• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

HEUER-tråden

Corgi

Rolex
2-Faktor
Nu hemma.
E24A279A-C33E-453B-8BA8-6E43C697DA1B.jpeg
860DE63C-794A-4F3E-8E09-71FD472F6B8A.jpeg

Oerhört trevlig modell, även om denna ju har sina brister, främst med avsaknad av minutindexringen.
Designen känns klockren faktiskt. Har själv förut inte kollat mkt på Heuer pga höga priser men de verkar kommit ner samtidigt som allt annat stigit, så nu känns de intressanta för mig

Roligt om det stämmer, dock inget jag märkt på de modeller jag sneglar på. Däremot verkar du ha rätt i att mycket annat stigit, däribland skindivers av allehanda märke. Inget jag har belägg för mer än mina egna observationer, men jag vill minnas att det nästan bara var de namnkunniga som betingade höga priser för 3-4 år sedan — hursomhelst ett sidospår, störtskön klocka!! ☺️
 

fc2

Rolex
23_008.jpg
23_017.jpg
23_012.jpg

Någon som klämt på denna? Så sjukt ball! :cigar:
Hur är det med service av dessa verk nu for tiden? Vill minnas att brist på delar var en grej för flera år sedan men det kanske blivit bättre på senare år?

18 000 utrop, inga bud än så länge.
 

PR1973

Rolex
Pledge Member
Hur är det med service av dessa verk nu for tiden? Vill minnas att brist på delar var en grej för flera år sedan men det kanske blivit bättre på senare år?

18 000 utrop, inga bud än så länge.
Skulle inte säga att det är ett problem om man bara vänder sig till rätt utmakare. Det senare kan dock vara en utmaning, det finns dock några i Sverige som servar Caliber 11/12/15.
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Många frågor. Varför finns det inget foto på backlocket insidan, där referensnumret finns. Urverket ej signerat Heuer. Den ska inte vara gjord av stål. Allt tryckt på urtavlan är gult, så boetten bör vara guldpläterad.

Visste inte att det var en sanning att gul & svart tavla = guldpläterad. Finns väl iaf en på forumet med heuer-logo på insidan baklock med den färgkombinationen i stål, men båda kan ju förstås vara fel. Beroende på ref är det inte självklart med Heuer på bryggan, men kan inte uttala mig om det ska vara så på just denna (edit: verkar troligt med tanke på 1945 iofs). Flera äldre är bara märkta ”R” för Valjoux och ibland på ställen man inte ser förrän de är nedmonterade. Har inte synat detta ur närmre än så, men du har helt rätt i att man bör söka svar på dessa och andra frågor om man är spekulant. 🙂
 

andskand

Cartier
Visste inte att det var en sanning att gul & svart tavla = guldpläterad. Finns väl iaf en på forumet med heuer-logo på insidan baklock med den färgkombinationen i stål, men båda kan ju förstås vara fel. Beroende på ref är det inte självklart med Heuer på bryggan, men kan inte uttala mig om det ska vara så på just denna (edit: verkar troligt med tanke på 1945 iofs). Flera äldre är bara märkta ”R” för Valjoux och ibland på ställen man inte ser förrän de är nedmonterade. Har inte synat detta ur närmre än så, men du har helt rätt i att man bör söka svar på dessa och andra frågor om man är spekulant. 🙂
Här är några svar på mina tvivel.
 
Topp