Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt grisig!
...är det bra eller anus?Riktigt grisig!
Haha! Det är såklart bra! Den är sjukt fin!...är det bra eller anus?
Tack, kompis!Haha! Det är såklart bra! Den är sjukt fin!
Tack som faen!Fantastisk klocka och grattis till en supertrippel.
Funderat lite på att köpa tillbaka modellen som var min första riktiga klocka och startade
mitt intresse. Såldes dock 1998 för 3.600kr..... Gissar att de gått upp en del ;D
Ja vet. Såg ett ex häromåret på länk för ca 80k vill jag minnas.Tack som faen!
Kul att du hade den som första riktiga klocka, inget dåligt val gosse!
Jag är rädd för att du inte riktigt vill veta utvecklingen på dessa klockor men jag kan säga att bara den länk du har på bilden där går på mellan 30-50 000 kr!
Den är alltså lika dyr som en klocka i dagsläget, galet!
Finns exemplar som lätt gått för det dubbla men det är oftast ovanliga varianter typ tidiga pandor mfl.Ja vet. Såg ett ex häromåret på länk för ca 80k vill jag minnas.
Fattar, jag är lite skadad av min historia och kan inte betala dagens priser för Heuer fast jag tycker de är fantastiskaFinns exemplar som lätt gått för det dubbla men det är oftast ovanliga varianter typ tidiga pandor mfl.
Förstår dig full ut men med tanke på din avatar måste du skärpa till dig snarast!Fattar, jag är lite skadad av min historia och kan inte betala dagens priser för Heuer fast jag tycker de är fantastiska
klockor och det märke som ligger mig varmast om hjärtat. Har NOLL Heuer i lådan. SKANDAL.
Funderade precis på om bil och klocka var uppkallat efter något annat, en vind eller liknande... Men då vet jag. Grym trippel du har!Förstår dig full ut men med tanke på din avatar måste du skärpa till dig snarast!
Min koppling till Heuer handlar i princip enbart om Camaro i och med att jag har bilen som Jack Heuer döpte klockan efter..
'.....it is the Chevrolet car name that made us register the name for watches. The main reason to select that name was its sound and easy pronouncement. In a watch name its international acceptance is a key factor, it must be able to be pronounced in most key languages..........We of course also liked the Camaro name because it was a name of a nice sporty car that our key market segment of consumers was certainly aware of.' Jack Heuer
Tack, jag trodde aldrig någonsin att jag skulle köpa så här dyra klockor som jag gjort men på något sätt är det ju ändå en placering samtidigt som man får njuta av mekaniska och vackra små mästerverk!Funderade precis på om bil och klocka var uppkallat efter något annat, en vind eller liknande... Men då vet jag. Grym trippel du har!
1998, har du någon annan relevant prisreferens från tiden?Fantastisk klocka och grattis till en supertrippel.
Funderat lite på att köpa tillbaka modellen som var min första riktiga klocka och startade
mitt intresse. Såldes dock 1998 för 3.600kr..... Gissar att de gått upp en del ;D
Sålde på Kaplans.1998, har du någon annan relevant prisreferens från tiden?
I det sammanhanget var det inte så tokigt ändå, men förstår precis det du nämner med känslan att betala så mycket mer idag. Som tur är har man oftast köpt något i samma marknad som det man sålde. På det sättet ångrar jag inget. Sålde ju min Heuer dyrt så den är jag nöjd med även om jag gärna haft en Autavian jag startade tråden med i lådan idag.Sålde på Kaplans.
Omega speedmaster II 3.500kr, Rolex Sub 12-13K
Vill minnas att det var riktmärken när man sprang runt uppe på Royal Viking med klockgubbarna.
Jag var ju riktig junior, så hade inte så mycket koll eller pengar.
Ja jävlar, mycket klockor har kommit och gått i olika ekonomier. klockan i din första post är ju fantastisk.I det sammanhanget var det inte så tokigt ändå, men förstår precis det du nämner med känslan att betala så mycket mer idag. Som tur är har man oftast köpt något i samma marknad som det man sålde. På det sättet ångrar jag inget. Sålde ju min Heuer dyrt så den är jag nöjd med även om jag gärna haft en Autavian jag startade tråden med i lådan idag.
Är tavlan hemmamålad?!Nu äntligen har jag fått tillbaka min gamla Heuer efter glasbyte och genomgång.
Tror det är glaset som är märkligt.Är tavlan hemmamålad?!
Tror det är glaset som är märk
Ok, men den tavlan måste vara bättrad för allt ser märkligt lite märkligt ut och inte är det glaset som spökar här!Urtavlan är original och i lite sämre skick. Glaset är bytt och helt nytt så man ser skavankerna på urtavlan.
Känns väldigt svårt och dyrt. Hade själv en dassig Carrera 3647a och letade lite. Kanske någon form av brytningsfel som påverkar siffrorna? Ser ju även ut som sprickor på glaset.Ok, men den tavlan måste vara bättrad för allt ser märkligt lite märkligt ut och inte är det glaset som spökar här!
Kanske läge att leta en ersättningstavla för det är ju en fin modell!?