Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vacker pjäs
Tack!Riktigt snygg!
Får lätta upp med en gracil racing-kronograf i fint originalskick....
Ja, det är skönt att den är kvar. Man ser ibland hemska poleringar av Camaro-boetter som verkligen dödar linjerna!Fint när den stilenliga borstningen framträder. Grymt med spännet också. Hittade du ett gammalt till sist?
Riktigt graciös! Gillar tavlan skarptFår lätta upp med en gracil racing-kronograf i fint originalskick....
Tack, jag håller med!Riktigt graciös! Gillar tavlan skarpt
Någon som vet referens på denna?
Den har stötts och blötts en del i andra trådar, mest eftersom den tycks säljas för att sedan läggas ut om och om igen. Vågar mig inte på ref. men liknar mest 2433. Sen kan jag tycka att pusherknapparna och boetten är lite mer 50-tal, men jag är ingen expert
Finns några olika Heuer, både Carrera (flera olika generationer) och Autavia, med Volvo logga. Rejält ovanliga helt klart. Har inte hört historian om att de var för Volvos ledning innan dock. Hade snarare gissat på något som fanns i "tillbehörskatalogen" så att säga, om än dyrt så att få såldes.Har ni sett den här förut? Under ett enda år ska den ha delats ut till styrelsemedlemmar på Volvo, vilket såklart gör den mycket ovanlig. Carrera 2447NST, notera Heuer-loggan på subtavlan.
Mer info och bilder: http://www.bazamu.com/heuer-carrera-2447nst-volvo/
Jorå. Jag hade spam på en på auktion för två år sedan men glömde av den. Gick för ca 100k (ink avgifter)Har ni sett den här förut? Under ett enda år ska den ha delats ut till styrelsemedlemmar på Volvo, vilket såklart gör den mycket ovanlig. Carrera 2447NST, notera Heuer-loggan på subtavlan.
Mer info och bilder: http://www.bazamu.com/heuer-carrera-2447nst-volvo/
Kolla med Ingemar på urserviceinorr.se, Jag vet att han servat vissa vintage Heuerkalibrar och han brukar vara ärlig med vad han klarar och inte. Han kan också ordna med försäkrad t/r frakt.Tips på någon som servar Heuer i Sverige? Gäller en 1163.
Tips på någon som servar Heuer i Sverige? Gäller en 1163.
Tidlösa Ur skulle vara mitt förstahandsval. Skövde tror jag spontant inte på, de lär skicka den till Schweiz. Vet att de gjort det med äldre Heuer med vanliga Valjouxverk.Tips på någon som servar Heuer i Sverige? Gäller en 1163.
Per-Erik, urmakaremästare på Olofsfors Urmakeri & Hantverk, har servat båda mina Heuer Camaros och är mycket duktig!Tips på någon som servar Heuer i Sverige? Gäller en 1163.
Tidlösa Ur skulle vara mitt förstahandsval. Skövde tror jag spontant inte på, de lär skicka den till Schweiz. Vet att de gjort det med äldre Heuer med vanliga Valjouxverk.
Baserat på helt subjektiva åsikter håller jag denna som en av de bästa sportkronografer som gjorts, dött lopp mellan Heuer eller A&F-märkt i koolhetsfaktor för min del
Herrejösses-klocka till salu hos tysk handlare! Har aldrig sett eller ens hört talas om Mareographe tidigare. Verkar vara en släkting till den abercrombie&fitch-märkta seafarern, fast i tuffare autaviakostym. Kronan till vänster verkar vara till för att ställa in den vridbara delen av subdial kl 9 mot aktuell månfas. Sjukt ball! (Här en länk för den som vill se mer)