• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

HEUER-tråden

Precis, kan man bara släppa märkesfixeringen så finns andra (prisvärda) alternativ.

908182eb-9b3b-445e-8cc8-a7c3f5bf2e26_zps3a5e2f8d.jpg

Hur upplever ni storleken? Har tyvärr inte haft chansen att klämma på någon med detta case IRL. 510.523 jag hade var alldeles för stor för mina handleder, ett helt annat case förvisso men i alla fall :)

Tack på förhand.
Den är liten, klena och korta bandhorn. Var rätt onöjd till jag testade detta nos coframbandet

Hur upplever ni storleken? Har tyvärr inte haft chansen att klämma på någon med detta case IRL. 510.523 jag hade var alldeles för stor för mina handleder, ett helt annat case förvisso men i alla fall :)

Tack på förhand.

Smaksak naturligtvis - jag har ganska tunna handleder men tycker de äldre Carrerorna känns små (36 mm är de väl?). Camarons 37 mm funkar däremot bättre, kanske tack vare den fyrkantiga formen.

Smaksak naturligtvis - jag har ganska tunna handleder men tycker de äldre Carrerorna känns små (36 mm är de väl?). Camarons 37 mm funkar däremot bättre, kanske tack vare den fyrkantiga formen.
Tyvärr är jag av samma åsikt som dig, de äldre carrerorna känns väldigt små på armen. Kanske värt att prova detta case :)

Förmodar det är samma boett...

37 x 44 mm

Med seamaster 39 mm
image.jpg

Seamaster 36 mm
image.jpg

Seamaster 34 mm
image.jpg

Jätte stort tack, verkligen!
Ser mycket mindre ut än jag trodde, beror nog till stor del som du säger pga de korta bandhornen, samt dess placering pga dess boettform.. Fan, mycket mindre än jag först trodde.. Får mig att tänka om lite vad gäller Camaron.

Jätte stort tack, verkligen!
Ser mycket mindre ut än jag trodde, beror nog till stor del som du säger pga de korta bandhornen, samt dess placering pga dess boettform.. Fan, mycket mindre än jag först trodde.. Får mig att tänka om lite vad gäller Camaron.

Inga problem!
Mmm, sm300 är rätt lik min Autavia tex. Camaron bärs kanske som en DJ på skinnband nu när jag tänker efter och inte som en 34 mm. Men det är ju ingen rättvis jämförelse heller. Den bär klart mindre än vad jag först trodde med.

https://klocksnack.se/threads/heuer-pre-tag-1000-200m-vintage-sub-n-nos-ss.36489/
Är den här verkligen NOS? Hur kan visarna ha blivit så slitna om den bara legat i låda? Ser polerad ut?

Klockan är inte annonserad som NOS, den är annonserad som nära nyskick, den är använd, extremt lite använd för sin ålder men visst är den använd.

Som sagt, märken på kronan... Borde väl säga allt. Varför visarna blivit som de är är helt oklart, kanske en av våra sköna lirare kan förklara.

Come on! De flesta tycker de är bra, men man kan inte ha alla på sin sida.

Än en gång NNOS = NEAR NEW OLD STOCK

Du får nog läsa din annons igen, du skriver nyskick och NOS-skick. Sedan har jag aldrig sett nnos tidigare? Det räcker väl säga att den är i riktigt bra skick, låt bilderna tala för sig själv (som även de behöver bättras)

Du får nog läsa din annons igen, du skriver nyskick och NOS-skick. Sedan har jag aldrig sett nnos tidigare? Det räcker väl säga att den är i riktigt bra skick, låt bilderna tala för sig själv (som även de behöver bättras)

Tycker det stog väldigt tydligt i annonsen att klockan har märken och skicket är 94/100 samt "är nära nyskick". Jag har ändrat det nu så det framgår mer tydligt att klockan faktiskt har använts.

Bilderna är väl ändå inget fel på. De flesta annonserar med gryniga bilder från mobilen.

Tycker det stog väldigt tydligt i annonsen att klockan har märken och skicket är 94/100 samt "är nära nyskick". Jag har ändrat det nu så det framgår mer tydligt att klockan faktiskt har använts.

Bilderna är väl ändå inget fel på. De flesta annonserar med gryniga bilder från mobilen.

Uppenbarligen har du nån form av hygglig kamera då du klankar på andras mobilbilder.. Men det ser ut som att bilderna är tagna i en ångbastu.

Bra bild från en 3000kr kamera med 40år gammalt objektiv.
4_1-jpg.15109

Din bild:
dsc_0006-jpg.118424

Du har ju noll skärpa på boetten, är omöjligt att se hur pass skarpa kanter det är på den.

Bättre bilder? :) Och vad säger panelen om priset? Jag vet inte hur jag ska prissätta den...

En annan på uret.se http://www.uretvintage.se/tag-heuer-quartz-diver-pv-68620.html

Min annons: https://klocksnack.se/threads/heuer-pre-tag-1000-200m-vintage-sub-n-nos-ss.36489/
Urets beg. Priser är åt h-e enligt mig, speciellt på TAG & Breitling. Halvera det så är du närmare marknadspris och vad de går för på tratten, gäller ex i lika bra skick som din :)

Edit. Såg att din var pre-TAG, dock Quartz men mellan 4-6~ skulle jag tippa

Tillbaka
Topp