• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

HEUER-tråden

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Cool...


Skärmavbild 2021-05-14 kl. 15.10.16.png
Skärmavbild 2021-05-14 kl. 15.10.29.png
 

azzurro

Omega
2-Faktor
Underbar!
En till på samma tema (tyvärr inte min): manuell Autavia, tidigt 70-tal.
 

Bilagor

  • 12BD7F11-AAB2-4661-9A75-AE9E7566C0D7.jpeg
    12BD7F11-AAB2-4661-9A75-AE9E7566C0D7.jpeg
    133.4 KB · Visningar: 21
  • Like
Reactions: Jox

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Det är väl inte mindre stabilt än guldpläterade spännen, och det finns det ju gott om?
Plätering är väldigt "stabil" dvs häftar utmärkt på materialet under. Problemet med Heuers beläggningar var att de släppte från metallen om jag inte missminner mig. Sedan var det säkert inte så hårda som kan kunnat önska sig heller.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Bara att gratulera till en härlig klocka @Donkii. Allt med marint tema är ju störtkul.
Absolut, oftast kommer det med nån rolig färg till vilket är trevligt under dessa tider. Kan ångra ibland att man inte köpte nån Yema Yachting när de låg bättre i pris osv.. men.. man får väl vänja sig vid att det aldrig blir billigare:hungover:
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Absolut, oftast kommer det med nån rolig färg till vilket är trevligt under dessa tider. Kan ångra ibland att man inte köpte nån Yema Yachting när de låg bättre i pris osv.. men.. man får väl vänja sig vid att det aldrig blir billigare:hungover:

Jag vill ju ha en Skipper jag, men lite samma där. Yachting-kronograferna brukar vara roliga med sina sub-dials. Får väl se om jag böjer mig för frestelsen till slut. ☺️
 
  • Like
Reactions: Jox

Corgi

Rolex
2-Faktor
Fick just en bild från Robert Tidlösa Ur och att klocka är klar. Subvisarna låg otippat nog i verket… hade hoppats att skavet i kanten skulle följas mer då jag trodde det saknades en glasring. Men i övrigt finfin!
D52716D3-BD1C-4BE8-9F98-6FBE6FD717E3.jpeg

Man blir alltid glad när man får det där mailet. Hur fin som helst, och Valjoux 92 👌🏻. Skulle vara kul att se lite wristshots framöver, har själv gått i tankarna om en såndär.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Som min magkänsla sade visar det sig att det egentligen ska var en bredare armeringsring som går upp över tavlan lite, som dessutom ska ha minutskala… aldrig kan det bara få funka 😭 Jag som för en gångs skull kostade på en klocka en riktig finservice….

Den ska såklart var hopplös att få tag i…

Aja det är som det är, men skulle vara evigt tacksam (och betalar bra) om någon kan få tag i en, genom eget lager eller kontakter… någon som hänger på något Heuer-forum eller så (ping @PR1973 och @TorNet kanske..(?)) får väldigt gärna fråga där. Såvitt jag förstår är klockan 3647 ref (ej 100% säker men nära), och verket är ett Val92.

armeringsringen ska vad jag förstår se ut på detta vis, alltså med minutskala samt att den går in en bit på tavlan.
1343823A-2B2B-4449-8C78-BB4369426D8E.jpeg
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Såklart ska det vara en indexring. Ibland blir man förblindad av att klockan ändå är så fin. Lycka till med jakten @ANALOGUE. Jag ska försöka kolla med de jag vet som kan Heuer bättre än jag som inte hänger här.
 

TorNet

Panerai
2-Faktor
Som min magkänsla sade visar det sig att det egentligen ska var en bredare armeringsring som går upp över tavlan lite, som dessutom ska ha minutskala… aldrig kan det bara få funka 😭 Jag som för en gångs skull kostade på en klocka en riktig finservice….

Den ska såklart var hopplös att få tag i…

Aja det är som det är, men skulle vara evigt tacksam (och betalar bra) om någon kan få tag i en, genom eget lager eller kontakter… någon som hänger på något Heuer-forum eller så (ping @PR1973 och @TorNet kanske..(?)) får väldigt gärna fråga där. Såvitt jag förstår är klockan 3647 ref (ej 100% säker men nära), och verket är ett Val92.

armeringsringen ska vad jag förstår se ut på detta vis, alltså med minutskala samt att den går in en bit på tavlan.
1343823A-2B2B-4449-8C78-BB4369426D8E.jpeg
Hör med Mika: https://vintageheuercarrera.com/
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Särskilt när man råkar ha rätt kontakter och själv kommer undan lätt…. Tyvärr inte så denna gång men jag håller hoppet vid liv. Har typ bombarderat världen med krokar så hoppas det nappar ngn stans 😂
Har man bara is i magen så… den funkar ju utan ring men jag förstår känslan, you can’t unsee it.
Tänkte på @Darren Cal.11/12 , men han har inte synts till på ett tag. Ping!
 

PR1973

Rolex
Pledge Member
Som min magkänsla sade visar det sig att det egentligen ska var en bredare armeringsring som går upp över tavlan lite, som dessutom ska ha minutskala… aldrig kan det bara få funka 😭 Jag som för en gångs skull kostade på en klocka en riktig finservice….

Den ska såklart var hopplös att få tag i…

Aja det är som det är, men skulle vara evigt tacksam (och betalar bra) om någon kan få tag i en, genom eget lager eller kontakter… någon som hänger på något Heuer-forum eller så (ping @PR1973 och @TorNet kanske..(?)) får väldigt gärna fråga där. Såvitt jag förstår är klockan 3647 ref (ej 100% säker men nära), och verket är ett Val92.

armeringsringen ska vad jag förstår se ut på detta vis, alltså med minutskala samt att den går in en bit på tavlan.
1343823A-2B2B-4449-8C78-BB4369426D8E.jpeg
Kolla med https://swisswatches-andmore.com/de/online-shop/

Kunde inte hitta det när jag kollade snabbt men inte omöjligt att de har mer delar.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Nu hemma.
E24A279A-C33E-453B-8BA8-6E43C697DA1B.jpeg
860DE63C-794A-4F3E-8E09-71FD472F6B8A.jpeg

Oerhört trevlig modell, även om denna ju har sina brister, främst med avsaknad av minutindexringen.
Designen känns klockren faktiskt. Har själv förut inte kollat mkt på Heuer pga höga priser men de verkar kommit ner samtidigt som allt annat stigit, så nu känns de intressanta för mig
 
Topp