Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag behöver också atmos högtalare. Men kan inte ställa några på mina frontar så måste antingen ställa dom på tvbänken nedanför, alternativt kanske på bakhögtalarna kan funka. Göra hål i taket blir för pyssligt. Om de funkar att montera i takhöjd ovanför frontarna kan de också vara ett alternativ.Nu så!
Den där svärtan alltså!!
Nästa steg är att kapa av sideboarden och få in den vänstra högtalaren närmare bilden.
Och takhögtalare såklart!
Att studsa ljudet ska gå bra, men blir nog svårt bakifrån.Jag behöver också atmos högtalare. Men kan inte ställa några på mina frontar så måste antingen ställa dom på tvbänken nedanför, alternativt kanske på bakhögtalarna kan funka. Göra hål i taket blir för pyssligt. Om de funkar att montera i takhöjd ovanför frontarna kan de också vara ett alternativ.
Får väl som vanligt nörda ner mig i vad som ger bäst ljud gällande placering och tänkt budget, typ 3 papp tänker jag.
Sen behöver ju du ett nytt slutsteg också, wink wink
Ok! Ja men då du redan snackat med HBB som jag också har trevligt erfarenheter av så blir det ju lite enklare.Att studsa ljudet ska gå bra, men blir nog svårt bakifrån.
Jag var inne på högtalare uppe vid taket på väggen då jag har tilltagen takhöjd men en jag snackade med på HBB gillade inte idén. Har visst varit försök med det från Dolby men det har aldrig blivit bra.
Studsa eller skruva i taket är nog det bästa.
Tror väl inte takhögtalare kommer tillföra supermycket i de flesta fall, men säg inget till min fru.
Kan Triangle vara ett alternativ? Har deras stativare hemme och de låter i min mening magiskt sett till prislappen. HBB är åf för dem.Ok! Ja men då du redan snackat med HBB som jag också har trevligt erfarenheter av så blir det ju lite enklare.
Då blir det studsa ljudet i taket framifrån. Och eftersom mina frontar inte tillåter högtalare ovanpå blir de ställda på TV-bänken. Mycket enkel kabeldragning dessutom.
Då ska det bara kluras ut vilka som är bra ljudmässigt för runt 3000kr.
Ser ju helt ok ut. Lite dyrare än jag önskar dock.Kan Triangle vara ett alternativ? Har deras stativare hemme och de låter i min mening magiskt sett till prislappen. HBB är åf för dem.
Högtalare - Lyft ljudet hemma med högtalare från Hembiobutiken
www.hembiobutiken.se
Ja, men brukar ganska ofta ha bra kampanjer ändå tänker jag. Kanske kommer efter jul?Ser ju helt ok ut. Lite dyrare än jag önskar dock.
Köp Triangle Borea BRA1 - Gratis frakt –> Hembiobutiken
www.hembiobutiken.se
Sant. Får väl hålla lite utkik.Ja, men brukar ganska ofta ha bra kampanjer ändå tänker jag. Kanske kommer efter jul?
Edit: Om man kollar prisjakt så var de nedsatta till 3K under black friday så inte omöjligt att de kampanjas igen. Annars maila HBB och fråga, kanske går att få till en deal.
För oss är det så. Måste ha kabel i för att få fram 4k:nDum fråga från en teknik-analfabet.
Köpte Sony OLED 65 tum, för det skulle vara så jävla bra bild. Kopplat in den nu och kollar VM. Riktigt dålig bild. Streamat från Telia play. Är det därför? Förklara för mig som att jag vore 5 år.
Vad för kabel? Som sagt jag är 5 årFör oss är det så. Måste ha kabel i för att få fram 4k:n
För oss måste vi köra box (dvs kabel till tv:n) för att få ut 4k via telia, blir typ 1080p om man streamar från appen telia play via mobilenVad för kabel? Som sagt jag är 5 år
Låter imho inte som det är streaming som är boven här, men för sakens skull.Dum fråga från en teknik-analfabet.
Köpte Sony OLED 65 tum, för det skulle vara så jävla bra bild. Kopplat in den nu och kollar VM. Riktigt dålig bild. Streamat från Telia play. Är det därför? Förklara för mig som att jag vore 5 år.
På bättre TVs brukar sport eller spelläget vara bra. De kan bla lägga in en egen frame som är typ ett snitt av tidigare och kommande frame för att minska suddighet och hackighet som kan uppstå med bara 24 eller 30 fps.Låter imho inte som det är streaming som är boven här, men för sakens skull.
Hur streamar du till din TV? (inbyggd app i TV, fristående box, castning från mobil till tv?)
-hur ansluter du tv/extern box mot internet (wifi eller kabel?)
Vad har du för Tv leverantör och har du fristående box och hur är den ansluten mot tv?
-hur ser bilden ut på en vanligt Tv sändning?
och "viktigast" av allt när det gäller korrekt och bra bild
Ställ in TV'n i Bio läget (kan heta lite olika beronede på fabrikat), men det brukar ge den mest trovärdiga
och bästa bilden. Kan vara så att den är fabrikstinställd på extremt hög kontrast och extra allt för att sticka ut
i skyltning hos elkedjorna och den bilden är inget bra.
Du kan googla din modell och inställningar så får du en bra grund att utgå från och sedan justera lite själv
i små steg, beroende på din miljö där du har tv'n
Håller inte med där, om vi pratar om korrekt återgivning, vilsam och bra bild.På bättre TVs brukar sport eller spelläget vara bra. De kan bla lägga in en egen frame som är typ ett snitt av tidigare och kommande frame för att minska suddighet och hackighet som kan uppstå med bara 24 eller 30 fps.
Fotboll ska väl inte vara vilsamtHåller inte med där, om vi pratar om korrekt återgivning, vilsam och bra bild.
De lägena har nästa alltid för hög kontrast och färg vs Bio läget (kan tänka mig att Sony även bör har ISF läge, som öppnar upp fler val och möjlighet
till ännu bättre inställning, men då börjar vi prata om kalibrering oxå)
Inbyggd app i TV (Telia play som jag laddade ner på tv)Låter imho inte som det är streaming som är boven här, men för sakens skull.
Hur streamar du till din TV? (inbyggd app i TV, fristående box, castning från mobil till tv?)
-hur ansluter du tv/extern box mot internet (wifi eller kabel?)
Vad har du för Tv leverantör och har du fristående box och hur är den ansluten mot tv?
-hur ser bilden ut på en vanligt Tv sändning?
och "viktigast" av allt när det gäller korrekt och bra bild
Ställ in TV'n i Bio läget (kan heta lite olika beronede på fabrikat), men det brukar ge den mest trovärdiga
och bästa bilden. Kan vara så att den är fabrikstinställd på extremt hög kontrast och extra allt för att sticka ut
i skyltning hos elkedjorna och den bilden är inget bra.
Du kan googla din modell och inställningar så får du en bra grund att utgå från och sedan justera lite själv
i små steg, beroende på din miljö där du har tv'n
På vilket sätt är bilden dålig?Inbyggd app i TV (Telia play som jag laddade ner på tv)
Tvn är ansluten mot Wi-Fi
Har Telia men just nu använder jag endast Telia play så ingen box inkopplad.
Har alltså ingen vanlig tv-sändning förutom genom Telia play
Låg upplösningPå vilket sätt är bilden dålig?
Låg upplösning eller hackigt?
Om du kollar på något annat strömmat, netflix, hbo, prime eller youtube, är det samma problem då?Låg upplösning
Och ja lite hackigt kan man väl säga. Iaf om man kollar fotbollen
Samma problem ja. Nätverkskabel från vad? Min router?Om du kollar på något annat strömmat, netflix, hbo, prime eller youtube, är det samma problem då?
I så fall så är det din uppkoppling, vilket jag skulle gissa.
Testa om det blir bättre om du drar en nätverkskabel till tv:n.
Låter som det är Wi-Fi som strular.Samma problem ja. Nätverkskabel från vad? Min router?
Men om Netflix 4k-material Streamar bra bild, är det ändå uppkopplingen som är kass?Låter som det är Wi-Fi som strular.
Kabel är att föredra, annars kolla med nyare Wi-Fi lösningar för bättre prestanda.
Tolkade det som att det vara samma problem oavsett källa?Men om Netflix 4k-material Streamar bra bild, är det ändå uppkopplingen som är kass?
Nyare wifi, alltså ny router eller vad betyder det?
Tack för tipsen! Ska testaTolkade det som att det vara samma problem oavsett källa?
Japp, kolla på sk mesh lösning.
Men om du har bra bild på Netflix så känns det lite märkligt, då är det inte Wi-Fi som strular.
Någon inställning i Telia play appen kanske?
Testa att koppla in stb boxen från Telia och kolla hur bilden blir då
Jag skulle testa att dra en kabel till router för att kunna utesluta uppkopplingen.Tack för tipsen! Ska testa