• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

HEUER-tråden

Nu med några minuter på nacken så vågar jag påstå att den klockan inte är en Heuer.
Dels är tavlan i ett alldeles för gott skick för att vara 60-70år gammal och Heuer är alldeles för stort på tavlan och tryckt för "fett".

Jag undrar samma sak som Aurum, varifrån kommer den?

Nu med några minuter på nacken så vågar jag påstå att den klockan inte är en Heuer.
Dels är tavlan i ett alldeles för gott skick för att vara 60-70år gammal och Heuer är alldeles för stort på tavlan och tryckt för "fett".

Jag undrar samma sak som Aurum, varifrån kommer den?

En bekant hade den tidigare tyckte den var ruskigt fin så jag tog kort på den mer än så vet jag tyvärr inte

Ställer även mig lite tveksam till denna kronograf. Var kommer den ifrån och har du fler bilder?

Påminner den inte en hel del om äldre Leonidas?
Leonidas%20waterproof%20chronograph%202%20register%201950.jpg

En bekant hade den tidigare tyckte den var ruskigt fin så jag tog kort på den mer än så vet jag tyvärr inte

Jag tror inte detta uret startade sitt liv som en Heuer, känner inte igen boetten och tavlan är ommålad av någon annan än Heuer. Har gärna fel men misstänker att det är så här.
Påminner den inte en hel del om äldre Leonidas?
Leonidas%20waterproof%20chronograph%202%20register%201950.jpg

Tycker inte jag ser någon gemensam nämnare?

Har vi någon Camoro ägare här eller möjlig tidigare ägare :) ?

Camaron är grym. Hade en på G tidigt i min "klockkarriär" för en spottstyver, men tackade nej...
Skulle helst vilja ha en med ljus tavla,2 sub dials & datum! Men de hittas aldrig till salu, om inte hos de stora Tyska handlarna som inte svarar på mail & vill ha hutlöst betalt...

Tillbaka
Topp