• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

HEUER-tråden

Camaron står på min shortlist, tycker den @Omen har är helt otrolig. Den ser fin ut, men jag är ingen expert tyvärr, relumade visare kanske?
Svårt att avgöra, men är inte heller så duktig på att se om visare är relumade eller ej. Jämförde med ett annat ex som de sålt tidigare från första ägaren och "orörd" som ser väldigt lik ut. Försöker zooma in och det ser inte ut att ha byggt på höjden på lumen på visarna. Om någon annan också vill kommentera är det fritt fram! Tycker ni att den ser bra ut så kanske jag slår till... Lite wild and crazy!
 
Kan ju ta att tillägga att de vill ha ca 2800 pund för den. Alla åsikter mottages tacksamt om det är någon till som har något att tillägga.
 
Svårt att avgöra, men är inte heller så duktig på att se om visare är relumade eller ej. Jämförde med ett annat ex som de sålt tidigare från första ägaren och "orörd" som ser väldigt lik ut. Försöker zooma in och det ser inte ut att ha byggt på höjden på lumen på visarna. Om någon annan också vill kommentera är det fritt fram! Tycker ni att den ser bra ut så kanske jag slår till... Lite wild and crazy!

What do you think @Darren Cal.11/12 ?
 
En till bild..
image.jpeg
 
Har haft en under en kortare period och måste säga att storleken är underbar. Dock liten som du säger men helt i min smak. Tycker den bärs lite lite mindre än en typ 5513 eller 79090 som Bjoerlin har.
Jag gillar mindre klockor, 36 mm+. Vad har den för diameter? Bärs den som en DJ typ?
Ok! Tack för infon! Har du nån tanke om visarna?
Jag är dålig på att se om den är relumad eller ej. Tycker det ser bra ut åtminstone.
 
Jag gillar mindre klockor, 36 mm+. Vad har den för diameter? Bärs den som en DJ typ?
Den är väl 37mm om jag inte missminner mig. Men formen på klockan gör ju att den bärs lite "annorlunda". Lite större än en DJ faktiskt, mycket tack vare boettformen. Man kan säga att den är precis mellan en DJ och en Sub. Riktigt härlig storlek för oss som gillar mindre (men inte för små) :)
 
Har en Camaroklon och tycker den bärs som typ en DJ, inte som en sub. Bandhornen är korta och smala, det som avgör hur den sitter på handleden.
 
Nice Camaro !
I believe the dial lume is original but would guess the hand lume has been redone. Its no crime, if the lume in the hands had cracked & disappeared over time then i'm all for replacement !
Thanks Darren, that's good to know! May I bother you with asking what you think of the overall condition? The dial, the case etc? I'm seriously thinking of getting this watch, even though the possibility of relume makes me hesitate a bit...
Edit: The price is 2800 pounds.
 
Senast ändrad:
Thanks Darren, that's good to know! May I bother you with asking what you think of the overall condition? The dial, the case etc? I'm seriously thinking of getting this watch, even though the possibility of relume makes me hesitate a bit...
Edit: The price is 2800 pounds.

Happy to help
The watch looks good overall BUT you are looking at the wrong model in my opinion !!
The one you've showed has a 7730 movement , fine & functional but without the prestige of the earlier 9220 version with the Valj.92 inside & a 45 chrono register.
Bizarely Heuer collectors have not set focus upon the difference between models & they are similarly priced. I genuinely believe you be better off waiting for the 9220 version.
Here's one i had previously




Hope thats helped - Darren
 
Happy to help
The watch looks good overall BUT you are looking at the wrong model in my opinion !!
The one you've showed has a 7730 movement , fine & functional but without the prestige of the earlier 9220 version with the Valj.92 inside & a 45 chrono register.
Bizarely Heuer collectors have not set focus upon the difference between models & they are similarly priced. I genuinely believe you be better off waiting for the 9220 version.
Here's one i had previously




Hope thats helped - Darren
Thanks a lot for your input! That's good for me to hear. I'm going to update the dealer's website frequently as they seem to have a nice rotation of old Heuers. So basically I should look for a Camaro with an identical appearance but with the 45 minute sub dial? Your's looked great!

I might keep a look out for the three register val. 72 as well - and I presume that movement has even more prestige among serious collectors..?
Thank you very much Darren, I appreciate your honesty and help!
 
Senast ändrad:
Finns det aftermarket varianter av den länken? Ser ut som ändlänkarna skulle passa fint till min Enicar samt chrono.
Har ni en bra sida med am beads of rice?

Nix, inga eftermarknadslänkar till Autavia vad jag vet. Nu vet jag inte exakt hur dina ser ut men Autavian har en ganska konstig form på ändbitarna. Bifogar en bild på min andra Autavia så ser du.

image.jpeg
 
Nix, inga eftermarknadslänkar till Autavia vad jag vet. Nu vet jag inte exakt hur dina ser ut men Autavian har en ganska konstig form på ändbitarna. Bifogar en bild på min andra Autavia så ser du.

image.jpeg
Jag har köpt en Vratislavia chrono, en heritage/hyllning (kopia enligt vissa) till 70-tals kronografer. Boetten ser dock ut att vara väldigt lik en Autavia så tänkte att en sådan länk skulle passa.
Autavia_and_Vratislavia_zpsg6k1od0l.jpg
 
Jag har köpt en Vratislavia chrono, en heritage/hyllning (kopia enligt vissa) till 70-tals kronografer. Boetten ser dock ut att vara väldigt lik en Autavia så tänkte att en sådan länk skulle passa.
Autavia_and_Vratislavia_zpsg6k1od0l.jpg
Du kan ju köpa någon länk med rak ändlänk. Har satt en sån no name länk på min Heuer. Klockan är fräsch. Tycker inte att du behöver skämmas.
image.jpg
 
Tillbaka
Topp