• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

HEUER-tråden

Husse

Patek
Hej alla klockälskare!
Tack för alla kunskaper ni har och delar med er på ett osjälviskt sätt!
Har insett att jag har blivit blåst av en fd kollega! Hade en Heuer 980 007. Den med orange tavla! Köpte den 1982, som födelsedagspresent till mig själv när jag fyllde 12.

För ett par år sedan jobbade jag med en person som hade många dyra, nya klockor. Han övertalade mig om att "Göra mig av med den där gamla quartzklockan" Jag fick 600kr... Inte riktigt i fas med vad en sån klocka kostar... Det enda felet var att batteriet behövde bytas. Han bör förståss ut orginaltropic till nån grov gummihistoria.
Det finns möjligen ingen här på forumet som har en 980 007 till salu? Tänkte först ersätta den med en Seiko med orange tavla men det känns inte rätt.
 

XMJan

Cartier
Hej alla klockälskare!
Tack för alla kunskaper ni har och delar med er på ett osjälviskt sätt!
Har insett att jag har blivit blåst av en fd kollega! Hade en Heuer 980 007. Den med orange tavla! Köpte den 1982, som födelsedagspresent till mig själv när jag fyllde 12.

För ett par år sedan jobbade jag med en person som hade många dyra, nya klockor. Han övertalade mig om att "Göra mig av med den där gamla quartzklockan" Jag fick 600kr... Inte riktigt i fas med vad en sån klocka kostar... Det enda felet var att batteriet behövde bytas. Han bör förståss ut orginaltropic till nån grov gummihistoria.
Det finns möjligen ingen här på forumet som har en 980 007 till salu? Tänkte först ersätta den med en Seiko med orange tavla men det känns inte rätt.
Juste fd kollega! :mad: Du kan väl övertala honom att "göra sig av med den där gamla quartsklockan"! Säg till honom att den är inget att ha! ;)
/J
 

Ryttaren

Rolex
Jaha, då får man posta här, behövs tydligen när tråden halkat ner på sidan 3 :)

@Criss Cross gamla Carrera, otroligt att ingen knep den på köp&sälj. Jag kunde bara inte låta den ligga kvar :D

Tack @Teletomte, Riktigt nöjd!

image.jpeg
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Jaha, då får man posta här, behövs tydligen när tråden halkat ner på sidan 3 :)

@Criss Cross gamla Carrera, otroligt att ingen knep den på köp&sälj. Jag kunde bara inte låta den ligga kvar :D

Tack @Teletomte, Riktigt nöjd!

image.jpeg
Bra där! Var också förvånad att den låg så länge. Tycker inte riktigt att Teletomtes bilder fick fram tavlan. Det är ju det bästa med klockan tycker jag.
 

Ryttaren

Rolex
Schysst! Lägg klockan på en stålplåt eller nåt så skillnad mellan bakgrund/omgivning och tavla blir mindre så får du nog till det:)

Lättare med sol också. Sen blir det ofta lite chansning med telefonen när man inte ser resultatet på samma sätt, medan man med Ipaden och större skärm får bättre koll.
 
Topp