Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fast visarna är väl inte original? Och inte länken heller?
Länken är inte signerat av Heuer, visarna var i början av Heuer Carrera. Läste att inte alla länkar till denna version var signerade. Är de inte original?Fast visarna är väl inte original? Och inte länken heller?
Carrera? Du menar transitional Monaco? Visserligen är dina bilder tagna i vinkel men jämfört med referensexemplaren på OnTheDash så ser minutvisaren ut att vara för kort, timvisaren är för lång och kronografsekundvisaren är för lång och har fel färg - http://www.onthedash.com/chronograph/monaco-reference-1133b-transitional/Länken är inte signerat av Heuer, händerna var i början av Heuer Carrera. Läste att inte alla länkar till denna version var signerade. Är de inte original?
Eftersom spännet inte har Heuer-loggan och eftersom ändlänkarna inte är anpassade efter en Monaco-boett så har länken förmodligen inte sålts tillsammans med en Heuer-klocka från början. Att boxen till länken finns kvar tyder på att den sålts som ett separat tillbehör.
Du menar att länken inte är original ?Eftersom spännet inte har Heuer-loggan och eftersom ändlänkarna inte är anpassade efter en Monaco-boett så har länken förmodligen inte sålts tillsammans med en Heuer-klocka från början. Att boxen till länken finns kvar tyder på att den sålts som ett separat tillbehör.
Där klisterlappen sitter har det från början funnits en Heuer-logga som ser ut att ha nötts bort. Enligt lappen är den från Magnussons 125-års jubileum, vilket var 1987, så klisterlappen har inte suttit i boxen sedan den var ny ca 1969/70.
Jag är glad att du blev intresserad av denna klocka, för hittills har ingen kunnat svara på mina tvivel. Kan försäljningshistoriken för en klocka kontrolleras i Heuer-arkivet efter serienummer?Där klisterlappen sitter har det från början funnits en Heuer-logga som ser ut att ha nötts bort. Enligt lappen är den från Magnussons 125-års jubileum, vilket var 1987, så klisterlappen har inte suttit i boxen sedan den var ny ca 1969/70.
Det beror på hur man definierar original. Den är sannolikt inte original i betydelsen att den inte såldes tillsammans med din klocka från början. Däremot är den tillverkad av NSA som levererade likadana länkar till Heuer, men då med Heuer-logga på spännet och ändbitar som var anpassade till Monaco-boetten.Du menar att länken inte är original ?
Det finns tyvärr ingen omfattande försäljningshistorik kvar från Heuer-tiden så vitt jag vet.Jag är glad att du blev intresserad av denna klocka, för hittills har ingen kunnat svara på mina tvivel. Kan försäljningshistoriken för en klocka kontrolleras i Heuer-arkivet efter serienummer?
Det du skriver måste stämma, för ingen från vintage FB Heuer-gruppen kunde säga om det går att beställa ett utdrag. Tack för din hjälp, äntligen fick jag lite reda på om den här klockanDet finns tyvärr ingen omfattande försäljningshistorik kvar från Heuer-tiden så vitt jag vet.
Snyggt!Jag köpte den här klockan eftersom min dröm var att samla tre vintageikoner, motorsport, måne, dykare. Jag är nära nu, men jag har månen och dykare från Omega
Tack. Kommer jag att kunna kontakta dig på priv om jag har frågor om Monaco? Jag ser att du är en expertSnyggt!
Är tyvärr ingen expert men det går naturligtvis bra att skicka ett pm. Kan jag inte hjälpa dig så kanske jag åtminstone kan lotsa dig vidare till någon som kan.Tack. Kommer jag att kunna kontakta dig på priv om jag har frågor om Monaco? Jag ser att du är en expert
Jag har läst diskussioner om ett annat Monaco som du har varit involverad i och enligt mig är du mycket kunnig.Är tyvärr ingen expert men det går naturligtvis bra att skicka ett pm. Kan jag inte hjälpa dig så kanske jag åtminstone kan lotsa dig vidare till någon som kan.
Var bor du? Lättare att då ge rekommendationer.Jag har en Autavia Viceroy som nu börjat bråka med datumskifte. Den börjar byta som den ska vid 22:30-snåret och ska precis till att flippa över vid 00, men ”orkar” inte riktigt. Om man manuellt skruvar tillbaka till 21:30 (där ”quickset” börjar) så flippar den tillbaka till det datumet som den skulle bytat från och sen börjar skiftet om, utan framgång.
Gissar att ngt behöver bytas eller så kanske den bara behöver en rengöring. Hursom, Bergströms ville skicka den till Stockholm och sedan vidare till Schweiz, dom tippade på en kostnad på mellan 10-20k… saftigt tyckte jag. Så jag undrar om någon i detta forum kan tipsa var man kan vända sig?
Bild på bråkstaken:
Jag bor i Skåne, men skickar ju klart klockan om så behövs.Var bor du? Lättare att då ge rekommendationer.
Vill minnas att automat Heuer kan vara svåra att serva i Sverige.Jag har en Autavia Viceroy som nu börjat bråka med datumskifte. Den börjar byta som den ska vid 22:30-snåret och ska precis till att flippa över vid 00, men ”orkar” inte riktigt. Om man manuellt skruvar tillbaka till 21:30 (där ”quickset” börjar) så flippar den tillbaka till det datumet som den skulle bytat från och sen börjar skiftet om, utan framgång.
Gissar att ngt behöver bytas eller så kanske den bara behöver en rengöring. Hursom, Bergströms ville skicka den till Stockholm och sedan vidare till Schweiz, dom tippade på en kostnad på mellan 10-20k… saftigt tyckte jag. Så jag undrar om någon i detta forum kan tipsa var man kan vända sig?
Bild på bråkstaken:
Tack!Vill minnas att automat Heuer kan vara svåra att serva i Sverige.
Jag skulle kolla med Tidlösa Ur. Annars är det någon i England som folk brukar vända sig till. Abel court eller något liknande.
Tidlösa Ur
www.ulvakvarn.com
Åh, riktigt snygg!Min gammelHeuer.
Lite repor i plexit men i övrigt typ nos-skick
TackÅh, riktigt snygg!