• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

HEUER-tråden

I vilket fall: en heuer carrera inköpt ny av min far på 70-talet. ref 73653 vad jag fått fram.

IMG_2789.JPG

Såja, vilket fynd ! Med länk och box å grejer. Farfars klocka i Stockholm gjorde ett bra jobb med min mors identiska 73653.

kom på att denna bild kanske passar bättre i den här delen av forumet.

I vilket fall: en heuer carrera inköpt ny av min far på 70-talet. ref 73653 vad jag fått fram. Enligt honom var klockan borta men när vi gick igenom gamla gömmor hittade jag denna i originalförpackning med racingstrap + länk och dekal. skall lämnas in för service då den legat still i minst 20 år.

IMG_2789.JPG
Coolt! Grattis! Se till att de endast servar verket och inte rör nåt annat. Riktigt härlig:)

Hör väl rätt mycket till Heuertråden: Jeff Stein, grundare till On The Dash;
Wow! Fantastisk intervju. Han sätter ord på det mesta. Killar i hela kroppen när jag ser samlingen. Ping @JMolin
Spännande också med Abercrombie & Fitch, som ung kille så ser man mest på dom som ett klädmärke unga tjejer och douchebags handlar på. Hade helt glömt den fina historien bakom och att dom en gång i tiden tillverkat klockor. Hör kanske inte riktigt hemma i den här tråden men finns det någon gammal Abercrombie & Fitch- klocka på forumet?

Wow! Fantastisk intervju. Han sätter ord på det mesta. Killar i hela kroppen när jag ser samlingen. Ping @JMolin
Spännande också med Abercrombie & Fitch, som ung kille så ser man mest på dom som ett klädmärke unga tjejer och douchebags handlar på. Hade helt glömt den fina historien bakom och att dom en gång i tiden tillverkat klockor. Hör kanske inte riktigt hemma i den här tråden men finns det någon gammal Abercrombie & Fitch- klocka på forumet?
Steins samling hör ju till de mer fantastiska, för att fatta det kort. Han sätter verkligen ord på klockentusiasmens essens och liksom andeväsen. Underbart att lyssna på!

Fråga till alla gurus i tråden, finns det något bra ställe man kan lämna in en gammal heuer på här i Sverige? Farsan har en gammal Autavia som han haft nästan hela livet, och visst den är charmig när man ser att den är använd men den skulle antagligen behöva en service.
Tacksam för svar!
/Andreas

Fråga till alla gurus i tråden, finns det något bra ställe man kan lämna in en gammal heuer på här i Sverige? Farsan har en gammal Autavia som han haft nästan hela livet, och visst den är charmig när man ser att den är använd men den skulle antagligen behöva en service.
Tacksam för svar!
/Andreas
Coolt, har du bilder på den?

Vilken generation av Autavia det är styr lite var du kan få den servad. Nämnda förslag ovan servar inte de automatiska varianterna (Calibre 11, 12 eller 14). Men det finns andra både i Sverige (till och med här på forumet, @tictac62 ) och utomlands som fixar det :)
Vet du varför de inte gör de automatiska varianterna? Så mycket mer jobb kan det väl inte vara?

Vet du varför de inte gör de automatiska varianterna? Så mycket mer jobb kan det väl inte vara?

Ingen aning men ingen av dom ville ta sig an det när jag frågade. Det är helt olika urverk så det är kanske inte så konstigt iofs. De manuella Autavierna har olika Valjoux verk som är mer eller mindre standard medan de automatiska verken nte är lika vanliga (delas iofs med Breitling mfl).

har att göra med delar bland annat.

Ingen aning men ingen av dom ville ta sig an det när jag frågade. Det är helt olika urverk så det är kanske inte så konstigt iofs. De manuella Autavierna har olika Valjoux verk som är mer eller mindre standard medan de automatiska verken nte är lika vanliga (delas iofs med Breitling mfl).
Okidoki jag hajar, synd dock!

Stort tack för hjälpen! Otroligt kul att få sån feedback och tips! Håller er uppdaterade i hur service/renovering fortskrider.
Hälsningar,
Andreas

Tillbaka
Topp