• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

HEUER-tråden

Tack för svaren, påväg in och ska byta batteri nu. Men den har tickat på sen imorse. Det är ingen som vet om TAG H/ Heuer quartzare har något känt problem med urverken?

Tack för svaren, påväg in och ska byta batteri nu. Men den har tickat på sen imorse. Det är ingen som vet om TAG H/ Heuer quartzare har något känt problem med urverken?

Det är standardverk i dom så några speciella problem finns inte. Skulle verket mot förmodan vara kasst så kostar det inte många hundralappar med ett nytt.

Det är standardverk i dom så några speciella problem finns inte. Skulle verket mot förmodan vara kasst så kostar det inte många hundralappar med ett nytt.
Tack för tipset men skickar tillbaka den. Var förbi min urmakare och batteriet var top men urverket behöver en genomgång.

Sorry för att jag "kapat" tråden men tyckte en sista uppdatering va på sin plats ifall någon råkar ut för samma sak

Tack för tipset men skickar tillbaka den. Var förbi min urmakare och batteriet var top men urverket behöver en genomgång.

Sorry för att jag "kapat" tråden men tyckte en sista uppdatering va på sin plats ifall någon råkar ut för samma sak

Synd att det inte var så enkelt som batteriet. Sällan problem med dessa quartz-verk men ibland så händer det. Ut på jakt igen bara :D

Klockan är min och det var jag som sålde den till Erik1. Klockan var tip-top och har aldrig krånglat när jag packade ner den, när Erik1 öppnar paketet står sekundvisaren och "hackar" på samma ställe. Var ganska ordentlig och packade den väl, men kan något ha hänt under själva transporten? Kan jag lämna in den för service vart som eller krävs det något speciellt?

Lemania1345_3.jpg

Satan så grym den är.. Någon som sitter på en?

Snart blir jag också med Heuer, återkommer då ;)

Lite OT kanske men jag råkar sitta på orginalet ;-)
Som jag förstått det.

image.jpg

Lite OT kanske men jag råkar sitta på orginalet ;-)
Som jag förstått det.

image.jpg

Stämmer.. men Heuer tillverkade dom.

1964 patenterade Aquastar 5-minute countdown och -65 började Heuer tillverka och distribuera dessa och nått år senare lades Heuer till på urtavlan och urverket var ett Felsa 4000N. 1976 började Heuer tillverka sina helt egna Regatta ur, ref 134.500 och 134.505 med Lemania 1345 verk.

11AquaRegHeuer.jpg

11Reg134500.JPG

Stämmer.. men Heuer tillverkade dom.

1964 patenterade Aquastar 5-minute countdown och -65 började Heuer tillverka och distribuera dessa och nått år senare lades Heuer till på urtavlan och urverket var ett Felsa 4000N. 1976 började Heuer tillverka sina helt egna Regatta ur, ref 134.500 och 134.505 med Lemania 1345 verk.

11AquaRegHeuer.jpg

11Reg134500.JPG

Tack för klargörandet.
Väntar ivrigt på att min ska komma tillbaks från Erikssons efter en välbehövlig service efter 35 år utan! Den snurrade ändå. Lemania urverk ska det vara också.

Tänk dig att slänga upp en säljes här på KS med en 2446 för 60k.. haha.. folk skulle undra om det brunnit..

I am sorry to rain more misery on those that hope to expand their Heuer collection but its only going to continue getting more expensive.
Even higher production Heuer models ( ie. The automatic Viceroy Autavia ) were produced in extremely small numbers compared to model runs by other producers - Rolex, Omega, etc.
Over the last 5 years its like the watch collecting world woke up to sleepy old Heuer's & now everyone wants one. Due purely to the influx of new buyers the demand has increased many times over.
Prices 6 years ago were very reasonable , even for rarer execution models. Nerds like me were able to scoop up rare and interesting models at affordable prices just to satisfy our curiosity/ hold it in our own hands and be amazed by the wonder in front of us - without the notion of profitering on the watch. There are now individuals that step into the higher end, speculating & then selling rare models for pure profit. Its a pump & dump scenerio & quite frankly its really annoying me :rage:
In the mean time people like me that have had a passion for the mark for well over 10 years are priced out of further purchases.

Oh well i shouldn't grumble too much, i had a good run buying & collecting vintage Heuer's from my first in 1995 up until the secret got out in 2010 :happyhappy:
- Darren

Ni som läser någon sida bak kan se hur jag kämpade med en annan quartz Heuer, fick precis hem en ny ifrån staterna som verkar ticka på prima! Nytt PVD nato och lite polering av glaset så kommer den här flyga i sommar
2015-06-10 19.31.36.jpg
2015-06-10 19.31.42.jpg
2015-06-10 19.31.52.jpg
Ser ut som det sitter ett lager olja/smuts på insidan av glaset? Haft det på några av mina ur av någon anledning.

Ser ut som det sitter ett lager olja/smuts på insidan av glaset? Haft det på några av mina ur av någon anledning.
Det är det det är? Har putsat framsidan ordentligt nu med viss bättring ändå.

Tänkte skicka in den till Skövde Urteknik tror jag så kan de fixa eller byta glaset och förhoppningsvis få den tät. Har tänkt ha den som beater så vore trevligt om det gick att få den badtålig.

Tillbaka
Topp