Man kan ju inte ha två stycken, du får välja om du ska behålla två eller treregisters och så får den andra gå ut på K&S, det är sedan gammaltFick min 2446c tillbaka idag.
Sjukt fina klockor och välkommen till forumet
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Man kan ju inte ha två stycken, du får välja om du ska behålla två eller treregisters och så får den andra gå ut på K&S, det är sedan gammaltFick min 2446c tillbaka idag.
Fel kronograf-sekundvisare på den nedre. Sen är den övre från ett företag..
Hur värderar man en Heuer?
/J
Vad är rätt sekundvisare? Att det är från ett företag : Motiverar det det högre ( ~ dubbelt) priset menar du eller är det pga sekundvisaren?Fel kronograf-sekundvisare på den nedre. Sen är den övre från ett företag..
Håller med om att det spretar enormt och många internationella säljare har väldigt höga priser. På den från USA tillkommer dessutom moms...frågan är vad de slutligen säljs för?
Hur värderar man en Heuer?
/J
Jämför de två stora sekundvisarna så kommer du se skillnaden där den övre är tidstypisk för alla Heuers från 60 talet mer eller mindre. Att hitta rätt sekundvisare kommer vara svårt och ta rätt lång tid. Såsom vintage utvecklingen har tett sig så tror jag att premium sitter i genuina, tidsenliga klockor i bra skick, allt som avviker drar ner priset rejält. Hursom kanske priset på denna inte är befogat då den legat osåld ett tag, till min kännedom åtminstone 1-2 månader.Vad är rätt sekundvisare? Att det är från ett företag : Motiverar det det högre ( ~ dubbelt) priset menar du eller är det pga sekundvisaren?
/J
Tror inte den säljs för det priset, den har legat osåld ett tag juHåller med om att det spretar enormt och många internationella säljare har väldigt höga priser. På den från USA tillkommer dessutom moms...frågan är vad de slutligen säljs för?
http://www.heuerpriceguide.com/#/carrera-60s/4561057250Tycker de flesta klockorna från USA jag sett på eBay ligger HÖGT över alla andra. Bara min erfarenhet eller?
/J
...av en Heuer försäljare. Hmmmm...http://www.heuerpriceguide.com/#/carrera-60s/4561057250
Något låga priser mot vad jag har sett men å andra sidan nyligen uppdaterad
Väntar otåligt på bilder....Väntar otåligt på att FedEx ska dyka upp med mina nyservade Carreror. Varit utan dom läääääääänge nu...
Återkommer med lite glädjebilder snart!
Dök aldrig upp idag...Väntar otåligt på bilder....
/J
Snygg!Hej här e min nya Heuer Monaco 1533b
Hej här e min nya Heuer Monaco 1533b
Grym! Berätta mer! Hur har du fått tag i den?Hej här e min nya Heuer Monaco 1533b
Hej, min svenska är inte så bra, som jag svara på engelska. I found it in Finland, near where do I live, Österbotten. Its was some older gentlemens watch, and he ask me if I'm able to buying that piece of beauty It also for sale, if someone is interested.Grym! Berätta mer! Hur har du fått tag i den?
Du får fan ta och komma på nästa GTG! Eventuellt styra upp en herf i Motown! Mycket fina carreror!Ääääääntligen kom mina älsklingar tilbaka.
Efter mycket bedrövelse - se min hata-FedEx-tråd i allmänt...
Det är nåt visst med nyservade gamla godingar!
(i bakgrunden nyservade Tissot å Precimax-kronos)
Looks great, what´s next on the list since you are planing to get rid of this amazing piece?Hej, min svenska är inte så bra, som jag svara på engelska. I found it in Finland, near where do I live, Österbotten. Its was some older gentlemens watch, and he ask me if I'm able to buying that piece of beauty It also for sale, if someone is interested.
I'm a Rolex man, so I think I look some new Rolex for me. I like old Heuers, but they are so rare wathces, so I rather want to find new good home for that watch. Some people like it more than me, so I think its fair to give it to some real ownerLooks great, what´s next on the list since you are planing to get rid of this amazing piece?
Im sure you will find a new owner for that watch, no problem But the forum has got some rules regarding sales, you need a number of posts before you can start a sales thread in that particular section of the forum. I hope you will stick around, please share more of your collection, Im sure there are more people than me that are curios what about you keep in the safeI'm a Rolex man, so I think I look some new Rolex for me. I like old Heuers, but they are so rare wathces, so I rather want to find new good home for that watch. Some people like it more than me, so I think its fair to give it to some real owner
Yes I know the rules, I have to post little bit and then Im able to start a sales thread. I don't have any other vintages YETIm sure you will find a new owner for that watch, no problem But the forum has got some rules regarding sales, you need a number of posts before you can start a sales thread in that particular section of the forum. I hope you will stick around, please share more of your collection, Im sure there are more people than me that are curios what about you keep in the safe
I would suggest posting more pics of that watch (because I want to see more), and maybe some more info about that modell or something! Haha, so what are you going to look for once you´ve sold the Heuer? Im guessing sub or gmt?Yes I know the rules, I have to post little bit and then Im able to start a sales thread. I don't have any other vintages YET
Du får fan ta och komma på nästa GTG! Eventuellt styra upp en herf i Motown! Mycket fina carreror!