Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Brukar inte vara några problem. De flesta kan lösa det med en banköverföring eller faktura.Vet ni om några svenska klockbutiker kan skicka klockor om man inte kan ta sig till butiken?
Tack för tipset! Aldrig ens tänkt på CW faktisktTa en titt på Christofer ward på nätet. Dom håller generellt hög kvalité och deras länkar är riktigt riktigt bra. Vid ev köp fråga i Christofer ward tråden för rabattkoder som dyker upp med jämna mellanrum.
Både Eriksons Urhandel samt Luxurywatches skickar klockor mot förskottsbetalning, har köpt ifrån båda på distansVet ni om några svenska klockbutiker kan skicka klockor om man inte kan ta sig till butiken?
Okej tack!Brukar inte vara några problem. De flesta kan lösa det med en banköverföring eller faktura.
Vilket betalningssätt använde du då?Både Eriksons Urhandel samt Luxurywatches skickar klockor mot förskottsbetalning, har köpt ifrån båda på distans
Erikson tog Swish, LW var banköverföringVilket betalningssätt använde du då?
Okej! Hörde med bergströms ur som jag i detta fall kollar på en klocka hos, dom kunde bara skicka mellan butiker och inte hem, tråkigt då det är 2 timmar med bil till närmsta butik men det är väll värt antar jagErikson tog Swish, LW var banköverföring
Trist, men det är alltid värt det när det handlar om en ny klockaOkej! Hörde med bergströms ur som jag i detta fall kollar på en klocka hos, dom kunde bara skicka mellan butiker och inte hem, tråkigt då det är 2 timmar med bil till närmsta butik men det är väll värt antar jag
@McGyver har skrivit en mycket utförlig redogörelse. https://klocksnack.se/threads/timegrapher-1000.7152/Hur funkar en sån där maskin som mäter tidsdiffen över tid? Såna man ser klockorna sitta i ibland i annonser.
En Tudor 1926. En av tudors lite mer ”lowkey” modeller enligt mig. Tycker den får rätt så lite uppmärksamhet faktiskt, dock så ser den riktigt grym ut! Inte jättedyr om man jämför med tudors andra modeller. Har kollat hoss alla butiker som säljer Tudor i Stockholm och ingen har någon med svart urtavla i 36mm som jag är ute efter, inte i Jönköping eller Göteborg heller. Det enda stället som jag har hittat är i Malmö. Dom kunde dock skicka upp en till Uppsala som då tar 2 timmar med bil för mig, men som du sa, alltid värt om det handlar om en ny klockaTrist, men det är alltid värt det när det handlar om en ny klocka
Är det någon speciell klocka? tänker att någon annan butik kanske har den tillgänglig annars?
Maskinen kan klura ut (välgrundad gissning) hur många "tick" per sekund klockan skall ha. 28800 bph ger 8 "tick" per sekund, vilket är det samma som 0,125 sekunder mellan varje tick.Hur funkar en sån där maskin som mäter tidsdiffen över tid? Såna man ser klockorna sitta i ibland i annonser.
Jag skulle köpte en skx009. Varför? För att jag helt enkelt tycker den ser mycket bättre ut. Lite enklare då du inte behöver köpa ny länk ocksåHallå! Jag är ute efter en Seikodykare. Det står mellan en Mini Turtle Padi och en SKX009.
Vilken tycker ni är det bästa köpet och varför?
Om Mini Turtle vinner kommer jag att köpa en strapcodelänk också.
Klockia som ligger på Gotland gör säkert det med hög frekvens. Alla klockbutiker med webhandel gör det förstås också. Vilken butik specifikt syftar du på?Vet ni om några svenska klockbutiker kan skicka klockor om man inte kan ta sig till butiken?
För många klockor rekommenderas det att inte ha den igång hela tiden då det sliter på verket. Däremot finns det vissa klockor med mekaniskt kronografverk som har s.k. "vertical clutch", dom kan du ha på hela tiden utan att det sliter på verket eller förstör precisionen.Kan man ha en kronograf med start/stopp timern igång hela tiden eller är de skadligt för klockan?
Tack! Tänkte just på navitimer 01 då. Ska lista ut om den har det eller ej. Tack igenFör många klockor rekommenderas det att inte ha den igång hela tiden då det sliter på verket. Däremot finns det vissa klockor med mekaniskt kronografverk som har s.k. "vertical clutch", dom kan du ha på hela tiden utan att det sliter på verket.
Den med Breitlings in-house B01-verk har vertical clutchTack! Tänkte just på navitimer 01 då. Ska lista ut om den har det eller ej. Tack igen
Helt rätt uppfattat. Skxarna är visserligen 42 men bärs som en 40. Kolla jämförelse bilder med en sub.Vad är det för skillnad mellan skx007, skx009 och skx013?
Det jag tror mig ha förstått hittills är att samtliga har automatverk, 007 och 009 är 42 mm respektive 013 är 38 mm. Skx009 har en mer färgglad bezel mesans de två andra är svarta. Är det något mer? Finns det ingen Seikodykare som ser basic ut och är 40 mm?
Den med Breitlings in-house B01-verk har vertical clutch
Vad har den för lug2lug?tjena
Har en tissot v8. Orginal länken är antingen för stor eller för liten den har ingen mikrokustering.
Någon som vet ifall tissot har en annan länk med justering som passar? Eller kanske något läder band?
5 cmVad har den för lug2lug?
Oj måste ha varit lite trött när jag skrev dedär, menade lug width