theclocknovis
Basic
Köpte en daytona 116520 för 120.000kr för ett tag sen. Vad tror ni om det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tjaa - Säger du det så är det väl så?Köpte en daytona 116520 för 120.000kr för ett tag sen. Vad tror ni om det?
Oj, du verkar insatt.
Nämen allvarligt, en sketen 14060, head only i okej skick från mitten av 90-talet kostar mer idag än en 14060m kostade ny 2011, vad irrar du om? Pre-keramiska GMT och Daytona är ännu dyrare idag till förhållande till listpriserna de haft tidigare än en Sub. Tror till och med en fräsch 14270/114270 kostar mer i dag än den gjorde samma tid förra året, och definitivt mer än när den lämnade butiken åratal sen. Så min fråga återstår, vilken stålsport från Rolex tappar i värde menar du?
Fast är det? Han sitter bara och gissar och lägger fram en teori.https://www.ablogtowatch.com/why-some-watches-rolex-patek-philippe-impossible-retail/
Intressant läsning om bakomliggande mekanismer..
Frågar du mig tycker jag att hans teori är något av ett svar till den här trådstarten (beträffande kundbeteende).Fast är det? Han sitter bara och gissar och lägger fram en teori.
Har alldeles för lite information för att lägga fram en teori. Den han lägger fram är en möjlighet, verkar bara som vissa tror det är någon slags sanning vilket det verkligen inte är. Rolex och andra lyxvaror är väldigt svåra att analysera då de bryter mot den grundläggande logiken.Frågar du mig tycker jag att hans teori är något av ett svar till den här trådstarten (beträffande kundbeteende).
Vad är din teori?
Jupp, han gissar och lägger fram en teori om bakomliggande mekanismer...Fast är det? Han sitter bara och gissar och lägger fram en teori.
Som med klockor uppskattar vi alla olika saker helt enkelt.Jupp, han gissar och lägger fram en teori om bakomliggande mekanismer...
Det (tillsammans med ggr han har en teori och sen hittar på saker som stödjer den) är väl iofs 100% av AA's artiklar...Fast är det? Han sitter bara och gissar och lägger fram en teori.
Bulvan?Gick en Hulk med plasten kvar på Köp o Sälj för 105 000 på mindre än ett dygn i morse om jag förstått det hela rätt. Vad är listpris för Hulk dessa dagar?
Eller rättare sagt en Hulk som låg ute för 105k markerades som såld. Vi (iaf de allra flesta) har ingen aning om vad den såldes förGick en Hulk med plasten kvar på Köp o Sälj för 105 000 på mindre än ett dygn i morse om jag förstått det hela rätt. Vad är listpris för Hulk dessa dagar?
Nja, om det nu stämmer att den sålts, så gick den på mindre än ett dygn. Hade jag varit säljare hade jag inte accepterat speciellt mycket prutning på den korta tiden.Eller rättare sagt en Hulk som låg ute för 105k markerades som såld. Vi (iaf de allra flesta) har ingen aning om vad den såldes för
Det finns möjligtvis en viss sannolikhet att en icke Eu turistande person tittar in och köper den till tax free vilket gynnar LW och kunden. Man kan då stoltsera med att man sålt den för 115k ut till marknaden och på så sätt trigga dem hypade priserna115K för en Hulk hos LW...
http://www.luxurywatches.se/sv/rolex/submariner-date-hulk-1
De säljer även en använd Daytona från 2017 i stål för 175K
Som sagt, spekulationer. Vi vet inte pris. Säljaren kanske tog åt sig av kommentarerna och sålde för 95. Eller så bjöd någon 120k.Nja, om det nu stämmer att den sålts, så gick den på mindre än ett dygn. Hade jag varit säljare hade jag inte accepterat speciellt mycket prutning på den korta tiden.
Rolex är bra men så jävla bra kan de väl ändå inte vara, de vet hur man bygger en hype och det verkar ju gå helt enligt planerna115K för en Hulk hos LW...
http://www.luxurywatches.se/sv/rolex/submariner-date-hulk-1
De säljer även en använd Daytona från 2017 i stål för 175K
Rolex är bra men så jävla bra kan de väl ändå inte vara, de vet hur man bygger en hype och det verkar ju gå helt enligt planerna
De säljer som beggat, och kan därav ej dra av moms som vid "vanliga" taxfree-butiker, så nä.. folk köper dom för det de lägger ut klockorna för. Någonting med att moms inte betalas på begagnade varor, eller nåt.Det finns möjligtvis en viss sannolikhet att en icke Eu turistande person tittar in och köper den till tax free vilket gynnar LW och kunden. Man kan då stoltsera med att man sålt den för 115k ut till marknaden och på så sätt trigga dem hypade priserna![]()