billigare" ur upp till ca 4000 kr.
Nu har jag ingen speedmaster, men alla verk som jag provat (både gamla / nya) har ett stopp. Självklart kan du vrida över detta. Men då behövs mycket mer kraft än du använt innan.Hur mycket ska man vrida upp ett manuellt verk? I detta fallet en Speedmaster.
Tar det stopp? Hur många varv behöver man för att få max gångreserv? Vågar inte riktigt pröva mig fram heller, utan drar bara upp den tills man känner att den blir segare.
Nu har jag ingen speedmaster, men alla verk som jag provat (både gamla / nya) har ett stopp. Självklart kan du vrida över detta. Men då behövs mycket mer kraft än du använt innan.
Det tar tvärstopp, det märks väldigt tydligt. Antagligen omöjligt att missa.Hur mycket ska man vrida upp ett manuellt verk? I detta fallet en Speedmaster.
Tar det stopp? Hur många varv behöver man för att få max gångreserv? Vågar inte riktigt pröva mig fram heller, utan drar bara upp den tills man känner att den blir segare.
Har inte riktigt greppat vad perpetual calender innebär (evighetskalender). Är det EN komplikation man menar eller flera? Innebär det att man inte behöver ställa om datum, tex. efter en månad på 30 dagar? Upplys mig!
Cool. Men inte över skottår väl?Precis så. Det är en komplikation som, oberoende av korta/långa månader och skottår, gör att klockan "vet" vilken dag, månad och år det är (givet att den hålls uppdragen).
Det tar tvärstopp, det märks väldigt tydligt. Antagligen omöjligt att missa.
Cool. Men inte över skottår väl?
Jag undrade nämligen samma sak när jag skaffade minOooooch där tog det stopp! Tack för hjälpen, nu vet jag!![]()
Cool. Men inte över skottår väl?
Är det några juveler i kronografdelen av verket på nyare Speedmaster pro? Dvs håller kronografdelen att köras kontinuerligt?
Är det några juveler i kronografdelen av verket på nyare Speedmaster pro? Dvs håller kronografdelen att köras kontinuerligt?