• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

HEUER-tråden

ikaroess

Cartier
Man kan ju säga att kronograferna är ”fin Heuer” och dykarna ”ful Heuer”. När jag hade en vintage Tudor sub så sneglade jag på Heuer dykarna och tänkte att jag kunde lika gärna ha en Heuer, för en bråkdel av priset.

Jag läste att dykarna på sätt och vis räddade märket under quartz krisen. Jack Heuer ansåg att dykarklockor borde ha quartz för att minska slitaget på kronan. En ganska sund tanke.

Nu dök denna upp och det känns kul att ha tagit över vårdnaden från @Maxer. Ca 38 mm och ganska knubbig, men passar bra på mina ca 16,5 cm handleder. Häftiga kronskydd och dykare på jubilee är ju läckert.

Som Racingfan med Ayrton Senna som barndomsidol, så känns det bra att ha åtminstone en Heuer i lådan.
05869BFB-C7BA-4B50-A17D-1DC586EE4DD1.jpeg
117D0E56-96B3-49BF-BE90-F135E4222E70.jpeg
6BC6A274-511E-47C1-AB70-0AF1AEEFEA73.jpeg

Fin klocka! En sån hade man inte tackat nej till, vad fick du ge för denna?
 

DrKlocka

Audemars
Tjenare gott folk!
Jag va på väg att lägga ut denna på Köp & Sälj och noterar då på bilderna något på tavlan vid minut 7.. Vafan kan de va? En skruv som gått igenom tavlan något eller?
Har alltså haft dinkan snart 4 månader och inte noterat detta förrns nu. En 1163v.
IMG_4185.jpg
IMG_4189.jpg
IMG_4201.jpg
Lite sent svar, men ser att klockan fortfarande är till salu..
Tavelpelarna har gått av och någon har borrat genom tavlan för att fästa nya. Sen har denne målat över mässingen på tavelpelarna i samma färg som tavlan.
Ett ganska vanligt sätt från förr att ordna tavelpelarna.. Ett bra sätt att förstöra tavlan med andra ord.
 

isbjörn

Panerai
Ett tag sen jag hade min Viceroy på handleden men idag har den varit på :)
IMG_4739.jpeg
IMG_4740.jpeg
IMG_4741.jpeg


OJOJOJ!!! Va skön den är!
Vilket påminner mig om min egen ViceR som är i akut behov av servis/rep efter att chronon slutat funka. Och klockan hamnat långt ner i lådan, nästan bortglömd.

Tips på nån bra uris som fixar att jobba med cal 11/12?

Gärna i Sverige. Många av de internationella gubbarna verkar ha fullt, och det känns lite jobbigt att skicka iväg långt...
 

Bilagor

  • 20170328_155229.jpg
    20170328_155229.jpg
    194.3 KB · Visningar: 15

Hugger69

Patek
2-Faktor
OJOJOJ!!! Va skön den är!
Vilket påminner mig om min egen ViceR som är i akut behov av servis/rep efter att chronon slutat funka. Och klockan hamnat långt ner i lådan, nästan bortglömd.

Tips på nån bra uris som fixar att jobba med cal 11/12?

Gärna i Sverige. Många av de internationella gubbarna verkar ha fullt, och det känns lite jobbigt att skicka iväg långt...
Jag tipsar alltid om min egen uris, Per-Erik på Olofsfors Ur & Hantverk! 🙏
Per-Erik fixar i princip allt och är urmakaremästare ... https://olofsforsur.se/
 

DrKlocka

Audemars
OJOJOJ!!! Va skön den är!
Vilket påminner mig om min egen ViceR som är i akut behov av servis/rep efter att chronon slutat funka. Och klockan hamnat långt ner i lådan, nästan bortglömd.

Tips på nån bra uris som fixar att jobba med cal 11/12?

Gärna i Sverige. Många av de internationella gubbarna verkar ha fullt, och det känns lite jobbigt att skicka iväg långt...
www.tidlosaur.se
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Har detta blivit en trend? Köpa upp gamla ur på diverse auktionssajter för redan hyggliga summor och sedan spekulera vilt på andra ställen några dagar senare. Den genanta annonstexten får mig bara att tänka att det är en oinformerad person som spelar ett onödigt högt spel.


 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Har detta blivit en trend? Köpa upp gamla ur på diverse auktionssajter för redan hyggliga summor och sedan spekulera vilt på andra ställen några dagar senare. Den genanta annonstexten får mig bara att tänka att det är en oinformerad person som spelar ett onödigt högt spel.


Man skulle ju ha trott att man köper billigt på Tradera och sedan säljer dyrt på finauktion, inte tvärtom.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Har detta blivit en trend? Köpa upp gamla ur på diverse auktionssajter för redan hyggliga summor och sedan spekulera vilt på andra ställen några dagar senare. Den genanta annonstexten får mig bara att tänka att det är en oinformerad person som spelar ett onödigt högt spel.


Lite märkligt i detta fall. Väljer man rätt kanaler kan det vara lönt men i detta fall känns det väldigt tveksamt.
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Hade velat se Landeron 13-verket. Visarna kan säkert vara utbytta, men är nog rätt modell givet hur andra ex ser ut. Tror inte bilderna gör dem rättvisa, de ser ut som glasspinnar som smälter i solen.
 
Topp