• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hemmabio - bild och ljud

Vilka proffs det är i den här tråden, imponerande!
jag har nyligen köpt ny tv (samsung frame 65) och nu när black friday närmar sig så har jag bestämt mig för att köpa vettigt ljud. Krav:
  • Bra ljud för både tv och streamad musik (spotify)
  • Inte en massa högtalare. Helst endast soundbar men en sub till går bra det också
  • 5.1 blir bra. Dolby Atmos behövs inte
  • Vit
  • inga extra kontroller att hålla ordning på, tvkontrollen räcker bra.
  • Absolut max 9-10 tusen

Tar tacksamt emot råd på vad jag bör köpa!

jag har nyligen köpt ny tv (samsung frame 65) och nu när black friday närmar sig så har jag bestämt mig för att köpa vettigt ljud. Krav:
  • Inte en massa högtalare. Helst endast soundbar men en sub till går bra det också
  • Vit
  • Absolut max 9-10 tusen

Grym TV är på jakt efter damma sak

• Vit
  • Absolut max 9-10 tusen

Tar tacksamt emot råd på vad jag bör
Om den skall vara vit med 5.1

sonos beam 2 med sub kanske? Med benify får du 15% på sonos. Kanske kan få i bakre kanaler eller så köper du det vid senare tillfälle.

om du du kan köra på svart Samsung q960(heter 950 utomlands)

• Vit
  • Absolut max 9-10 tusen

Har inte hört den själv men har läst väldigt mycket gott om Sonos senaste som går in precis i din budget:

Lär väl gå ner max 10% på BF.

Enda kritiken den får är väl att den är något basfattig vilket man förstår men den verkar få full pott överallt nästan och är ganska snygg. Och vit.

Alternativt att du köper den billigare gen 2 men det är ett väldigt stor steg neråt verkar det som:
SONOS BEAM (GEN 2)

De japanska och koreanska är ganska fula och det finns inte så många som passar till en Frame eller annan designTV enligt mig.

Senast ändrad:
DC998F00-8E7D-4447-BE44-3970EEC556AF.jpeg

Äntligen klar med bygget nu ska vi bara bära in allt igen.

Hej! Tänkte att det kanske finns lite TV-proffs i denna tråd :) Har precis köpt en the frame 55 tum och undrade två saker kring menyn, har inga andra enheter eller linjär TV inkopplad.

1. När jag startar smart hub så får jag nedan tråkiga bakgrund
E3BAA551-0CAE-4B8B-88F5-7D445F6C9469.jpeg

Medan jag i diverse tutorials ser att alla har nån form av bakgrund, hur löser man det? Se två exempel nedan
DBCC1E98-76C8-4551-B9D6-A0258F374E97.jpeg

BC0D9522-F7CD-4ADD-BE44-81134C743EC0.png

2. om jag inte gör något medans i menyn utan bara är idle så växlar TV till detta felmeddelande. Går det att få bort? Vill att den stammar i menyn eller går till skärmsläckare.
CF39B1FE-BE6A-43AF-993A-079A716A9029.jpeg

Hej! Tänkte att det kanske finns lite TV-proffs i denna tråd :) Har precis köpt en the frame 55 tum och undrade två saker kring menyn, har inga andra enheter eller linjär TV inkopplad.

1. När jag startar smart hub så får jag nedan tråkiga bakgrund
E3BAA551-0CAE-4B8B-88F5-7D445F6C9469.jpeg

Medan jag i diverse tutorials ser att alla har nån form av bakgrund, hur löser man det? Se två exempel nedan
DBCC1E98-76C8-4551-B9D6-A0258F374E97.jpeg

BC0D9522-F7CD-4ADD-BE44-81134C743EC0.png

2. om jag inte gör något medans i menyn utan bara är idle så växlar TV till detta felmeddelande. Går det att få bort? Vill att den stammar i menyn eller går till skärmsläckare.
CF39B1FE-BE6A-43AF-993A-079A716A9029.jpeg
Konstigt, har du fixat så den har åtkomst till nätet?
När jag satte upp min så körde jag in antennen och även kopplade in till routern. Sedan var det bara att köra. Lite fix med samsung konto bara för att få fram hela katalogen med verk (gratis första kvartalet sedan sek 49/mån. Om man inte nöjer sig med det lilla urvalet av fria målningar).

Konstigt, har du fixat så den har åtkomst till nätet?
När jag satte upp min så körde jag in antennen och även kopplade in till routern. Sedan var det bara att köra. Lite fix med samsung konto bara för att få fram hela katalogen med verk (gratis första kvartalet sedan sek 49/mån. Om man inte nöjer sig med det lilla urvalet av fria målningar).
Yes, all streaming etc funkar fint. Har nu aktiverat så den startar senaste appen vid uppstart. Lite bättre men skumt om man inte kan ha en bakgrundsbild

….konstigt och du har valt din router som källa? Om jag förstår dig rätt så är det den blå skärmen du får upp när du sätter på tv’n? Men du nämner att du löst art läget? Min går in i art mode automatiskt efter den tiden jag specat i inställingarna).
Tack! Ska grotta lite mer, kan inte välja router som källa, den är endast ansluten via wifi. Den enda källan som finns i listan är TV. Men artläget funkar bra, bara störande att ha så tråkig bakgrund när man är i smart hub läget.

Btw, vilken inställning växlar till art? Viloläge vid inaktivitet?

Tack! Ska grotta lite mer, kan inte välja router som källa, den är endast ansluten via wifi. Den enda källan som finns i listan är TV. Men artläget funkar bra, bara störande att ha så tråkig bakgrund när man är i smart hub läget.

Btw, vilken inställning växlar till art? Viloläge vid inaktivitet?
Som min ser ut så är den på 1. Intelligent mode 2. Source: tv. 3. Uppkoppling: wan.
Japp art läge går på vid inaktivitet eller kort knappryck på on/off. Smart hub läger för mig visar antingen innehållet/start sidan på senast använda app eller så är det ngt käckt från samsung smart app.

Hade beställt en LG G1 65” men sen så dök den här upp :) Avbeställt G1, 13k mer kan jag inte tänka mig att den är värd.
7FA5B66F-B19B-40F2-8593-8B979B461840.png
Fick precis detta mejl 😅

Hej och Grattis!

Du är en av de lyckliga kunder som hann beställa en OLED-TV på

mediamarkt.se under den väldigt korta tid då vår prissättning fick fnatt.

Vi kan konstatera att du med största sannolikhet köpt din TV till det lägsta priset i världen!

– Inget dåligt sätt att avsluta året på, eller hur?

Vi hoppas att du blir riktigt nöjd med ditt köp och att vi snart ses igen i någon av våra varuhus eller på mediamarkt.se

Gott nytt år!

Fick precis detta mejl 😅

Hej och Grattis!

Du är en av de lyckliga kunder som hann beställa en OLED-TV på

mediamarkt.se under den väldigt korta tid då vår prissättning fick fnatt.

Vi kan konstatera att du med största sannolikhet köpt din TV till det lägsta priset i världen!

– Inget dåligt sätt att avsluta året på, eller hur?

Vi hoppas att du blir riktigt nöjd med ditt köp och att vi snart ses igen i någon av våra varuhus eller på mediamarkt.se

Gott nytt år!
Kan bara gratulera. Och tror inte mediamarkt överdriver med billigast i världen heller.

En 65" oled kostar minst 15k även med rabatt i mina ögon. Snyggt! :)

22F2575C-4AD1-455A-AE70-6A1EAAA86FAB.jpeg

Bra nivå nu🤣 Då är ändå inte basarna inkopplade. Så nöjd med tanke på kostnaden, jag tycker ljudet från 4K filmer är mer imponerande än bilden.

Köpte en The frame 55 för ca en vecka sen och tycker den har väl mycket clouding. Har mailat Elgiganten och Samsung så får se vad de säger. Om inte de åtgärdar så kanske jag nyttjar returrätten, men vill isf göra det innan söndag för att kunna köpa likadan medan den fortsatt är på rea.

Vad tycker ni? Hade ni returnerat?
1582A955-1ADE-4C31-A659-EE8012FFE476.jpeg

Köpte en The frame 55 för ca en vecka sen och tycker den har väl mycket clouding. Har mailat Elgiganten och Samsung så får se vad de säger. Om inte de åtgärdar så kanske jag nyttjar returrätten, men vill isf göra det innan söndag för att kunna köpa likadan medan den fortsatt är på rea.

Det där såg ju inte så trevligt ut. Men tror din magkänsla redan säger vad som ska göras.

Om de var bra rea och det verkar vara lite lotteri. Hade jag haft pengar hade jag kanske köpt 2 nya. Kopplat in och sett vilken som är bäst och behålla den.

Jag har nu en 2år gammal Sony xf9005 i 65" som visserligen har FALD och inte kantbelyst som den där. Men jag hade inte accepterat det.

Konstigt så ska det inte se ut. Returnera imo, men hur ser det ut om du te x kollar på en film med mkt svärta o.dyl?

Det där såg ju inte så trevligt ut. Men tror din magkänsla redan säger vad som ska göras.

Om de var bra rea och det verkar vara lite lotteri. Hade jag haft pengar hade jag kanske köpt 2 nya. Kopplat in och sett vilken som är bäst och behålla den.

Jag har nu en 2år gammal Sony xf9005 i 65" som visserligen har FALD och inte kantbelyst som den där. Men jag hade inte accepterat det.
Ja så får det nog bli om de inte accepterar att byta ut den. Rean slutar på söndag så för köra förbi och plocka upp en eller två för att jämföra. Och sedan returnera de som är sämst.

Tillbaka
Topp