Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inte heller stenkoll men mtp avsaknad av ladderlänk (dyr) och ganska trist boett känns den inte jättebillig?Hmmm tycker snarare den verkar gått billigt, har iofs inte stenkoll.
Inte heller stenkoll men mtp avsaknad av ladderlänk (dyr) och ganska trist boett känns den inte jättebillig?
Kul att de passade Grym klocka!
Gillar verkligen de där! Känns löjligt prisvärda. Är din den som var på K&S nyss? Hojta om du tröttnarKänner mig lite mer hemma i Heuer tråden än TAG Heuer tråden med denna och 80-talet får väl ändå anses som vintage idag. Gillar verkligen klockan och de positiva sidorna är främst bezeln, länken och tavlan.
Ja precis, köpte den i höstas. För mig som växte upp med Senna som barndomsidol är TAG kul.Gillar verkligen de där! Känns löjligt prisvärda. Är din den som var på K&S nyss? Hojta om du tröttnar
Stenhård! Passade bra på armbandet tycker jag.Lär väl dela med mig av nyförvärvet här också. Riktig slitvarg till beater.
Tack! Ja dom mögelgröna index matchar rätt braStenhård! Passade bra på armbandet tycker jag.
Riktigt fina klockor. 2447 är min favorit Heuer. Skulle nog välja en 2447S. Bandhornen och boetten tillsammans med en clean tavla är dess styrka.Ny fin artikel om vintage Carrera på Hodinkee: https://www.hodinkee.com/articles/reference-points-tag-heuer-carrera
En hel del godbitar, som t.ex att de riktigt tidiga Carrera-kronograferna hette ”Chronomatic”, innan Breitling tog det vidare.
Eller de helt sjuka Dato-modellerna. Speciellt de med datumet vid 12 som blockerades av kronografens sekundvisare.
Grymma bilder och en hel del intressanta modeller jag aldrig sett tidigare.
För min del så är det två saker med Carrera som jag alltid går igång på. Bandhornen, de är helt magiska.
Och det som tydligen kallas ”tension ring”, med skalorna.
Vad definierar en Carrera för er?
Trevlig klocka! Men eftersom det här är vintagedelen av forumet så tror jag du har bättre chans att få ett svar i Tag Heuer tråden i vanliga delen av forumetTjena gruppen,
Tänkte byta ut min Tag Heuer formula 1 klocka mot en automatisk klocka. Har väldigt lite koll på värde osv men vad kan man tänkas få för en sån, bifogar en bild
Första steget är att klura ut vad det är för verk och sedan googla en hel del…Jag var lite övermodig och badade med denna i helgen. Fick imma på glaset och sen började klockan gå som när batterier är på väg att ta slut. 5 sek i taget. Nu med nybytt batteri så funkar den inte så jag antar att vattnet knäckte den.
Hur är möjligheten att byta Quartzverk? Ska man leta efter en donatorklocka med passande verk eller kan det gå att hitta som reservdel?
Första steget är att klura ut vad det är för verk och sedan googla en hel del…
Uppdatering angående klockan är att jag gick tillbaka till urmakaren som jag bytte batteriet hos tidigare i veckan. Han trodde att han kunde få den att fungera genom att rengöra spolen. Hämtade ut den idag och den fungerade! Det var ju kul. Kostade 900 kr och jag fick 6 mån garanti. Men det blir inget mer bada med den.ETA/ESA 955.114?