Hemmabiouppgraderingar har fått stå tillbaka länge för andra intressen, men i våras var det dags för en liten uppgradering.
Fram står två Canon Ergo RC-L golvare tillsammans med en Canton Ergo CM500 center.
Bak har mina gamla JPW från första 5.1-systemet jag byggde på 90-talet fått sällskap av väggmonterade Canton Ergo 610.
Får se hur länge JPWarna får stanna...
Subben tänkte jag vänta med, men i samma veva allt annat köptes började den Paradigm8:a jag hade skallra som fan.
Trodde först det var den lilla illbattingen som petat in lego i basporten, men när jag tittade in så kunde jag se ut genom elementet.
Inget att rädda kände jag, så blev en XTZ 17.10 istället.
Min Marantz SR8200 från sen kritaperiod byttes ut till en betydligt modernare SR6013 med stöd för de format som används.
Den insatte förstår att denna inte på långa vägar orkar driva frontarna och övriga högtalare.
9x125w är ju högst teoretiskt då det endast gäller om man bara använder två av stegen.
Ett Emotiva BasX A-300 på 2x150W fick ta över frontarna. Kommer nog hålla utkik efter ett ytterligare lite större steg, helst trekanaligt så även centern får lite mer kräm. Men nu först står TV på inköpslistan. En LG 77" C1 eller C2 blir det här i veckan. Snål rea på dem hittills så jag avvaktar lite. Sedan behövs ju takhögtalare med... Tar aldrig slut