• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

HEUER-tråden

Mycket prat om andra märken i denna eminenta tråd.......:)
image.jpg

980.032L

Mvh

Tänkte liva upp tråden lite med några halvkassa bilder på några helsköna klockor.
d822b546423cb9bb182f931424d802db.jpg
067cec730703b70cb1deb5688c2232f0.jpg
d6cb7f1ae859f57d05e2f780ba68f170.jpg
27cd0ee5dbe190432b6f9949743f69a5.jpg

Heuer's är så jäkla sköna i sitt formspråk och de känns verkligen gedigna.

Vad är er anledning till att digga Heuer's?

Trevligt! Väldigt trevligt!

Kopplingen till motorsport under 60-70-talet var det som fick in mig på Heuer. Sen gillar jag designen och historien kring företaget.

Tänkte liva upp tråden lite med några halvkassa bilder på några helsköna klockor.

Heuer's är så jäkla sköna i sitt formspråk och de känns verkligen gedigna.

Vad är er anledning till att digga Heuer's?

1553 på Nato var rätt schysst. Måste nog prova det, tror jag...

Finns det nån anledning att INTE digga Heuer?!? ;-)

Do you guys want to see something very cool ?????

My friend & fellow danish Heuer collector has posted a photo groupshot of all his Autavia's on ON THE DASH - here's the link
http://www.chronocentric.com/forums/heuer/index.cgi?page=1;md=read;id=76128

His goal was to collect an Autavia with every different movement they were produced with. There are some very rare pieces in amongst the mix including prototypes & rarely seen examples.
I am proud to have helped him complete his collection by selling him the rarest of the automatic GMT's.

Enjoy his dedication

Do you guys want to see something very cool ?????

My friend & fellow danish Heuer collector has posted a photo groupshot of all his Autavia's on ON THE DASH - here's the link
http://www.chronocentric.com/forums/heuer/index.cgi?page=1;md=read;id=76128

His goal was to collect an Autavia with every different movement they were produced with. There are some very rare pieces in amongst the mix including prototypes & rarely seen examples.
I am proud to have helped him complete his collection by selling him the rarest of the automatic GMT's.

Enjoy his dedication

Fantastic! People with a mission can achieve cool things!
Which GMT did you sell him?

Hej på er alla.
snubblade över denna klocka idag.
vad jag förstått efter lite googling är det en
heur camaro 7730.
tydligen kom den med läderband men det gick sönder och byttes då till denna Tissot länk som syns på bilden.
Jag vred upp den och den tickade igång direkt.
Provade även att starta kronometern men det gick inte.
Om jag förstått det rätt så borde det väl vara värt att reparera denna klocka? Finns det ngn speciell urmakare som ni kan rekommendera för renovering av Heur.
Lite bilder:
3e64ff29caa3fcfd4cc25d147cac6ca6.jpg
18fa72a307fab2a8c6dafbb0df52066b.jpg

Tack på förhand

Tillbaka
Topp