• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Här ställer du snabba och korta klockrelaterade frågor

Tjena! Jag kommer beställa en 114060 från Showcommerce (som jag hört gott om från er) så snart som möjligt, men undrar om ni vet hur det blir med certifikatet? Är ju helt noob då det blir min första nya Rolex men kommer de skriva in mitt namn? Vore kul att veta!

Tjena! Jag kommer beställa en 114060 från Showcommerce (som jag hört gott om från er) så snart som möjligt, men undrar om ni vet hur det blir med certifikatet? Är ju helt noob då det blir min första nya Rolex men kommer de skriva in mitt namn? Vore kul att veta!
Nyare certifikaten har inte namn, utan magnetremsa med kod som registreras av AD hos Rolex.
Var i alla fall så när jag köpte min SD hos RobE tidigare i höstas.
Hur det hanteras hos en icke AD vet jag inte.

Nyare certifikaten har inte namn, utan magnetremsa med kod som registreras av AD hos Rolex.
Var i alla fall så när jag köpte min SD hos RobE tidigare i höstas.
Hur det hanteras hos en icke AD vet jag inte.

Aha! Ok intressant. Tack för svar! Någon annan som vet hur det blir med gråhandlare? Vore ju nice om det inte blir någon skillnad mot AD.

Dom gångerna jag handlar utav Riccardo har mitt namn stått på certen. Är du osäker på något är det bara att maila honom och fråga. Han svarar oftast snabbt!

116200 DJ
Vilken tavla förutom vit tycker ni "funkar till allt" kostym som casual
Jag lutar mot black roman dial alt rhodium som jag tror är en variant av silver?

Haha, här är svaret. Jag var ändå riktigt tydlig med att få reda på hur det blir med certifikatet.[emoji1]
Edit; frågade när de skulle kunna få in en i lager också...
ImageUploadedByTapatalk1419360176.278256.jpg

Jag har en SMP som går några minuter fel. Har försökt att skruva på kronan utan resultat då den sitter som berget... Vågar jag tejpa en tång eller borde jag gå in till en urmakare med den? Kan det finnas risk att dra sönder något?

God jul alla. Är ruggit nyfiken på en klocka jag såg i mitt fb-flöde, det är en bekants bekant. Vad kan det vara för kul? Eller okul, vet att snubben sportat ett par hublot-kopior och showat runt med. Tycker mig kunna skymta en logo till vänster om datumrutan. image.jpg

Det här är så jävla deppigt att behöva fråga, men kan inte för mitt liv komma på vad 'bandstift' heter på engelska?
Med vänlig hälsning
eBay-trålen

Hej,

Ska köpa en klocka till min far. Undrar om någon har något att säga om denna?

http://www.lindahlsurmakeri.se/prod.asp?id=3448

Det är de budgetramar vi har att röra oss inom denna gång och helst skulle jag beställt den med ett brunt band men den fanns inte inne. Är det här något att ha som vardagsklocka åt en far som haft ovanan att köra Thai Breitling :banghead: trots att han har en fin Tissot.

Vänligen

/Magnus

Den är jättefin och av Schweizisk kvalité, inte så mycket att snacka om :)

Hej,

Det är de budgetramar vi har att röra oss inom denna gång och helst skulle jag beställt den med ett brunt band men den fanns inte inne. Är det här något att ha som vardagsklocka åt en far som haft ovanan att köra Thai Breitling :banghead: trots att han har en fin Tissot.

Vänligen

/Magnus
Har inte just denna, men en Certina. Mycket prisvärd. Den modellen du länkade till var riktigt snygg.

Tack för svaren! Nu är det beställt och klart och försändelsen var inlämnad till posten. Bara hoppas att det passar far nu, han måste ju ha en klocka nu när han är pensionär så att han kan handla när alla andra gör det :)

Hej,

Vänligen

/Magnus
Bra köp !
Jäkligt bra för pengarna !

En fråga till : har en gammal certina Club 2000 som kronan sitter löst på, man kan bara vrida den åt ena hållet, vrider man den åt det andra så gängar man ur den. Måste man plocka isär den för att fixa det? Går det att lösa som glad amatör? Eller måste jag lämna in den till någon mer kunnig
2014-11-04 20.02.23.jpg

Tillbaka
Topp