• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

HEUER-tråden

PR1973

Rolex
Pledge Member
DSC_7927.jpg
 

Hugger69

Patek
2-Faktor
Fint när den stilenliga borstningen framträder. Grymt med spännet också. Hittade du ett gammalt till sist?
Ja, det är skönt att den är kvar. Man ser ibland hemska poleringar av Camaro-boetter som verkligen dödar linjerna! ☠️

Tack, spännet satt ju på ett äldre Tropic som jag köpte via denna tråd så det är gammalt och med rätt märkningar.
Sedan vet jag inte om det är 100% korrekt till just en Camaro men det är så nära jag kommer nu.

Har även köpt två nyare Heuer-spännen sedan dess som sitter på de olika band jag har till mina två Camaros! 👍
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Någon som vet referens på denna?

1607974002897.jpeg

Den har stötts och blötts en del i andra trådar, mest eftersom den tycks säljas för att sedan läggas ut om och om igen. Vågar mig inte på ref. men liknar mest 2433. Sen kan jag tycka att pusherknapparna och boetten är lite mer 50-tal, men jag är ingen expert.
 
Senast ändrad:

wg11

Cartier
Den har stötts och blötts en del i andra trådar, mest eftersom den tycks säljas för att sedan läggas ut om och om igen. Vågar mig inte på ref. men liknar mest 2433. Sen kan jag tycka att pusherknapparna och boetten är lite mer 50-tal, men jag är ingen expert

Ah, där ser man. Har missat den i andra trådar. Låter ju som ett tveksamt exemplar om den säljs upprepade gånger.
 

Brolle

Omega
Hej!

Jag har en snabb fråga. Här om dagen såg jag en annons för en liknade klocka som min egen.
På denna bild (https://klocksnack.se/threads/heuer-professional-diver-1000-844-3-automat.140807/) har TS lyckats få tag i ett gummi strap som passar fint.
Jag vart då otroligt sugen på något liknande, efter kontakt med TS och otaliga googlingar hittar jag inget vettigt.
Jag letar efter ett mörkgrönt gummistrap som gärna får linjera fint med caset precis som på TS klocka.

All hjälp uppskattas!

IMG_0136.jpeg




Med vänlig hälsning,

Brolle
 

PR1973

Rolex
Pledge Member
Har ni sett den här förut? Under ett enda år ska den ha delats ut till styrelsemedlemmar på Volvo, vilket såklart gör den mycket ovanlig. Carrera 2447NST, notera Heuer-loggan på subtavlan.

Mer info och bilder: http://www.bazamu.com/heuer-carrera-2447nst-volvo/

0094E407-AFE0-4378-B2FF-EAD344035890.jpeg
Finns några olika Heuer, både Carrera (flera olika generationer) och Autavia, med Volvo logga. Rejält ovanliga helt klart. Har inte hört historian om att de var för Volvos ledning innan dock. Hade snarare gissat på något som fanns i "tillbehörskatalogen" så att säga, om än dyrt så att få såldes.
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Tips på någon som servar Heuer i Sverige? Gäller en 1163.

Skövde Urteknik är Sveriges officiella servicecenter för nytt och vintage. Du kan maila dem en förfrågan och se vad de säger om kalibern.

Annars är det nog flera som skulle ta sig an din Autavia. Du fick ett bra tips här ovan, annars hade jag hört med Tidlösa Ur.
 
Senast ändrad:

Corgi

Rolex
2-Faktor
Tidlösa Ur skulle vara mitt förstahandsval. Skövde tror jag spontant inte på, de lär skicka den till Schweiz. Vet att de gjort det med äldre Heuer med vanliga Valjouxverk.

Mm, minns att de faktiskt gav mig det förslaget, Schweiz alltså, vid en vintageförfrågan så det är möjligt att det är deras vanliga gång. Lär ju vara extremt dyrt så det hade jag personligen valt bort isf.
 

frere

Audemars
2-Faktor
DSC5022-1.jpg

Herrejösses-klocka till salu hos tysk handlare! Har aldrig sett eller ens hört talas om Mareographe tidigare. Verkar vara en släkting till den abercrombie&fitch-märkta seafarern, fast i tuffare autaviakostym. Kronan till vänster verkar vara till för att ställa in den vridbara delen av subdial kl 9 mot aktuell månfas. Sjukt ball! (Här en länk för den som vill se mer)
 

PJW

Audemars
2-Faktor
DSC5022-1.jpg

Herrejösses-klocka till salu hos tysk handlare! Har aldrig sett eller ens hört talas om Mareographe tidigare. Verkar vara en släkting till den abercrombie&fitch-märkta seafarern, fast i tuffare autaviakostym. Kronan till vänster verkar vara till för att ställa in den vridbara delen av subdial kl 9 mot aktuell månfas. Sjukt ball! (Här en länk för den som vill se mer)
Baserat på helt subjektiva åsikter håller jag denna som en av de bästa sportkronografer som gjorts, dött lopp mellan Heuer eller A&F-märkt i koolhetsfaktor för min del
 
Topp