En 65" för 8000kr är snävt men ändå görbart. Blir såklart ingen oled utan en vanlig LCD (känt som LED). Många gillar samsung, jag föredrar Sony.
Har inte läst på nått om denna men den passar nästan din budget.
Sony 65" X81J 4K LED Smart-TV KD65X81JAEP ger dig otroliga bilder tack vare 4K HDR-processorn X1, Triluminos Pro, objektbaserad HD
www.elgiganten.se
Du kan hitta Samsungs qled i 65" för din budget. Men det blir då den lägsta i sin klass (Q60). Sån har mina svärföräldrar och den är väl ok men inte mer. Kan du putta din budget något för att få en qled i q70 klassen så är detta ett bättre val skulle jag säga
Upplev en helt ny sensation med otroligt detaljerade färger med Samsung 65" Q70A 4K QLED QE65Q70AATXXC med Quantum Dot-teknologi,
www.elgiganten.se
Alla tips utan vidare analys utan mer av magkänsla efter jag jagade tv. Hade dock en budget på 15k för 65" så kikade aldrig på dessa.
Nu har du ju missat blackfriday deals som varit så de bästa apparaterna är troligen slut. Är de inte bråttom skulle jag invänta till april/maj nångång. Då vill butikerna få slut på alla 2021 modeller för att göra plats åt 2022 och brukar vara lika bra deals som blackfriday.
Bästa är att åka till en butik och bilda dig en uppfattning om vilken bild du gillar bäst. Men märken att kika på skulle jag säga är samsung, Sony och LG.
Och ska du handla nu så köp hellre en äldre modell om de har. Tex samsung qled. Du kanske får en klass högre genom att gå på den äldre modellen fär samma peng. Om inga revolutionerade ändringar skett mellan modellerna är det ett bättre val.