• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

HEUER-tråden

Nu får jag vara med i den här skojiga tråden:)
Klockan på bilden är en Heuer Diver ref: 980.004 från tidigt 80-tal.
image.jpeg

Snart tillbaka på länk, väntar på att posten ska leverera min clasp extension.

Hmmmm...

Packar ner mina Carrera's för att skicka tillbaka dom till servicegubben, då saker & ting måste åtgärdas efter service.

heuer.jpg

Passar på att skicka med 2 andra gamla kronografer samtidigt för bra deal.
MEN sååååå frustrerande att vara utan favoriterna i ytterligare veckor/månader...:arghh:
Får drägla i denna tråden istället...

På tal om service; jag fick 1153:an lätt polerad vid servicen (trots att jag bad om ingen polering, så missuppfattades det...).
Även glaset byttes då det var en spricka i det & antagligen sprack/gick sönder då det skulle monteras bort/tillbaka.

Kommentarer på utförandet från er experter?

IMG_9227.JPG
IMG_9228.JPG
IMG_9229.JPG
Aj det var inget kul att höra, mycket märkligt att polera emot ägarens instruktioner. Kan urmakaren möjligen ha repat klockan och då valt att polera?
Hoppas du får lämplig kompensation för det.
Gamla glas kan alltid spricka. Frågan är väl varför han monterat bort det? Var det för att kunna polera klockan?

Aj det var inget kul att höra, mycket märkligt att polera emot ägarens instruktioner. Kan urmakaren möjligen ha repat klockan och då valt att polera?
Hoppas du får lämplig kompensation för det.
Gamla glas kan alltid spricka. Frågan är väl varför han monterat bort det? Var det för att kunna polera klockan?

Ja säg det...
Jag får en service gratis som lite kompensation i alla fall.

Vill ju inte heller göra mig allt för osams med honom. Det är ju inte många som vill/kan hantera dessa gamla godingar.

Skall tilläggas att det finns lite olika tillverkare av boetterna och att det därför inte är säkert att alla ändbitar på länkarna passar lika bra. Finns en bra post på onthedash om det där man kan kolla serienummer och se vilken ändbit man skall ha.

Inte särskilt. Säljs en hel del på CT och eBay :)

Precis som @Donkii skriver så dyker det upp rätt ofta och det finns ett par till salu på ebay nu. Priserna är däremot lätt bisarra och räkna med minst 1000 usd för en i fint skick.

Skall tilläggas att det finns lite olika tillverkare av boetterna och att det därför inte är säkert att alla ändbitar på länkarna passar lika bra. Finns en bra post på onthedash om det där man kan kolla serienummer och se vilken ändbit man skall ha.

Tack för hjälpen @Donkii och @PR1973 ! Ska kika på Ebay.
@PR1973 Menar du att boetterna till 1163 kom från olika fabriker?

Do you people want to watch something really amazing ????

Follow this ebay auction -
http://www.ebay.com/itm/181906308716?ru=http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_nkw=181906308716&_rdc=1

Its impossible to guess how far this rare rare piece will go - its fair to say this is the first one of these ever offered up for sale in an auction format.
This is going to go a long way !!!!

- Darren

Get ready people if you want to watch this one end live !!!!!!

There has been little communication from him - yes he has a second Autavia but is it the same model ????? Personally i doubt it very much !
He was unaware of many of the details of this one he is selling , i think some of the very minor important differences may have escaped him & he thinks he has a second one.
Having said that i would love to be wrong & see a wonderful 2nd example come forward.
Fingers crossed he will show it publicly at some point.

Tillbaka
Topp