• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Halios

@Citrus det verkar som att dte dyker upp gröna sporadiskt på Huckberry, även de andra färegrna. Läge att sätta sig med f5 ett tag och uppdatera. Det verkar som att de jämför adresser på orders från i helgen och tvingar köpare att enbart välja en. Vissa upplever också att det kana vara fel på hemsidan, dvs du kan testa att lägga en grön i varukorgen (även om den är out of stock) och se om du kan komma till betalning. För vissa har det gått. Kolla in:
Tack för infon men känns som skeppet har seglat ändå 😊

Kom ett paket tidigare i veckan 😃
PXL_20210704_060026697.jpg

Är det här någon slags LE? Jag trodde att den bara fanns i grått, ljusblått och senare även grönt genom Huckberry (ligger f.ö. en ute för $2k 🙄).

Är det här någon slags LE? Jag trodde att den bara fanns i grått, ljusblått och senare även grönt genom Huckberry (ligger f.ö. en ute för $2k 🙄).

"Silver" släpptes samtidigt som övriga. Tror det var ett 20 tal av dessa. Kommer inte ihåg om flera skulle göras. Det var en "provtavla" liknande pastelblåa. @Baramats ?

• Like
Reactions: HSK
Ja, jag har varit lite sugen ända sedan annonsen kom ut men är rätt pedantisk med mina klockor (utom G-shock så klart som får vara med om allt 😁) och jag har jättesvårt för repor osv. :bag:
Jag förstår dig. Förhoppningsvis ser det värre ut på bild än i verkligheten. Kanske @morgel kan sälja länken som var fel? Går säkert att fixa så att det blir schysst. Måste dock säga att klockan är verkligen en "scratch magnet". Jag som också ser mig själv som väldigt pedantisk har lyckats få repor både på glasringen och spännet. Och då har jag haft klockan till 80% hemma samt har ett stillasittande jobb.

Jag förstår dig. Förhoppningsvis ser det värre ut på bild än i verkligheten. Kanske @morgel kan sälja länken som var fel? Går säkert att fixa så att det blir schysst. Måste dock säga att klockan är verkligen en "scratch magnet". Jag som också ser mig själv som väldigt pedantisk har lyckats få repor både på glasringen och spännet. Och då har jag haft klockan till 80% hemma samt har ett stillasittande jobb.
Ja, jag har varit lite sugen ända sedan annonsen kom ut men är rätt pedantisk med mina klockor (utom G-shock så klart som får vara med om allt 😁) och jag har jättesvårt för repor osv. :bag:

Ja, min är definitivt inte repfri:p Som nämnt så är just ringen (både polerade och borstade delen) lite av en scratch magnet, och spännet likaså. Fick dock borstat bort mycket av smutsen från ringen på min så nu ser den lite renare ut iaf:)
B551D7DD-552E-4F2A-8006-E631F2A590E5.jpg

E95DF425-59A7-4E63-B200-EB630068BA34.jpg

Ja, jag fick hem min nya länk för en stund sedan och lyckades klart bättre med att justera den så nu har jag originallänken över som någon bättre behövande kan få. Dock så fick jag inte med några nya ändlänkar med ersättningslänken så det saknas ju nu till den trasiga.. kanske inte blir helt lätt att få tag på sådana som passar :confused:

Ja, min är definitivt inte repfri:p Som nämnt så är just ringen (både polerade och borstade delen) lite av en scratch magnet, och spännet likaså. Fick dock borstat bort mycket av smutsen från ringen på min så nu ser den lite renare ut iaf:)
B551D7DD-552E-4F2A-8006-E631F2A590E5.jpg

E95DF425-59A7-4E63-B200-EB630068BA34.jpg

Ja, jag fick hem min nya länk för en stund sedan och lyckades klart bättre med att justera den så nu har jag originallänken över som någon bättre behövande kan få. Dock så fick jag inte med några nya ändlänkar med ersättningslänken så det saknas ju nu till den trasiga.. kanske inte blir helt lätt att få tag på sådana som passar :confused:
@HSK Köööp!! ;) Om @morgel är snäll så att du kan få länken så kan man säkert meka ihop en bra länk av de båda. Jag kan hjälpa till. Sista länken siter med pin and collar så går att slå ut.

Jag är intresserad av en extra nästa komplett länk om inte @HSK vill ha den.

Tack så mycket för omtanken och erbjudande om länken men även om Universa är en riktigt snygg modell så är det nog inte riktigt min kopp te. 😊

Det får bli en Seaforth så småningom istället... 😉

Nej, det orkar jag inte :) men det är aldrig fel att ha en extra länk liggande så kan man slita hårt på dem under tiden.
Kan absolut skicka över den ofullständiga länken med trasig sista länkbit. Om du har nåt nato/canvas/gummi/silikon som inte används och kan passa bra till min bathayal blue säger jag inte nej till att ta emot det i utbyte 😊

Apropå repor så upptäckte jag precis att jag också lyckats skaffa mig en på den yttre borstade delen av ringen klockan 2 trots att jag inte gjort något som är i närheten av äventyrligt med den ännu. Nåja, lika bra att ta den oskulden på klockan så fort som möjligt I guess.

För övrigt så fick jag höra från Stephan som driver Forasec att Halios har valt att inte fortsätta distribuera sina klockor genom honom längre och att han därför måste lägga ned sin verksamhet i slutet av året. 😢

Sjukt tråkigt framförallt för honom men också för oss kunder i EU som gärna har en återförsäljare här av alla uppenbara skäl.

För övrigt så fick jag höra från Stephan som driver Forasec att Halios har valt att inte fortsätta distribuera sina klockor genom honom längre och att han därför måste lägga ned sin verksamhet i slutet av året. 😢

Sjukt tråkigt framförallt för honom men också för oss kunder i EU som gärna har en återförsäljare här av alla uppenbara skäl.
Ja det var supertråkigt att höra. Både för Stephan men också för att det varit relativt lätt att få tag på de här nysläppen via Forasec. Jag hade hoppats köpa nästa Seaforth via honom men det kan man ju fetglömma 😂 panik-försöka-köp som gäller där nu.

Kan absolut skicka över den ofullständiga länken med trasig sista länkbit. Om du har nåt nato/canvas/gummi/silikon som inte används och kan passa bra till min bathayal blue säger jag inte nej till att ta emot det i utbyte 😊

Apropå repor så upptäckte jag precis att jag också lyckats skaffa mig en på den yttre borstade delen av ringen klockan 2 trots att jag inte gjort något som är i närheten av äventyrligt med den ännu. Nåja, lika bra att ta den oskulden på klockan så fort som möjligt I guess.
Jättetråkigt att höra att dem är så lätta att och känsliga för repor. Jag har inte upplevt det så på mina Seaforths.

Jättetråkigt att höra att dem är så lätta att och känsliga för repor. Jag har inte upplevt det så på mina Seaforths.
Klockorna är inte lättare att repa i sig än någon annan, så det är inget problem. För mig handlar det mer om att min Universa används mycket mer än övriga klockor 😅

Med det sagt så blir jag fundersam på hur smart det är ned så mycket dome på tool/field watches. Det utstående glaset riskerar mycket mer smällar och skrap än platta glas. Jag har fått märken i kristallen på min Fairwind, förvisso från att jag använder den ute på lek med dottern så det får jag kanske köpa. Tror jag drog klockan mot berg :)

Tillbaka
Topp